• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

ردپاي شاهنامه و هنر والاي ايراني

شرح: محمدعلي اسلامي ندوشن روز دوشنبه به انجمن شاعران ايران مي‌رود تا در مراسم رونمايي از تابلوهايي با تاثير از «شاهنامه» سخنراني كند؛ نشستي كه پر است از حرف‌ها و صحبت‌هاي تازه ندوشن درباره گنجينه ادبي و ميراث هنري كه از قرن‌ها پيش به امروز ما رسيده و هنوز در آثار هنرمندان ايراني، نقشي پررنگ و مهم دارد.
سهيل محمودي، فاطمه راكعي، ساعد باقري، اسرافيل شيرچي و جمعي ديگر از هنرمندان حاضر هستند و در معرفي اين نمايشگاه و مهري سياوشي كه خالق آثار آن است، آمده: «موقعيت و اهميت شاهنامه، اين كتاب كهن سال كه تا هميشه در ميان ايرانيان تازه است و با طراوت، تا بدان پايه است كه هنرمندان ديگر حوزه‌ها در دوره‌هاي مختلف با الهام از آن به خلق اثر پرداخته‌اند، اما آنچه وجه تمايز دوران معاصر و هنرمندان زمانه ما با پيش از خود است حضور پر رنگ زنان اين سرزمين در عرصه‌هاي مختلف هنري است. . . از نقالي زنان گرفته كه كم‌سابقه و كم‌نظير است تا خلق اثر به ياري خط و نوا و رنگ.
در زمره اين زنان، مهري سياوشي، يكي از جوانان بااستعداد است كه با قلم متفاوت و نگاه مدرن خود سعي كرده است برداشتي متفاوت از شاهنامه حكيم طوس ارايه دهد و حاصل قريب به يك سال انس و الفت عاشقانه‌اش با اين كتاب والا را در قالب تصويرگري‌ها و نقاشي‌هايش از برخي شخصيت‌ها و لحظه‌هاي شاهنامه فردوسي ثبت و خلق كند. به تعبير ديگر اين تابلوها نقلي است با رنگ، قلم و تصوير». اين برنامه روز دوشنبه و ساعت شش بعدازظهر در انجمن شاعران جوان برگزار مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون