• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

باهنر: حدود 28 نفر در ليست ائتلاف اصولگرايان قطعي شده‌اند

10 شاخص و هفت زن در ليست انتخاباتي اصولگرايان


گروه احزاب| اصولگرايان حالا با خيال آسوده‌تر از يك ماه پيش كه هنوز نمي‌دانستند چه سرنوشتي براي كانديداهاي انتخاباتي اصلاحات رقم خواهد خورد در حال تنظيم ليست انتخاباتي خود هستند. هر چند آنان براي بستن همين فهرست انتخاباتي با توجه به سهم‌خواهي گروه‌هاي مختلف جريان سياسي خود هم با مشكلات زيادي مواجهند. اما به نظر مي‌رسد كه با وجود مشخص شدن سهم هر يك از گروه‌هاي اصولگرا و راهبرد نظرسنجي از افكار عمومي براي شناخت ميزان محبوبيت كانديداهاي خود تصميم گرفته‌اند تا 10 معيار را براي تعيين نامزدهاي نهايي انتخاباتي خود در نظر بگيرند، چنانچه محمدنبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، درباره معيارها و شاخص‌هاي انتخاب افراد در ليست نهايي اصولگرايان در انتخابات مجلس دهم گفت: ليست نهايي اصولگرايان در روزهاي آينده براساس 10 معيار و شاخص اصلي نهايي مي‌شود. در همين حال محمد عباسي، عضو شوراي مركزي جبهه غيرقانوني يكتا هم در گفت‌وگو با همين خبرگزاري وابسته به جناح راست اعلام كرده كه احتمالا بين پنج تا هفت نفر خانم در ليست اصولگرايان حضور خواهند داشت.
عباسي درباره نحوه و تعداد انتخاب داوطلبان زن در ليست اصولگرايان، گفت: همواره در ليست اصولگرايان سهميه‌اي به بانوان اختصاص داده مي‌شود كه به نظر مي‌رسد افرادي كه در شاخص‌ها نمره بالاتري را كسب مي‌كنند احتمالا بين پنج تا هفت نفر در ليست قرار بگيرند. از سوي ديگر اسماعيل كوثري عضو تازه وارد شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان در گفت‌وگو با ايسنا از نهايي شدن ليست اين ائتلاف در تهران ظرف امشب يا فردا شب خبر داد. كوثري گفته است: جلسه شب گذشته (يكشنبه) شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان منتج به نهايي شدن ليست ائتلاف در تهران نشد لذا هنوز بررسي‌ها ادامه دارد و احتمالا امشب و يا فرداشب اين ليست نهايي مي‌شود. همچنين يك نماينده مجلس نيز در گفت‌وگويي ديگر گفت كه تا شب گذشته ائتلاف اصولگرايان به ليست 35 تا 40 نفره‌اي رسيده است. قرار است امشب اين ليست بعد از غربالگري و بر اساس معيارها و شاخصه‌هاي تعيين شده نهايي شود.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت كه ليست رسمي ائتلاف اصولگرايان 16 بهمن ماه اعلام خواهد شد. به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر اظهار كرد: ليست ائتلاف اصولگرايان در تهران قرار بود شب گذشته نهايي شود اما كمي تمديد شد و ان شاء‌الله ظرف امشب و فردا شب نهايي خواهد شد. وي افزود: 16 بهمن ماه آخرين فرصت شوراي نگهبان براي تعيين صلاحيت‌ها است و ليست در آن تاريخ به صورت رسمي اعلام خواهد شد البته قاعدتا پيش از آن اسامي در رسانه‌ها و محافل سياسي درز خواهد كرد.
باهنر همچنين گفت: در حال حاضر بحث روي دو سه نفر بيشتر باقي نمانده است و تا الان 27، 28 نفر از ليست تهران قطعي شده‌اند. وي با اشاره به وجود گرايش‌هاي مختلف جريان اصولگرا در ليست ائتلاف يادآور شد: تلاش شده گرايش‌هاي مختلف در ليست حضور داشته باشند، در اين ليست كانديداهاي جبهه پيروان، ايثارگران، روحانيت، خانم‌ها و جبهه پايداري حضور دارند اما حداقل 10 تا 12 نفر از نيروها هم هستند كه هيچ وابستگي به جريانات سياسي درون اصولگرايي ندارند.
وي خاطرنشان كرد: ليست‌هاي تهران، طي 9 دوره گذشته مجلس ليست‌هاي متعددي بود و همچنان اين روند ادامه‌دار خواهد بود. حتي ليست‌هايي براي يك منطقه تهران با ائتلاف نمايندگان آن منطقه از تهران ارايه شده كه مشكلي هم ندارد. اما ليست‌هاي جريان‌ساز همواره دو ليست بوده و بقيه ليست‌ها ليست‌هاي خرد بوده است. در تهران از 150 نماينده‌ راه‌يافته طي 9 دوره گذشته به مجلس كمتر از پنج نفر خارج از ليست‌هاي جريان‌ساز به مجلس رفتند. در اين دوره نيز ليست‌هاي جريان‌ساز كانديداي خود را به مجلس دهم خواهد فرستاد.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در واكنش به سخنان امروز رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص رد صلاحيت سيد حسن خميني گفت: شايد برخي توقع دارند از رانت‌هاي ويژه استفاده كنند. حضرت امام هم همواره بر اين نوع توقعات خط بطلان كشيدند. بارها و بارها اين اتفاق در طول دوران حيات ايشان تكرار شد. جمله مشهور ايشان در تاريخ ثبت شده است كه گفتند: «من هم در برابر قانون برابر هستم.» باهنر بيت امام را براي نظام معتبر دانست و افزود: خانواده امام براي كشور و نظام محترم هستند و بايد به قوانين پايدار بود؛ اگر قرار به امتحان بود، خوب بود ايشان هم در امتحان شركت مي‌كردند. به گفته باهنر اينكه بيان مي‌شود سيد حسن خميني براي امتحان دعوت نشد، يك شوخي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون