• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

خبركوتاه

احدي در كنار حجازي آرام گرفت
مرحوم رضا احدي در قطعه نام‌آوران بهشت زهراي تهران به خاك سپرده شد. وي دقيقا در كنار قبر مرحوم ناصر حجازي دفن شده است. مرحوم احدي چند روز پيش از درگذشتش از خوابي تعريف كرده بود كه در آن مرحوم حجازي به او گفته بود به زودي به او مي‌پيوندد. مراسم درگذشت مرحوم احدي نيز در روز جمعه ساعت 10 تا 11:30 صبح در مسجد جامع شهرك غرب تهران برگزار خواهد شد.

اينفانتينو: ميزبانان جام جهاني بايد بيشتر شوند
دبيركل يوفا معتقد است بايد كشورهاي بيشتري ميزبان يك دوره از جا‌م‌جها‌ني شوند. جياني اينفانتينو كه يكي از نامزدهاي رياست فيفا است، برنامه‌هايش را اعلام كرد. او به برگزاري جا‌م‌جها‌ني در بيش از دو كشور علاقه نشان داد و گفت: فيفا بايد جا‌م‌جها‌ني را در يك يا دو كشور برگزار نكند بلكه چند كشور ميزباني اين رويداد را بر عهده بگيرند. اين كار باعث مي‌شود كشورهاي بيشتري اين افتخار نصيب‌شان شود و منفعت ببرند. تاكنون تنها يك يا دو كشور باهم ميزبان جا‌م‌جها‌ني بودند. در سال 2002 اين بازي‌ها در ژاپن و كره جنوبي برگزار شد. همچنين كشورهاي آرژانتين و اروگوئه علاقه‌مندي‌شان را به برگزاري مشترك جا‌م‌جها‌ني 2030 نشان دادند. او پيش از اين نيز علاقه‌مندي خود را به افزايش تيم‌هاي جا‌م‌جها‌ني از 32 به 40 تيم نشان داده بود. دبيركل يوفا در اين باره گفت: تنها سه روز به اين مسابقات افزوده مي‌شود و تاثيري بر برنامه جهاني نخواهد داشت. در اين برنامه گروهي از فو‌تبا‌ليست‌ها از او حمايت كردند. فرناندو هيرو، روبرتو كارلوس، خاوير زانتي، ديگو فورلان، لوييس فيگو و جانلويجي بوفون، برخي از دوستداران فو‌تبا‌ل هستند كه از اينفانتينو حمايت كردند. دبيركل يوفا به همراه شيخ سلمان الخليفه، علي بن حسين، ژروم شامپاين و توكيو ساكسول، نامزدهاي رياست فيفا هستند و يكي از آنها جانشين سپ بلاتر محروم مي‌شود. انتخابات فيفا در 26 فوريه در سوييس برگزار مي‌شود.

شكايت لاليگا از فيفا
رييس لاليگا از فدراسيون بين‌المللي فوتبال شكايت خواهد كرد. خاوير پرس، سه‌شنبه هفته‌ آينده به بروكسل سفر خواهد كرد و در پارلمان اروپا از ر‌ئال‌ ماد‌ريد و آتلتيكومادريد به خاطر مساله قرارداد با بازيكنان 18 سال دفاع خواهد كرد. هفته‌ گذشته دو تيم مادريدي به خاطر تخلف در انتقال بازيكنان زير سن قانوني، از خريد بازيكن در تابستان 2016 و ژانويه 2017 توسط فيفا محروم شدند. رييس لاليگا اعلام كرد از طرف اين سازمان عليه فيفا شكايت خواهم كرد. اين شكايت عليه فيفا، برخورد جديدي ميان لاليگا و فدراسيون فو‌تبا‌ل اين كشور به حساب خواهد آمد چون آنخل ويار، رييس اين فدراسيون كه نايب‌رييس فيفا نيز هست، نتوانست مانع محروميت تيم‌هاي اسپانيايي شود. علاوه بر مساله بازيكنان زير 18 سال‌، پيش از اين تباس شكايتي عليه يوفا و فيفا به خاطر تغيير جا‌م‌جها‌ني قطر به دادگاه بين‌المللي ورزش فرستاده بود.

لغو چندين باره رقابت‌هاي اسكي به ميزباني ايران
يكي ديگر از رقابت‌هاي بين‌المللي اسكي به ميزباني ايران لغو شد. در حالي كه قرار بود رقابت‌هاي بين‌المللي اسكي آلپاين در رشته سوپرجي (مارپيچ سرعت) و كمبينه (تركيبي) در تاريخ ۲۴ و ۲۵ ژانويه (چهارم و پنجم بهمن) در پيست اسكي ديزين برگزار شود، اين رقابت‌ها نيز به سرنوشت ساير رقابت‌هاي اين فصل دچار شد تا يكي ديگر از ميزباني‌هاي ايران لغو شود. در ادامه لغو پي در پي ميزباني‌هاي ايران در رقابت‌هاي بين‌المللي اسكي، اين‌بار رقابت‌هاي مارپيچ سرعت و تركيبي در پيست ديزين لغو شد تا امتيازات جهاني اسكي‌بازان ايران هرچه بيشتر به خطر بيفتد. با لغو اين رقابت‌ها تعداد مسابقات بين‌المللي لغو‌شده به ميزباني ايران در اين فصل به عدد شش رسيد. پيش از اين مسابقات اسكي صحرا‌نوردي در تاريخ ۳۰ و ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ (۹ و ۱۰ دي‌ماه) و ۹ و ۱۰ ژانويه ۲۰۱۶ (۱۹ و ۲۰ دي‌ماه) و نيز ۲۳ و ۲۴ ژانويه (سوم و چهارم بهمن) به ميزباني پيست امام‌زاده هاشم لغو شده بودند. همچنين رقابت‌هاي اسنوبرد در تاريخ سوم و چهارم ژانويه (۱۳ و ۱۴ دي) و اسكي آلپاين در رشته مارپيچ بزرگ در تاريخ ۵ و ۶ ژانويه (۱۵ و ۱۶ دي) كه قرار بود به ميزباني پيست ديزين برگزار شود، لغو شده بودند. تمامي اين رويداد‌ها در تقويم فدراسيون جهاني اسكي ثبت شده بودند.

هندباليست‌هاي ايران به مصاف بحرين مي‌روند
تيم ملي هندبال ايران در چهارمين گام از رقابت‌هاي قهرماني آسيا به مصاف بحرين ميزبان اين مسابقات مي‌رود. بحريني‌ها كه امسال براي دومين بار ميزباني‌ مسابقات قهرماني آسيا را بر عهده دارند، براي گرفتن انتقام باخت‌ قبلي در انتخابي المپيك از ايران لحظه‌شماري مي‌كنند. بحريني‌ها در دوره قبلي اين مسابقات با پيروزي نزديك بر ايران به مدال نقره آسيا رسيدند. آنها با در اختيار داشتن دو مدال نقره و يك مدال برنز در تاريخ اين مسابقات در رده ششم رنكينگ بهترين تيم‌هاي آسيايي قرار دارند. اين در حالي است كه تيم ملي هندبال ايران تنها يك مدال برنز در دوره قبلي اين مسابقات كسب كرده است. در حال حاضر بحرين با شش امتياز و سه پيروزي در صدر جدول گروه قرار دارد. ايران اما با چهار امتياز دو برد و يك باخت در مكان سوم گروه خود در دور مقدماتي است. شاگردان عرفان اسماعيلاگيچ در تيم ايران مي‌توانند با پيروزي بر بحرين معادلات جدول را برهم بزنند. بايد ديد تقابل اين دو تيم مدعي در آسيا سرانجام چه نتيجه‌اي به دنبال خواهد داشت.

رافائل نادال: تنيس ديوانه‌كننده شده است
رافائل نادال كه امسال 30سالگي‌اش را پشت سر گذاشته است، در شروع مسابقات اوپن استراليا از احساس خوبش و شروع خوب فصل 2016 بعد از افت آمادگي جسماني گفته بود. با اين حال او در نخستين مسابقه خود در اوپن استراليا شكست خورد و با ناكامي اين تورنمنت را ترك كرد. ورداسكو رقيب نادال كه او را در اين مسابقه شكست داد، تاكنون 16 بار با او بازي كرده بود و 14 بار مغلوب نادال شده بود. رافائل نادال بعد از شكست خود در مصاحبه‌اي گفت: تنيس كمي تغيير كرده است. همه سعي مي‌كنند تمامي توپ‌ها را بزنند. هيچ توپي را نمي‌توان براي گرفتن امتياز آماده كرد. در واقع بازي تنيس كمي ديوانه‌وار شده است. كمي متفاوت تمرين كردم و سعي كردم خشن‌تر بازي كنم. يا مي‌توانم هجومي بازي كنم يا دفاعي. زماني كه بين اين دو حالت باشم، كارم تمام است. نمي‌توانم اين كار را انجام دهم زيرا در اين صورت مشخص است كه استراتژي خاصي وجود ندارد و باخت، حتمي است. خيلي خوب بازي و تمرين كرده بودم. خيلي سخت است زياد تمرين كني. مسابقات مهمي فرا برسد و خيلي زود از دور خارج شوي. ديروز، روز من نبود اما بايد زمان بگذرد. ادامه مي‌دهم. اين تنها كاري است كه مي‌توانم انجام دهم.

پلاتيني همچنان از يوفا حقوق مي‌گيرد
يوفا اعلام كرد ميشل پلاتيني هم مانند سپ بلاتر با وجود اينكه محروم شده است، هنوز از اين سازمان حقوق مي‌گيرد. يوفا اعلام كرد تا اطلاع ثانوي پلاتيني حقوق ماهيانه‌اش را دريافت خواهد كرد. اين در حالي است كه فيفا اعلام كرده بود سپ بلاتر تا 26 فوريه كه رييس جديد اين فدراسيون مشخص مي‌شود، از فيفا حقوق دريافت مي‌كند. يوفا همچنين اعلام كرده است حقوق پلاتيني و دبيركل او، جياني اينفانتينو را قطع نخواهد كرد. در بيانيه يوفا آمده است: آقاي پلاتيني از يوفا حقوق دريافت مي‌كند و اين شرايط تا اطلاع ثانوي ادامه خواهد داشت. حقوق افراد مساله‌اي محرمانه است. بنا‌بر‌اين اين مساله آشكار نخواهد شد. پلاتيني و بلاتر ماه گذشته به خاطر تباني و رشوه به مدت هشت سال از فعاليت‌هاي فوتبالي محروم شدند.

ارسال مدارك سه باشگاه ايراني به AFC
با توجه به زماني كه از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا مبني بر ارسال مدارك تيم‌ها در ارتباط با ثبت‌نام بازيكنان و كادر فني باشگاه‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا براي شركت در اين بازي‌ها در تاريخ 15 دسامبر 2015 (24 آبان‌ماه سال 94) اعلام شده بود، دپارتمان روابط بين‌الملل ثبت‌نام باشگاه‌هاي تراكتورسازي تبريز، فولاد مباركه سپاهان اصفهان و ذوب آهن اصفهان را در سيستم Afacaf (افكس) به صورت آنلاين انجام داد. مهلت نهايي 23 ژانويه 2016 (سوم بهمن ماه 1394) بوده است كه قبل از موعد مقرر، دپارتمان بين‌الملل فدراسيون فوتبال و پس از رفع نواقص مدارك باشگاه‌ها و پايان زمان نقل و انتقالات، كليه مدارك را براي كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كرد. پيش از اين نيز مدارك باشگاه نفت (كادر فني و بازيكنان) جهت حضور در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا ارسال شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون