• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

درگيري لفظي در جلسه شوراي عالي استان‌ها

ايسنا | پس از تقدير از هيات رييسه سابق شوراي عالي استان‌ها برخي اعضاي هيات رييسه سابق با اعضاي فعلي اين هيات برسر اختلافات مالي به صورت لفظي درگير شدند.
در دقايق پاياني برگزاري بيست و چهارمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان‌ها، زماني كه مهدي چمران، رييس شوراي عالي استان‌ها در حال تقدير از هيات رييسه سابق بود چند تن از اعضاي هيات رييسه سابق با اعضاي فعلي درگيري لفظي پيدا كردند. در همين راستا در اين جلسه ابتدا رييس شوراي عالي استان‌ها باتاكيد بر لزوم تغيير نرخ عوارض شهرداري‌ها گفت: مبلغ نرخ عوارض شهرداري از سال 85 تا به امروز تغيير نكرده، اين در حالي است كه شهرداري‌ها براي پرداخت حقوق پرسنل خود با مشكلات جدي روبه‌رو هستند. مهدي چمران با اشاره به اينكه در بودجه عمومي كشور رديف بودجه‌اي براي شهرداري‌ها در نظر گرفته نمي‌شود، گفت: شهرداري‌ها بايد با تعاملي سازنده مورد حمايت دولت قرار گيرند. وي افزود: شوراي عالي استان‌ها عصاره، چكيده و منتخب شوراهاي كشور است و با داشتن 117 هزار عضو شورايي در شهرها و روستاهاي مختلف مي‌تواند ظرفيت و پتانسل مناسبي براي كمك به دولت باشد.
وي ادامه داد: در كلانشهرها شوراهاي اسلامي شناخته‌تر شده‌ هستند. اين در حالي است كه خالص‌ترين خدمات را شوراهاي روستا با كمترين امكانات ارايه مي‌كنند. بي‌ترديد فعاليت صورت گرفته از طريق شوراها باعث تحول در شهرها و روستاها شده است. شوراها ظرفيت بسيار خوبي دارند اما متاسفانه دولت به اين ظرفيت كمتر توجه كرده و از آن بهره لازم را نبرده است.
بي‌ترديد بسياري از مشكلات مردم با مداخله شوراها حل و فصل خواهد شد. وي با اشاره به لزوم توجه به ظرفيت و پتانسيل شوراها در حل مشكلات و معضلات مردم تاكيد كرد: در دو مقطعي كه شوراها و دولت تعامل خوبي داشتند شاهد پيشبرد اهداف دولت بوديم از جمله در زمينه افزايش نرخ كرايه‌ها و افزايش نرخ بنزين. اما با وجود ظرفيت موجود هنوز جايگاه واقعي شوراها در بين دولتمردان و مردم به درستي تبيين نشده است.
چمران با اشاره به حضور وزير نيرو در اين اجلاس گفت: آنچه در ارتباط با وزارت نيرو بايد مطرح شود اين موضوع است كه مساله آب و كمبود منابع آبي يكي از مشكلات اساسي در كشور محسوب مي‌شود و وزارت نيرو بايد توجه ويژه‌اي به اين مساله داشته باشد.
وي ادامه داد در حال حاضر براساس آمار 90 درصد آب كشور براي مصارف كشاورزي، دو الي سه درصد براي مسائل صنعتي و مابقي براي مصرف شرب مردم مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بسياري از روستاها از جمله روستاهاي استان كرمان و يزد هم اكنون از طريق تانكر آب شرب خود را دريافت مي‌كنند.
بايد توجه ويژه‌اي به مساله آبرساني شهروندان در سراسر كشور شود. وي با تاكيد بر استفاده از تكنولوژي‌هاي روز و سيستم‌هاي مدرن براي آبرساني در بخش كشاورزي گفت: با اين كار مي‌توان تا 50 درصد صرفه‌جويي در منابع آبي داشته باشيم و از اين طريق تامين آب شرب كشور نيز بهتر انجام خواهد شد. رييس شوراي عالي استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت به زودي و پس از حسابرسي‌هاي دقيق مي‌توانيم در خصوص هزينه كرد يك سال گذشته شوراي عالي استان‌ها اظهارنظر كنيم.
وي با بيان اينكه قبل از آغاز دوره جديد شوراي عالي استان‌ها حدود 11 ميليارد تومان در حساب اين شورا وجود داشته و در حال حاضر تنها حدود 4 ميليارد در حساب شوراي عالي استان‌ها باقي‌مانده گفت: از اين رقم يك ميليارد و 500 ميليون تومان نيز بدهي شوراي عالي استان‌هاست. غلامرضا بصيري‌پور، رياست پيشين شوراي عالي استان‌ها نيز در همين زمينه گفت: حساب‌ها در يك سال گذشته شفاف و روشن بوده، هيچ تخلفي در اين دوره رخ نداده و تمام هزينه‌ها با سند بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون