• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

كليات بودجه در صحن علني شوراي شهر تصويب شد

دبير، بودجه دفتر قاليباف را كم كرد

 

اعتماد | ديروز در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران كه با حضور محمد باقر قاليباف، شهردار تهران و معاونين وي برگزار شد، لايحه بودجه سال 95 شهرداري مورد بررسي قرار گرفت و كليات آن به تصويب رسيد. جلسه‌اي كه در آن با پيشنهاد اعضاي شوراي شهر تهران، بودجه سال 95 شهرداري 17 هزار و 800 ميليارد تومان به تصويب رسيد. بودجه‌اي كه 11 هزار ميليارد آن نقد و بيش از شش هزار ميليارد تومان آن غير نقد است. به بياني 40 درصد بودجه سال 95 شهرداري تهران غير نقد و 60 درصد به صورت نقدي تامين خواهد شد. عليرضا دبير در جلسه علني ديروز شوراي شهر تهران با اشاره به كاهش بودجه دفتر شهردارتهران گفت: شهرداري تهران ۶۰ ميليارد تومان اعتبار براي كمك به اشخاص حقيقي درخواست كرده بود كه كميسيون برنامه و بودجه اين رقم را به ۴۰ ميليارد تومان كاهش داد. همچنين بودجه ۱۲۰ ميليارد توماني اعتبارات پيش‌بيني نشده در اختيار شهردار در بخش سرمايه‌اي به ۸۰ ميليارد تومان كاهش يافته است. اما از ديگر مواردي كه در بودجه پيشنهادي شهرداري كاهش پيدا كرده بود، بودجه پاداش‌هاي اتفاقي بود. به گفته دبير، ۱۵ ميليارد تومان نيز براي كمك به موسسات عمومي، ۴۰ ميليارد تومان براي پاداش‌هاي اتفاقي و ۳۵ ميليارد تومان براي اعتبارات پيش بيني نشده در اختيار شهردار در بخش هزينه‌اي پيشنهاد شده است. دبير سرجمع اعتبارات حوزه شهردار را ۲۱۱ ميليارد تومان دانست و گفت: هر سال بودجه در اختيار شهردار افزايش پيدا مي‌كرد اما امسال اين بودجه كاهش پيدا كرده است. سال بعد هم بايد اين اختيارات كمتر شود كه شهرداري در چارچوب برنامه عمل كند.
رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران درباره رديف‌هاي مربوط به پروژه نمايشگاه شهر آفتاب گفت: در سال جاري شهرداري قول داد با ۱۸۰ ميليارد تومان فاز اول اين پروژه را به اتمام مي‌رساند اما براي سال بعد باز هم ۸۰ ميليارد تومان خواسته‌اند؛ ما كار كارشناسي كرديم و اين رقم را به ۳۰ ميليارد تومان كاهش داديم. وي تاكيد كرد: بودجه ۸۰ ميليارد توماني پيشنهادي شهرداري براي احداث و توسعه شهر آفتاب به ۳۰ ميليارد تومان كاهش داده شده و ۱۰ ميليارد تومان نيز براي نگهداري نمايشگاه در نظر گرفته شده است. دبير يادآور شد: ۹۰۰ ميليارد تومان اعتبار نيز براي تملك املاك در رديف‌هاي بودجه سال ۹۵ شهرداري تهران گنجانده شده است. البته تملك بايد در جهت رديف‌هاي بودجه باشد وگرنه تصرف در املاك عمومي محسوب مي‌شود. رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران درباره اهداف انقباضي بودجه سال ۹۵ شهرداري تهران توضيح داد: از اعتبار آسفالت معابر غيربزرگراهي از مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران ۳۰درصد كاسته شده است. همچنين اعتبار مربوط به جداول و سنگدال‌ها؛ رنگ‌آميزي و نورپردازي مناطق ۲۲ گانه نيز هر كدام ۳۰ درصد كاهش داده شد و با اين صرفه‌جويي مقرر شد اعتبار لازم براي خريد بيمارستان كاركنان شهرداري تهران تخصيص داده شود. دبير با بيان اينكه روابط عمومي مركز هم تا سال گذشته رديف اختصاصي نداشت، تصريح كرد: سال گذشته ۱۸۸۸ و ۱۳۷ را داراي رديف اختصاصي كرديم و امسال در همه مناطق به روابط عمومي و ايثارگران رديف بودجه اختصاص داديم تا بودجه واقعي‌تر بسته شود.
بودجه 95 شهرداري عملياتي، ماموريت محور و منطبق با برنامه است
شهردار تهران ظهر ديروز طي سخناني در صحن شوراي اسلامي شهر تهران در جريان بررسي بودجه شهرداري تهران گفت: امسال بودجه شهرداري عملياتي، ماموريت محور و منطبق با برنامه پنج ساله خواهد بود از اين رو همه تلاش ما اين است كه در چارچوب برنامه پيش برويم و حتي اگر به نقطه‌اي برسيم كه توان اجراي برنامه را نداريم، بايد برنامه را تغيير دهيم.
 همچنين در ادامه اين جلسه محمدباقر قاليباف در صحن شورا در دفاع از بودجه پيشنهادي شهرداري با بيان اينكه امسال بودجه شهرداري عملياتي، ماموريت‌محور و منطبق با برنامه پنج ساله خواهد بود، گفت: ما خيلي بر سر 35 درصد يا 40 درصد بودجه غير نقد شهرداري تهران بحثي نداريم، سال گذشته پيشنهاد ما 55 درصد بود كه امسال اين رقم را كاهش داديم و اين هم هيچ ارتباطي با موضوع شفافيت ندارد. از قضا اگر بودجه را به دو بخش نقد و غير نقد تقسيم كرديم به دليل شفافيت بودجه بود و شفافيت هيچ رابطه‌اي با درصد ندارد.
شهردار تهران افزود: امسال وضعيت شهرداري تهران در جذب نقدينگي همانند سال گذشته نبود. در سال قبل ما تا 108 درصد هم براي جذب نقدينگي موفق بوديم اما امسال اين رقم حدود 80 درصد است و نشان مي‌دهد نسبت به سال قبل 30 درصد در جذب نقدينگي مشكل داشتيم. حتي ركود اقتصادي در كشور نيز به خاطر نبود نقدينگي است. شهردار تهران عنوان داشت: در حال حاضر حدود 65هزار كارگر با پيمانكاران در شهر كار مي‌كنند؛ ما وقتي قرارداد بستيم، به پيمانكار گفتيم از محل قرارداد 25 ماه حقوق كارگر را بر مي‌داريم و مستقيم به كارگر پرداخت مي‌كنيم و بيمه كارگران را هم مي‌پردازيم تا در حق كارگران ظلم نشود. شهردار تهران همچنين در بخش ديگري از جلسه به توضيح بخش‌هاي بيشتري از اين تبصره پرداخت و گفت: در شهرداري هيچ حسابي بدون مجوز شوراي شهر باز نمي‌شود. حتي من به عنوان شهردار اگر به شعبه بانكي نامه بنويسم كه حسابي براي هر كدام از شركت‌ها و سازمان‌هاي شهرداري باز كنم، باز كردن اين حساب امضاي تاييد رييس شوراي شهر را مي‌خواهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها