• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3138 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي

زاويه

صادرات ماهيان خاوياري از گمرك آستارا | بهرام پورضرب، مدير شبكه دامپزشكي آستارا از صادرات انواع ماهيان خاوياري و زينتي از گمرك مرز زميني شهرستان به خارج  ازكشور خبر داد و گفت: در آذر سال جاري 2500 كيلوگرم گوشت ماهي خاوياري از گمرك مرز زميني آستارا به خارج  ازكشور صادر شده است. وي مقصد كالاي صادر شده را كشور جمهوري آذربايجان عنوان كرد و ادامه داد: اين ميزان گوشت ماهي خاوياري 37 هزار و 500 دلار ارزش دارد.

صعود يك پله‌يي برنج |در حالي كه از 27 مهرماه واردات برنج تا پايان فصل برداشت ممنوع اعلام شده بود، اما تنها در آبان ماه حدود 92 هزار تن برنج به كشور وارد شده است. پس از آنكه در سال گذشته واردات برنج به‌طور غيرمنطقي افزايش پيدا كرد و برنج به عنوان عمده‌ترين قلم وارداتي شناخته شد، نياز كشور در سال جاري به واردات برنج كاهش يافت و به همين دليل بود كه واردات برنج تا پايان فصل برداشت براي حمايت از شاليكاران ممنوع اعلام شد.

تصميمي براي افزايش قيمت نداريم|به ‌رغم افزايش تعرفه بسته‌هاي اينترنتي ايرانسل، همراه اول فعلا برنامه‌يي براي افزايش قيمت بسته‌هاي خود ندارد. سعيد عسگري، مديركل ارتباطات اپراتور اول ارتباطي كشور در اين‌باره به تسنيم گفت: به ‌رغم اينكه بسته‌هاي اينترنتي يكي از اختيارات اپراتورهاست و قادر به تغيير آن با هماهنگي مرجع ذي‌صلاح در اين حوزه هستند اما همراه اول فعلا تصميمي براي تغيير تعرفه‌ها ندارد. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي معمولا سقفي را براي نرخ‌ها مشخص مي‌كند و دست اپراتورها را براي رقابت تا آن سقف باز مي‌گذارد؛ اين سازمان با توجه به اينكه رسالت نظارت بر بازار را نيز دارد بايد نظارتش به گونه‌يي باشد كه اپراتورها با كاهش نرخ‌ها به سمت انحصار در بازار نروند.  

دپوي كيوي در سردخانه‌| هادي پادام، مدير جهاد كشاورزي رامسر گفت: طبق روال سنوات گذشته سردخانه‌هاي شهرستان در حال انبار و دپوي كيوي براي صادرات هستند. يكي از دلايل اصلي كه كيوي را در اين زمان در سردخانه نگهداري مي‌كنند، تامين و تشكيل قند مورد نظر در اين ميوه است چرا كه اين امر به بازه زماني سه ماهه نيازمند است و اين مهم تا اواخر اسفند رخ مي‌دهد. وي افزود: در حال حاضر مشكلي از لحاظ تنظيم بازار و تامين مركبات و كيوي در رامسر وجود ندارد. سازمان توسعه روستايي در حال حاضر مبادرت به خريد مركبات كرده است. منتظر ورود تجار و صادركنندگان به بازار هستيم. معمولا اين مهم از اواخر اسفند تا اواخر ارديبهشت رخ مي‌دهد. تاجران با حضور خود در اين بازه زماني مبادرت به خريد اين محصول كرده و آن را به كشورهايي حاشيه خليج فارس، تركيه و آسياي ميانه صادر مي‌كنند.

انباشت 150 هزار تن مرغ |عضو اتحاديه سراسري مرغ گوشتي كشور گفت: در حال حاضر بيش از 150 هزار تن مرغ در سردخانه‌ها نگهداري مي‌شود كه دولت بايد براي عرضه آنها فكري كند. محمدحسين زمانيراد اظهار كرد: اگر هم‌اكنون براي عرضه اين ميزان مرغ منجمد تدبيري انديشيده نشود، تا مرداد سال آينده 175 هزار تن ديگر مازاد خواهيم داشت. در حال حاضر سردخانه‌هاي سراسر كشور از مرغ منجمد پر شده است و ديگر جايي براي ذخيره‌سازي نداريم. به دولت پيشنهاد مي‌كنيم مرغ‌هاي نگهداري شده را در قالب سبد كالا به اقشار كم‌درآمد عرضه كند يا جهت ارزآوري و حمايت از توليدكنندگان، مرغ مازاد را به خارج از كشور صادر كند و براي ايجاد رغبت به صادرات مرغ مشوقه‌يي صادراتي در نظر بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون