• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

طلا از نردبان قيمت پايين آمد

روز گذشته در بازارهاي داخلي و خارجي، نرخ انواع طلا و سكه با كاهش چشمگيري روبه‌ رو شد و همين امر موجبات بازگشت قيمت سكه به مدار 900 هزار توماني را فراهم كرد. علاوه بر اين نرخ دلار امريكا در بازار تهران كماكان در حال كاهش است و قيمت اين ارز نيز به كمتر از سه هزار و 500 تومان كاهش يافت.
روز گذشته، دوشنبه، در بازار طلا، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش 14 هزار توماني قيمت رو به رو شد و نرخ آن به 985 هزار و 500 تومان رسيد. اين در حالي است كه در روز نخست هفته، نرخ هر قطعه سكه تمام‌بهار طرح جديد، به بالاترين نرخ خود در يك‌سال اخير رسيد و مرز يك ميليون توماني را رد كرده بود. همچنين هر سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز، 15 هزار تومان ارزان‌تر شد و بهاي آن به 983 هزار تومان رسيد. هر قطعه نيم سكه و ربع نيز به ترتيب 496 هزار تومان و 266 هزار تومان معامله شدند كه بر اين اساس هر نيم سكه هشت هزار تومان و هر ربع سكه دو هزار تومان كاهش قيمت را از سر گذراندند. بهاي هر سكه يك گرمي، ديروز در بازار تهران به 180 هزار تومان رسيد. در بازارهاي جهاني نيز، كم و بيش روندي مشابه با آنچه در بازار تهران شاهد بوديم، رخ داد. در حالي كه بهاي اونس طلا از روز دوشنبه هفته گذشته، هر روز افزايش پيدا مي‌كرد و كار به جايي رسيد كه در روز پنجشنبه (22 بهمن ماه) نرخ آن به هزار و 255 دلار رسيد كه اين نرخ بالاترين قيمت يك‌سال گذشته بود. ولي بعد از اين افزايش قيمت، آرام آرام نرخ اونس كاهش پيدا كرد و بعد از تعطيلات روز يكشنبه، 27 دلار كاهش ارزش را تجربه كرد و به هزار و 211 دلار رسيد. همچنين هر مثقال طلا 433 هزار و 700 تومان دست به دست شد و ارزش هر گرم طلاي 18 عيار نيز 100 هزار تومان شد.
در بازار ارز، كماكان دلار به شكلي نامحسوس ولي مداوم به سمت كاهش قيمت ميل مي‌كند. بر اين اساس هر دلار امريكا سه هزار و 479 تومان معامله شد. همچنين هر يورو و پوند انگليس به ترتيب سه هزار و 933 تومان و پنج هزار و 75 تومان قيمت‌گذاري شدند. هر درهم امارات نيز 965 تومان معامله شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون