• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

مالباخته‌ها به پايگاه دوم آگاهي تهران مراجعه كنند

سرقت از موبايل‌فروشي‌ها با ترفندي عجيب

اعتماد| فروشنده موبايل وقتي گوشي آيفون 6 را براي مشتري كادوپيچ مي‌كرد نمي‌دانست در دام سارقي حرفه‌اي گرفتار شده است.
رسيدگي به اين پرونده از 23 دي امسال با گزارش وقوع يك فقره سرقت گوشي همراه گرانقيمت از يك مغازه موبايل‌فروشي در خيابان سرو غربي به كلانتري 134 شهرك قدس آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد مردي جوان در پوشش مشتري، وارد مغازه موبايل‌فروشي شده و با شيوه «بدل‌اندازي» يك دستگاه گوشي سه ميليون‌توماني را به سرقت برده است. با تشكيل پرونده‌اي با موضوع «سرقت به شيوه بدل‌اندازي» تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم آگاهي تهران بزرگ مسوول رسيدگي به آن شدند.
با آغاز تحقيقات، شاكي درباره روز سرقت گفت: «23 دي امسال، مردي حدودا 40 ساله به مغازه من آمد و يك گوشي آيفون 6 خواست. پس از توافق سر قيمت، او يك كاغذ كادو از كيفش درآورد و به بهانه اينكه مي‌خواهد گوشي را به همسرش هديه دهد از من خواست جعبه موبايل را برايش كادو كنم. جعبه را كادو كردم و تحويلش دادم. او آن را در كيفش گذاشت و كارت عابربانكش را به من داد تا در دستگاه پز بكشم اما پس از چند بار كارت كشيدن متوجه شديم حساب خالي است. او جعبه كادوپيچ شده را دوباره از كيفش درآورد و به من داد و رفت پول بياورد. قرار بود به زودي برگردد و گوشي را تحويل بگيرد اما يك ساعت گذشت و خبري نشد براي همين كادوي جعبه را بازكردم اما در كمال تعجب با جعبه‌اي خالي روبه‌رو شدم. مشتري – سارق – به شكل ماهرانه‌اي يك جعبه به اندازه جعبه موبايل آيفون 6 درست كرده و به جاي جعبه اصلي تحويلم داده بود.»
با ثبت شكايت مالباخته بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته مغازه در دستور كار ماموران قرار گرفت كه در جريان آن تصوير سارق به دست آمد. با فاش شدن هويت متهم مشخص شد او مردي 42 ساله به نام حميد است كه پيش از اين نيز به اتهام آدم‌ربايي، تخريب اموال عمومي و محكوميت مالي دستگير و روانه زندان شده است.
سرانجام با شناسايي مخفيگاه متهم در تهران نو، او 20 بهمن هنگام تردد با يك دستگاه خودروي پرايد نوك مدادي شناسايي و در عملياتي ضربتي دستگير شد. همزمان در بازرسي از خودروي او چندين جعبه كادوپيچ شده به اندازه جعبه گوشي‌هاي آيفون 6 به دست آمد.
متهم نيز پس از انتقال به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ به ارتكاب «سرقت به شيوه بدل‌زني» اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «براي سرقت گوشي‌هاي همراه آيفون 6، جعبه‌هايي اندازه آنها درست كرده و كادوپيچ مي‌كردم. وقتي به موبايل‌فروشي‌ها مي‌رفتم آنها را در يك لحظه با جعبه‌هاي اصلي عوض مي‌كردم و گوشي‌ها را مي‌دزديدم.»
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر از همه شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در جنت شمالي، خيابان شاهين شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون