• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

رييس فدراسيون جهاني واليبال متهم به فساد مالي شد


تعدادي از مديران فدراسيون واليبال برزيل از جمله آري گراسا محكوم به صرف بخشي از بودجه فدراسيون براي مسائل شخصي شده‌اند. رييس فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) انتقال غيرقانوني پول به خانواده و دوستانش در دوران رياستش در فدراسيون واليبال برزيل (CBV) را رد كرد. اخيرا آري گراسا به فساد مالي در سال‌هاي گذشته محكوم شده است.
گفته شده است او و تعدادي از مديران CBV  حدود يازده ميليون دلار پول فدراسيون را به ورزشكاران منتقل نكرده‌اند. گزارشي 50 صفحه‌يي در اين رابطه توسط آژانس فدرال ضد فساد برزيل منتشر شده و گفته مي‌شود كه پول مورد نظر به شركت‌هايي منسوب به مديران و آشنايان آنها منتقل شده است. CBV  اعلام كرده است كه در اين باره تحقيقات لازم انجام خواهد شد و ممكن است به دليل اين اتفاقات مسابقات آزمايشي واليبال براي المپيك 2016 ريو برگزار نشود. گراسا در واكنش به اين ادعاها گفت: من هميشه به نفع واليبال برزيل كار كرده‌ام.
FIVB  نيز اعلام كرده است كه كاملا از اتهامات اخير آگاه بود. اين مهم است كه گراسا و ديگر افراد متهم شده شديدا اتهامات را رد كرده‌ و توضيح داده‌اند كه چگونه در زمان مديريت خود عمل كرده‌اند.
رسيدگي‌هايي در اين زمينه توسط سرويس‌هاي حرفه‌يي انجام شده و گفته مي‌شود كه هيچ مدركي مبني بر فساد مالي وجود نداشته است. با وجود همه اينها اين اتهامات و شايعات مي‌تواند براي ورزش برزيل بسيار خطرناك باشد زيرا واليبال بعد از فوتبال ورزش دوم اين كشور است كه اميد مدال‌آوري در المپيك 2016 دارد.
فابيانا كلودينو، كاپيتان تيم زنان برزيل نيز در فيس‌بوك خود نوشته است: اين مساله بايد با جديت مورد بررسي قرار گيرد زيرا چنين چيزي نياز به حل و فصل دارد. افرادي كه در كنفدراسيون فعاليت مي‌كنند به جاي اينكه به صورت غيرقانوني ثروت خود را افزايش دهند، بايد با ما همراه باشند تا براي بهتر شدن واليبال تلاش كنيم. اين مساله به نظر من بي‌احترامي محسوب مي‌شود. در هفته‌هاي گذشته نيز مديران فدراسيون واليبال لهستان به دليل گرفتن رشوه از يك شركت خاص محكوم و دستگير شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون