• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

صف خريداران در تالار شيشه‌اي

تالار حافظ پس از افت روز يكشنبه شاهد 961 واحد رشد در شاخص‌ها بود و با اين افزايش به كانال 72 هزار واحد وارد شد. بازار سهام با آغاز معاملات شاهد تقويت تقاضا در برابر عرضه سهام با سبز پوش شدن نماگرهاي منتخب خود است. اين در حالي است كه خودرويي‌ها و تجهيزاتي‌ها اصلي‌ترين گروه‌هاي پيشرو بازار هستند.
شاخص كل هم‌وزن روز گذشته با رشد 135 واحدي عدد 11 هزار و 518 واحد را به نمايش گذاشته است. همچنين شاخص بازار اول با رشد 754 واحدي عدد 49 هزارو 905 واحد را تجربه مي‌كند و شاخص بازار دوم با افزايش 1632 واحدي به رقم 160 هزار و 794 واحد رسيده است. در فرابورس نيز شاخص كل اين بازار با رشد 10 واحدي روي رقم 768 واحد ايستاده است. تا اين لحظه ارزش كل معاملات بورس تهران از 135 ميليارد تومان گذشته كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 681 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي بيش از 40 هزار نوبت داد و ستد بوده است. اصلي‌ترين نمادهاي معاملاتي تاثيرگذار بر رشد شاخص كل بورس شامل نمادهاي معاملاتي «فارس» با 132 واحد، «پارسان» با 98 واحد، «رمپنا» با 97 واحد، «سملي» با 64 واحد، «شپنا» با 56 واحد، «تاپيكو» با 52 واحد و «فولاد مباركه» با 50 واحد اثر مثبت هستند. در رابطه با اين رشد فرشاد بياتين، فعال بازار بورس ابراز اميدواري كرد با تلاش‌هاي دولت و راهكارهاي صحيح و اجرايي، مشكلات اقتصادي كشور برطرف شود.
شرايط حاكم بر اقتصاد جامعه در حال حاضر تمام اقشار را آسيب‌‌پذير كرده ونه تنها اين موضوع در شركت‌هاي خودرويي بلكه در كليه صنايع وخدمات ديگر تاثيرگذار بوده است. بياتين ادامه داد: اغلب كارشناسان معتقدند كه يكي از صنايعي كه از لغو تحريم منتفع مي‌شود ليزينگ است، چرا كه صنايع مانند چرخ دنده‌ها به هم متصلند و چنانچه برجام تاثير مثبتي بر هر يك از چرخه‌هاي صنعتي كشور بگذارد، شركت‌هاي ليزينگ نيز از آن بي‌بهره نخواهند بود. وي ادامه داد: بديهي است در صورت بهبود وضعيت صنعت، تقاضاي خريد نيز افزايش مي‌يابد و شركت‌هاي ليزينگي نيز در اين شرايط مي‌توانند بخشي از بازار را پوشش دهند، البته بانك مركزي نيز در اين ميان مي‌تواند با تدوين سياست‌هايي شرايط را براي افزايش قدرت خريد مردم و ارايه تسهيلات از سوي شركت‌هاي ليزينگي آسان‌تر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون