• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

در پي حاشيه‌هاي به‌وجود آمده درباره دو همنرمند

حمایت وزیر ارشاد از معتمدآریا و سالار عقیلی

جمعي از هنرمندان و بازيگران سينما در حمايت از فاطمه معتمدآريا با انتشار يادداشت يا دل‌نوشته‌اي در خبرگزاري‌ها، صفحه‌هاي شخصي يا شبكه‌هاي مجازي به دلجويي و حمايت از معتمدآريا برخاستند. اما اين واكنش‌ها و حمايت‌ها فقط به اهالي سينما محدود نشد و البته همچنان ادامه دارد. در همين راستا برخي مسوولان با حمايت از فاطمه معتمدآريا نسبت به رفتار توهين‌آميز صورت گرفته در كاشان واكنش نشان دادند. شهيندخت مولاوردي معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت‌الله ايوبي رييس سازمان سينمايي كشور از جمله افرادي هستند كه نسبت به اين ماجرا واكنش نشان دادند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه «فاطمه معتمد‌آريا» هنرمندي برجسته و خوش‌نامي است، گفت: قطعا اقداماتي كه توسط عناصر خودسر در كاشان نسبت به ايشان انجام شده را تاييد نمي‌كنيم. علي جنتي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه با توجه به اتفاقات پيش آمده و اعتراض‌هاي صورت گرفته پس از حضور معتمدآريا در كاشان، سياست و واكنش دولت نسبت به اين موضوع چيست؟ بيان كرد: در اين باره سياست دولت مشخص است و از هنرمندان حمايت مي‌كند، به ويژه خانم فاطمه معتمدآريا كه يك هنرمند كاملا شناخته شده، خوش‌نام و برجسته در كشور است و قطعا آنچه پيش آمده را تاييد نمي‌كنيم اما به هرحال همه‌چيز دست دولت نيست.

عوامل دخالت‌كننده پرنفوذ و پرقدرتند
وي گفت: مجموعه امكانات و اختياراتي كه دولت دارد، محدود است و خودش ضوابط اجرايي ندارد تا مستقيما با اين افراد برخورد كند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: ما مسائلي از برخورد با هنرمندان و كنسرت‌هايي كه برگزار مي‌كنيم را شاهد هستيم تا برخورد با مراكز ديپلماتيك و آتش‌زدن سفارت عربستان كه همه آنها را محكوم كردند، اما با اين حال عناصر خودسري بودند كه اكنون هم بازداشت هستند. جنتي كه شامگاه هشت بهمن‌ماه پس از بازديد از سالن بازگشايي شده «قشقايي» و تماشاي نمايش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» در تئاتر شهر سخن مي‌گفت خاطرنشان كرد: به هرحال سياست دولت كاملا روشن است و همان حركتي را كه در وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولي امور فرهيختگان و هنرمندان انجام مي‌دهيم، دنبال مي‌كنيم ضمن اينكه سعي مي‌كنيم كمك‌هايي نيز داشته باشيم اما بعضي جاها ديگر در اختيار ما نيست و عواملي كه دخالت مي‌كنند پرنفوذ و پرقدرت هستند كه با استفاده از پشتوانه‌هاي خود كار مي‌كنند. وي افزود: ما حتي در برخي شهرها امكان برگزاري يك كنسرت را هم نداريم هرچند سعي مي‌كنيم آن را برگزار كنيم، اما به هرحال مشكلات زياد است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره اتفاقي كه براي سالار عقيلي رخ داد كه منجر به حذف او از جشنواره موسيقي فجر به دليل حضور در يكي از شبكه‌هاي خارجي شده بود، با اشاره به اينكه او مشكلي ندارد، گفت: ايشان آدم سياسي نبوده كه تمام شبكه‌هاي خارجي را بشناسد و بداند كه چه رويكردي دارد او فقط براي اجراي برنامه‌اي در لندن بوده كه گفته مي‌شود اگر در يك برنامه تلويزيوني حضور داشته باشد مردم متوجه مي‌شوند كه قرار است برنامه اجرا كند و در آنجا فقط چند كلامي درباره فرهنگ و هنر ايران صحبت كرده است.
وي درباره‌ اينكه چطور مي‌شود يك هنرمند يك شبكه خارجي فارسي‌زبان را كه در رسانه‌ها مطالبي منتشر شده است، نشناسد، افزود: اين خيلي هم بعيد نيست، چون آدم‌هايي كه سياسي نيستند تمام همت خود را در همان زمينه‌ كاري خود متمركز مي‌كنند و شايد اگر مي‌گفتند بي‌بي‌سي بيشتر متوجه مي‌شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون