• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

سارق سابقه‌دار دستگير شد

استخدام نگهبان، ترفندي براي كلاهبرداري از جويندگان كار

 

به دو نفر نگهبان با حقوق مناسب نيازمنديم- ساعت تماس: 15 الي 20. امير، سارق 30 ساله، اين را روي كاغذ سفيد با فونت بزرگ نوشته بود و روي ديوارهاي شهر نصب كرده بود. سعيد (مالباخته) هم كه آگهي را ديد به اميد پيدا كردن شغل و درآمد با شماره‌هاي روي آگهي تماس گرفت. امير به او گفت كه مي‌خواهد او را در يك پاساژ تجاري در منطقه نازي‌آباد استخدام كند. چند ساعت بعد از اين تماس تلفني امير با يك خودروي پژو405 نقره‌اي به دنبال سعيد در محدوده بازار نازي‌آباد آمد. در همان ملاقات اول امير عنوان كرد كه براي استخدام نياز به مقداري پول براي ضمانت دارد. در ملاقات دوم اين دو كه در پاساژ تجاري محدوده نازي‌آباد بود سعيد كارت عابربانكش را كه در آن حداقل دو ميليون و پانصد هزارتومان پول بود به همراه يك سفته دو ميليون توماني به سعيد داد. سعيد هم براي اطمينان از وجود پول در داخل حساب و اطلاع از شماره رمز كارت، به بهانه گرفتن عكس پرسنلي مقابل يك آتليه عكاسي مي‌ايستد و به سعيد مي‌گويد كه براي گرفتن عكس پرسنلي پرونده‌اش به آنجا برود. اما همين كه سعيد از ماشين پياده مي‌شود ناگهان سعيد درهاي خودرو را قفل و فرار مي‌كند. بعد از اين حادثه سعيد در تاريخ 28 آذرماه به كلانتري 1390 نازي‌آباد مراجعه كرده و داستان مالباختگي‌اش را مي‌گويد. به اين ترتيب پرونده مقدماتي با موضوع كلاهبرداري و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 16 تهران تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. كارآگاهان با توجه به شگرد كلاهبرداري موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگاني شدند كه همگي آنها به اين شيوه و در قالب «استخدام نگهبان براي كار در يك پاساژ تجاري توسط راننده يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌اي» مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند.
يكي از مالباختگان اين پرونده به پليس گفت كه داخل حساب عابربانكش مبلغ 22 ميليون و 500 هزار تومان پول داشته كه تمام اين پول طي چندين نوبت برداشت شده است. به اين ترتيب كارآگاهان پايگاه هفتم اقدام به چهره‌نگاري تصوير متهم پرونده كردند و با استفاده از اطلاعات موجود از سوابق مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي يكي از اين افراد به نام امير شدند. او از سال 88 تاكنون بارها به به اتهام ارتكاب جرايم مختلف «سرقت مقرون به آزار»، «تحصيل مال نامشروع» و «كلاهبرداري» بارها دستگير و روانه زندان شده بود. با توجه به اينكه متهم مكاني براي دسترسي نداشت كارآگاهان اقدام به شناسايي كامل خودرو متهم كردند و تصوير او را به همراه مشخصات خودروي پژو 405 نقره‌اي‌رنگ در اختيار كلانتري‌هاي جنوب و جنوب غرب تهران به ويژه كلانتري 130 نازي‌آباد قرار دادند. بالاخره در تاريخ 2 بهمن ماه ماموران كلانتري 130 نازي آباد در هنگام گشت‌زني خودروي امير را شناسايي كردند. در هنگام دستگيري يك سرنشين ديگر نيز كنار امير داخل خودرو نشسته بود. او جوان جوياي كاري بود كه امير قصد داشت تا به همين شگرد از او كلاهبرداري كند.
سرهنگ كارآگاه شمس‌الدين ميرزكي، رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اعتراف صريح متهم به ده‌ها فقره كلاهبرداري به شگرد فوق و شناسايي تعدادي از مالباختگان، متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ساير جرايم ارتكابي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون