• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3448 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ بهمن

بانوي پارالمپيكي، پرچمدار كاروان ايران در المپيك ريو شد

نعمتي: بايد بهترين نتيجه را بگيرم

گروه ورزش | بعد از «ليدا فريمان» و «هما حسيني» اين‌بار قرعه به نام «زهرا نعمتي» افتاد تا سومين پرچمدار زن تاريخ ورزش ايران در المپيك‌ها باشد. فريمان نخستين بانوي تيرانداز و پرچمدار ايران بود كه در المپيك 1996 آتلانتا با مانتوي بلند و سفيد خود جلوي كاروان ايران رژه رفت تا دنيا بداند و بفهمد كه زنان ايراني با پوشش اسلامي مي‌توانند با رقباي جهاني خود رقابت كنند. در المپيك 2008 پكن هم هما حسيني از رشته قايقراني پرچمدار كاروان ايران بود؛ اما اين‌بار پرچمدار ايران با اينكه يك زن است يك ويژگي ديگر هم دارد كه او را نسبت به تمام ورزشكاران حاضر در المپيك متمايز مي‌كند. زهرا نعمتي ورزشكار پارالمپيكي است كه موفق شده جواز حضور در المپيك را كسب كند. او كه چهار سال پيش توانست جواز حضور در پارالمپيك 2012 لندن را كسب كرده و نخستين مدال زنان معلول ايران در پارالمپيك‌ها را كسب كند، اين‌بار موفق شد نخستين ورزشكار معلول كشورمان باشد كه سهميه حضور در المپيك را كسب مي‌كند و حالا مسوولان ورزش كشور تصميم گرفته‌اند در ميان تمام نام‌هاي بزرگ ورزش ايران مسووليت حمل پرچم كشورمان در المپيك 2016 ريو در برزيل را به اين بانوي ايراني دهند. زهرا نعمتي، ملي‌پوش المپيكي تيروكمان بعد از انتخابش به عنوان پرچمدار كاروان ايران در المپيك ۲۰۱۶ ريو گفت: با اين اتفاق مسووليت من سنگين‌تر شد. اصلا نمي‌توانم درباره اين اتفاق صحبت كنم. آرزوي هر ورزشكاري اين است كه افتخار پرچمداري كاروان كشورش را داشته باشد. با اين اتفاق مسووليت من سنگين‌تر شده است و بايد تمام تلاشم را انجام بدهم تا به عنوان پرچمدار ايران بهترين نتيجه را در المپيك بگيرم. قطعا افراد شايسته‌تر از من هم وجود داشتند اما از مسوولان تشكر مي‌كنم كه اجازه دادند اين افتخار نصيب من شود.

رحيمي، سرپرست كاروان ايران شد
در جلسه هيات اجرايي كميته ملي المپيك علاوه بر اينكه پرچمدار ايران در المپيك مشخص شد، سرپرست كاروان كشورمان نيز معرفي شد. براي سرپرستي كاروان نام شاهرخ شهنازي، دبير كميته ملي المپيك و اصغر رحيمي، رييس مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي به عنوان گزينه‌ها مطرح شدند و با پيشنهاد خود شهنازي قرار شد اصغر رحيمي سرپرست كاروان ايران در المپيك ريو باشد. شهنازي نيز به عنوان سرپرست كاروان ايران براي بازي‌هاي ساحلي ويتنام معرفي شد. همچنين تمام مدال آوران المپيك ريو نيز به استخدام رسمي كميته ملي المپيك در خواهند آمد.
اصغر رحيمي پس از اينكه به عنوان سرپرست كاروان اعزامي ايران به المپيك ريو انتخاب شد، بيا‌ن‌ كرد: من به عنوان سرپرست، معاون يا عضو كادر سرپرستي كه باشم موضوع اعزام را يك موضوع ملي مي‌بينم و وظيفه خود مي‌دانم در هر مسووليتي كه هستم و كاري كه به من سپرده شده را به نحو احسن انجام دهم. از سال 2005 كه در كاروان‌هاي اعزامي ايران به باز‌ي‌هاي آ‌سيا‌يي، المپيك، ساحلي و رزمي مسووليت داشتم سعي كردم به نحو احسن كار انجام دهم و الان هم كه يك مسووليت كلي به من سپرده شده تلاش مي‌كنم كاري انجام دهم كه كاروان به سلامت به المپيك ريو برود و برگردد و نتايج خوبي بگيرد. هر چند كه موضوع نتايج به عملكرد فدراسيون‌ها و دستگاه‌هاي ورزشي بر مي‌گردد. از اعتماد اعضاي هيات اجرايي تشكر مي‌كنم. من كارم را به عنوان يك وظيفه سازماني مي‌دانم. اگر هم آقاي شهنازي انتخاب شده بود، هيچ فرقي نمي‌كرد و خودم را متعهد مي‌دانستم كه در كنار او انجام وظيفه كنم تا كاروان ايران در المپيك ريو سربلند باشد. اميدوارم با همدلي و همكاري كه بين فدراسيون‌هاي اعزامي و كادر سرپرستي كاروان در ريو به وجود مي‌آيد و با همكاري خوب و درك متقابل، موفقيت قبلي براي كاروان را رقم بزنيم.
سرپرست كاروان ايران در المپيك ريو در پاسخ به اين پرسش كه اولين سفر او به عنوان سرپرست چه زماني خواهد بود؟ گفت: ما الان نسبت به كارهاي انجام و پيش‌بيني شده، اصلا عقب نيستيم. با همكاري شهنازي، بخش بين‌الملل كميته ملي المپيك و نظارت كيومرث هاشمي تمام كارهايي كه بايد انجام شود را انجام داده‌ايم و از هيچ كاري عقب نيستيم. ما دو جلسه جهاني در برزيل و يك جلسه منطقه‌اي در ازبكستان داشتيم. بنا‌بر‌اين تا خرداد ماه كه جلسه ثبت‌نا‌م مقدماتي كاروان است، برنامه‌ عقب مانده نداريم. پس از آن با توجه به حساسيتي كه هاشمي و شهنازي نسبت به اعزام كاروان دارند، ستادي كه خواست اعزام كاروان است را تشكيل مي‌دهيم. اين گروه شامل بخش خبري، پزشكي، امنيت، اسكان و حمل و نقل است. من به زودي برنامه خود را براي المپيك ريو به هيات اجرايي خواهم داد و تيم همكارانم را معرفي مي‌كنم تا به صورت منظم كار را پيش ببرند و كار مانده‌اي وجود نداشته باشد. همچنين گزارش‌هايي را به رياست، دبير كل و هيات اجرايي كميته ملي المپيك مي‌دهم تا چالش‌هاي احتمالي پيش‌رو را با همكاري و هماهنگي دوستان برطرف كنيم تا كاروان ايران بدون مشكل به المپيك برود.
رحيمي درباره تيم همكاران خود در كادر سرپرستي كاروان ايران نيز، تصريح كرد: كاروان‌هايي كه تعداد ورزشكاران آنها زير 100 باشد و به احتمال زياد تعداد نفرات ما هم زير 100 خواهد بود حتما يك معاون خواهند داشت به اضافه دو تا سه نفر در كادر سرپرستي. ما محدوديت كارت داريم. از آنجا كه در رشته تيمي هم سهميه‌اي نگرفته‌ايم كارت‌هاي ما بسيار محدود است.
رييس مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي در پاسخ به اين پرسش كه از چه زماني كار خود را به عنوان سرپرست آغاز خواهد كرد، گفت: حداكثر از ماه آينده كارمان را شروع خواهيم كرد و موضوعات قبل، حين و بعد از اعزام را پيگيري خواهيم كرد. ما اين ستاد را بعد از بازي‌هاي المپيك هم خواهيم داشت و پس از بازي‌ها گزارشات جمع بندي را ارايه مي‌كنيم تا نقاط ضعف و قوت خود را براي گروه‌هاي بعدي داشته باشيم. از آنجايي كه به فاصله كمي پس از المپيك، بازي‌هاي ساحلي آسيا برگزار مي‌شود در آن بخش نيز فعاليت مي‌كنيم و وظيفه خود مي‌دانيم كه به شهنازي كمك كنيم. به‌ هر‌ حال در بازي‌هاي ساحلي نتايج خوبي داشته ايم و براي اين دوره هم مصوب شده 18 رشته اعزام شوند. او در پاسخ به اين سوال كه چند فدراسيون هنوز ناظر المپيكي ندارند، بنا‌بر‌اين چه زماني انتخاب مي‌شوند؟ بيا‌ن‌ كرد: به زودي مشخص مي‌شوند ضمن اينكه ناظران فدراسيون‌هاي اصلي مشخص شده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون