• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

متهم از تعدادي مالباخته خواستگاري كرده بود

زورگيري و آزار و اذيت زنان در پوشش مسافركش

اعتماد| پليس آگاهي پايتخت پسري جوان را كه در پوشش مسافركش اقدام به زورگيري و آزار و اذيت زنان مي‌كرد، دستگير كرد.
رسيدگي به اين پرونده از عصر چهاردهم دي امسال با شكايت زني جوان در كلانتري 132 شهر زيبا آغاز شد. او به كارآگاهان گفت: «چند روز پيش وقتي سوار يك پرايد
هاچ بك سفيد رنگ شدم ناگهان راننده‌اش به من حمله كرد و اموالم را به سرقت برد. او مي‌خواست مرا مورد آزار و اذيت قرار دهد اما با مقاومت من در انجام نقشه خود ناكام ماند.»
با ثبت شكايت زن جوان، پرونده براي رسيدگي بيشتر به پايگاه پنجم- اداره مبارزه با سرقت‌هاي به عنف پليس آگاهي تهران بزرگ- ارسال شد.
شاكي با حضور در اين پايگاه در شرح جزييات بيشتر حادثه گفت: «نهم دي امسال در فلكه دوم صادقيه سوار يك دستگاه پرايد هاچ بك سفيد رنگ شدم. هنوز لحظاتي از حركت ماشين نگذشته بود كه ناگهان راننده آن كه پسري جوان بود، با سلاح سرد به سمتم حمله ور شد و 200 هزار تومان وجه نقد و گوشي همراهم را زورگيري كرد. او با اينكه همه وسايلم را دزديده بود مي‌خواست مرا مورد آزار و اذيت هم قرار دهد اما با مقاومت من روبه‌رو شد. او مرا مورد ضرب و شتم قرار داد اما وقتي ديد نمي‌تواند نقشه خود را عملي كند، مرا درخيابان آزادي از ماشين بيرون انداخت و متواري شد.»
در حالي كه بررسي شكايت زن جوان آغاز شده بود، زنان ديگري نيز به پليس آگاهي مراجعه و شكايت مشابهي تنظيم كردند. بررسي حرف‌هاي شاكيان نشان مي‌داد همه آنها از سوي پسري جوان به عنوان راننده يك دستگاه پرايد هاچ بك سفيد رنگ در غرب و شمال غرب كشور به خصوص در مناطق آرياشهر، تهرانسر، استاد معين، صادقيه و طرشت مورد زورگيري و اقدام به آزار و اذيت قرار گرفته‌اند. به اين ترتيب عمليات چهره نگاري از متهم آغاز شد. كارآگاهان كه به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كرده بودند موفق شدند هويت متهم به نام مهدي
 25 ساله كه از مجرمان سابقه‌دار است را شناسايي كنند. تحقيقات نشان مي‌داد متهم پيش از اين يك بار در 15 سالگي و بار ديگر در 21 سالگي دستگير و روانه زندان شده است.
سرانجام 29 دي امسال، با كشف مخفيگاه مهدي در بلوار فردوس تهران، ماموران به محل اعزام و در عملياتي غافلگيرانه متهم را دستگير و به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند. آنها در بازرسي از مخفيگاه متهم نيز تعداد زيادي گوشي همراه، كيف‌هاي زنانه و همچين تعداد قابل توجهي مدارك شناسايي متعلق به زنان جوان كشف كردند. با انتقال متهم به اتاق بازجويي، مشخص شد او نه‌تنها در پوشش مسافركش بلكه با فريب دختران در فضاي مجازي و دادن پيشنهاد ازدواج به آنها نيز موفق به زورگيري شده است. اين در حالي بود كه متهم در بازجويي‌هاي ابتدايي مدعي بود از همه شاكيان در پوشش مسافركش زورگيري كرده است اما اين ادعاي او با بررسي پرونده يكي از شاكيان رنگ باخت.
شاكي كه دختري جوان بود در برگه شكايت خود نوشته بود: «مهدي مدام با من تماس مي‌گرفت و درخواست دوستي مي‌كرد. من اول به او توجهي نمي‌كردم اما پس از مدتي با هم قرار ملاقات گذاشتيم. در همان قرار اول متوجه شدم او مي‌خواهد از من سوءاستفاده كنم براي همين در برابرش مقاومت كردم. وقتي فهميد نمي‌تواند با چرب‌زباني فريبم دهد، به بهانه خريد خوراكي از سوپر ماركت مرا از ماشين پياده كرد و در حالي كه كيف‌دستي‌ام در ماشين بود، پا به فرار گذاشت.» به اين ترتيب متهم بار ديگر مورد بازجويي قرار گرفت و اين‌بار به زورگيري از زنان با شيوه‌هاي مختلف اعتراف كرد با اين حال او انگيزه ارتكاب به جرم را «انتقام از دختران» اعلام كرد و گفت: «من هيچ كدام از زورگيري‌ها را براي سرقت انجام ندادم. فقط مي‌خواستم از دختران جوان انتقام  بگيرم.»
سرهنگ كارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام جزييات پرونده از اعتراف صريح متهم به «سرقت و زورگيري از زنان جوان» و «تلاش براي فريب آنها با طرح دوستي و پيشنهاد ازدواج در فضاي مجازي» خبر داد و گفت: «تحقيقات پليس نشان مي‌دهد متهم زنان متعددي را مورد زورگيري و سرقت خود قرار داده است. از همين رو پرونده او همچنان در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ دست بررسي است و شاكيان به خصوص زناني كه از سوي او مورد سرقت يا آزار و اذيت قرار گرفته‌اند، مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون