• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:

معافيت صددرصدي تاسيسات گردشگري و هتل‌ها

اعتماد| نهمين نمايشگاه گردشگري و صنايع وابسته روز گذشته با حضور وزير كشور، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، لاروش از دفتر يونسكو، نمايندگان مجلس و فعالان گردشگري افتتاح شد. نمايشگاهي كه در حاشيه آن رييس سازمان ميراث فرهنگي از معافيت صددرصدي تاسيسات گردشگري و اقامتي كه از سال ۹۵ پروانه بهره‌برداري گرفته‌اند، خبر داد. مسعود سلطاني‌فر، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جمع خبرنگاران اعلام كرد: «با توجه به سياست‌هاي كلي دولت مبني‌بر حمايت از فعالان به ويژه سرمايه‌گذاران گردشگري در جلسه اخير هيات دولت ماده ۳۱ آيين‌نامه رفع موانع توليد كه اصلاحيه ماده ۱۳۲ ماليات‌هاي مستقيم بود، به تصويب رسيد و در اين ماده مصوب شد براي هتل‌ها، مراكز اقامتي و تاسيسات گردشگري كه از سال ۹۵ پروانه بهره‌برداري مي‌گيرند در كل كشور از معافيت صددرصدي برخوردار شوند. » به گفته او اين معافيت به مدت پنج سال در شهرهاي توسعه يافته و به مدت ۱۰ سال در شهرهاي كمتر توسعه يافته اجرايي مي‌شود. اين مصوبه همچنين شامل حال آن دسته از بخش‌هايي كه از معافيت ۵۰ درصدي استفاده مي‌كردند نيز مي‌شود. اين مصوبه در راستاي حمايت از فعالان گردشگري است و مشمول تمام تورهاي مسافرتي و آژانس‌هايي كه در زمينه تورهاي ورودي كار مي‌كنند نيز خواهد شد، معافيت اين بخش تا سال 1400 ادامه خواهد داشت. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكيد كرد كه معافيت ۱۰۰ درصدي آژانس‌هاي گردشگري از پرداخت ماليات تنها مربوط به آژانس‌هايي است كه گردشگر به كشور وارد مي‌كنند و خروج تور مشمول اين مصوبه نمي‌شود.
«راه‌اندازي پيش از موعد ويزاي الكترونيك ايران» خبر ديگري بود كه سلطاني‌فر اعلام كرد: «طبق قول قبلي قرار بود ويزاي الكترونيك تا پايان سال ۹۵ اجرا شود، اما مسوولان وزارت خارجه و بخش‌هاي مرتبط خبر داده‌اند كه ويزاي الكترونيك قبل از سال ۹۵ عملياتي مي‌شود.» معاون رييس‌جمهور در خصوص ميزان تسهيلات تخصيص يافته از محل صندوق توسعه ملي به پروژه‌هاي نيمه‌تمام گردشگري نيز گفت: «در يك ماه گذشته براي تكميل ۳۱ هتل چهار و پنج ستاره نيمه‌كاره ۵۸۰ ميليارد تومان از محل اين صندوق تخصيص يافت. » و افزود: « ابتداي سال هم ۲۰۰ ميليارد تومان از اين منبع اختصاص يافت كه براي تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام گردشگري به ويژه هتل‌هاي چهار و پنج ستاره ۷۸۰ ميليارد تومان اختصاص يافت.»سلطاني‌فر درباره سفرهاي نوروزي سال ۹۵ گفت كه دستورالعمل‌هاي شفاهي به ستادهاي استاني ارسال و از آنان خواسته شده است تا بر كيفيت و نرخ خدمات گردشگري نظارت داشته باشند: « نوروز پرحجم‌ترين زمان سفر‌هاي داخلي است كه با تشكيل ستاد هماهنگي خدمات سفر از حدود چهار ماه پيش دستورالعمل‌هاي شفافي به استان‌ها ارايه و خواسته شده نظارت دقيق بر فعاليت مراكز گردشگري و نرخ‌هاي اعمال شده داشته باشند. اميدواريم نظارت در تعطيلات به‌گونه‌اي باشد كه مردم سفر ارزاني را در نوروز 95 تجربه كنند.»
رحماني فضلي كه در مراسم افتتاحيه نهمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري تهران حضور يافته بود، در پاسخ به اين گفته كه به نظر مي‌رسد كارگروه‌هاي گردشگري در استان‌ها اقدامي نمادين در بخش گردشگري انجام مي‌دهند، گفت: «اين ارزيابي را قبول ندارم، چون ما تلاش مي‌كنيم نقش گردشگري پررنگ‌تر شود. ما در استان‌ها در خدمت گردشگري هستيم و تمام تلاش‌مان اين است ظرفيت، جاذبه‌هاي گردشگري، فرهنگ‌هاي متفاوت و شرايط جغرافيايي را به همه دنيا بشناسانيم.»
نمايشگاه بين‌المللي گردشگري و صنايع وابسته تا 30 بهمن ماه جاري ادامه دارد. در اين نمايشگاه از 32 استان كشور اقوام بومي و محلي با انواع غذاها و اجراي موسيقي حضور دارند و آخرين دستاوردهاي صنعت گردشگري، صنايع غذايي گردشگري حلال و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنايع گردشگري براي بازديد علاقه‌مندان ارايه شده است. در بخش صنايع وابسته، خدمات اعم از مسافري و پژوهشي، براي دانشگاه‌ها و مراكز علمي و پژوهشي و همچنين دانشجويان هتلداري در نشست‌هاي تخصصي ارايه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها