• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3138 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه:

هواپيماي هيچ وزير و رييس‌جمهوري در ايران مورد هواپيماربايي قرار نگرفته است

گروه سياسي| جانشين فرماندهي حفاظت سپاه روز گذشته حرف‌هاي تازه‌يي داشت. از هواپيما‌ربايي‌ها، گفت و آمار آن در كشور. اقدامات سپاه را تشريح كرد و از در نظر گرفتن نيروهاي پاسدار زن براي مقابله با هواپيمارباهاي زن خبر داد. او همچنين اعلام كرد كه تاكنون هواپيماي هيچ وزير و رييس‌جمهوري در ايران مورد اقدام هواپيماربايي قرار نگرفته است. به گزارش فارس، گزيده اظهارات سردار محمدحسن كاظمي، جانشين فرماندهي حفاظت سپاه در نشست خبري به شرح زير است:
 ‌ وقتي سپاه بخواهد وارد هر عرصه‌يي شود براي آن فرش قرمز پهن نمي‌كنند مخصوصا عرصه‌هايي كه تنش‌زا هستند، در همان زمان مخالفت‌هايي شد و برخي نمي‌خواستند سپاه امنيت را ايجاد كند و ما با مخالفت‌هاي جدي روبه‌رو شديم. حتي برخي تهديد به اعتصاب كردند اما با تاكيد مجدد امام(ره) سپاه در اين عرصه حضور پيدا كرد.
‌ بعد از پنجمين هواپيماربايي در تاريخ 16/6/63 سپاه وارد اين عرصه شد و با ورود سپاه اين هواپيماربايي‌ها متوقف كه نشد بلكه تشديد شد و آنها به دنبال اين بودند تا بگويند حتي با حضور سپاه هم اين هواپيماربايي‌ها را ادامه مي‌دهيم.
‌ تا سال 89 صد و 30 مورد هواپيماربايي داشتيم كه در 26 مورد درگيري و در 13 مورد تيراندازي و منجر به كشتن مهاجمان شد.
 در سال 67 نخست‌وزير وقت درخواست كرد كه سپاه از فرودگاه‌ها برود اما درايت امام(ره) باعث شد ايشان مجددا فرمان خود را تكرار و بر حضور سپاه در فرودگاه‌ها تاكيد كنند. حتي سه وزير به امام نامه نوشتند كه امام(ره) پاسخ آنها را داد و اكنون نيز حضرت آقا از اقدامات سپاه در حفاظت هواپيمايي اعلام رضايت كردند.
‌ اكنون برخي كشورهاي همسايه و حتي كشورهاي بزرگ جهان از ما درخواست كردند كه آموزش‌هاي‌مان را در اين حوزه به آنها بدهيم.
 در يكي از هواپيماربايي‌ها سرتيم هواپيمارباها يك خانم بود كه آنها را هدايت مي‌كرد و به هلاكت هم رسيد لذا ما خواهراني داريم كه پاسدارند و توان بسيار بالايي دارند و از وجود آنها در شرايط مختلف بهره مي‌بريم و دشمن شايد در برخي پروازها با خواهراني مواجه باشد كه در تيراندازي و تمرينات بدني رتبه‌هاي بالايي دارند.
 ‌ دشمن ديگر به هواپيماربايي ميلي ندارد زيرا مي‌داند كه موفق نخواهد بود. به همين دليل به عرصه‌هاي ديگري مثل ترور دانشمندان هسته‌يي رفتند كه با تلاش برادران‌مان در آن حوزه هم سركوب و منكوب شدند.
 ‌ تا تاريخ 30/9/93، 15 ميليون و 139 هزار و 320 مسافر از فرودگاه‌هاي ما تردد كردند كه اگر فقط نيم‌درصد آنها از عملكرد ما در فرودگاه ناراضي بودند رقم بسيار بالايي مي‌شد.
  در سال جاري سه نفر از پرسنل امنيت پرواز به شهادت رسيدند كه يك فرد در جت‌فالكون تست رادار در جزيره كيش و دو نفر هم در هواپيماي آنتونوف 140 در مهرآباد شهيد شدند.
 ‌‌ از سال 89 به بعد هيچ هواپيماربايي نداشتيم‌، ‌آخرين اقدام هواپيماربايي مربوط به سال 89 و پرواز به سمت سوريه بود.
  در يكي از هواپيماربايي‌ها هواپيماربا يك خانم بود كه البته به هلاكت رسيد. وقتي دشمن براي خرابكاري از زن استفاده مي‌كند ما از خواهران پاسدار استفاده خواهيم كرد. در اين راستا خواهران پاسدار آموزش‌هاي ويژه از جمله تيراندازي دقيق ديده‌اند.
 ‌ البته استان‌هايي به عنوان استان‌هاي قرمز تعريف شده است كه احتمال نفوذ افراد در آنها بيشتر است و ما نيز اقدامات بيشتري براي حفاظت از اين فرودگاه‌ها انجام مي‌دهيم.
  سپاه در حوزه حفاظت از هيچ‌جا الگو نگرفته بلكه بر اساس تهديد خودش را شكل داده است. ما امروز در سطح آكادميك دوره‌هاي حفاظتي و امنيتي برگزار مي‌كنيم و تا سطوح دكتري متون دانشگاهي تهيه كرديم و برخي از نيروهاي امنيت پرواز ما مقطع دكتري را طي مي‌كنند.
  اقدامات ما را سازمان‌هاي بين‌المللي رصد مي‌كنند، ايكائو و آيوسا اقدامات ما را رصد مي‌كنند تا ببيند مورد تاييد است يا نه لذا دو بار از سوي ايكائو و دو بار از سوي آيوسا مورد بازرسي قرار گرفته‌ايم.
  اخيرا سازمان LBA آلمان كه كنترل هوايي اين كشور را بر عهده دارد، اقداماتي را در هواپيماهاي ما كه به آنجا مي‌رفتند انجام دادند و مواردي را در هواپيما مخفي كردند تا هوشياري ماموران ما را بسنجند كه در چندين مورد صورت گرفته برادران ما همه موارد را كشف كردند و نمره ممتاز گرفتيم.
 ‌ برنامه ملي امنيت هوانوردي را تدوين كرده و براي شوراي عالي امنيت ملي فرستاديم. اين برنامه بهترين، جامع‌ترين و كامل‌ترين برنامه موجود است.
 ‌ نه داعش و نه گروه‌هاي ديگر هيچ كدام نتوانستند شكستي را در مجموعه‌هاي حفاظتي ما ايجاد كنند.
 تغيير حالت ماموران ما از صفر به 100 و حالت عملياتي كمتر از يك دقيقه است كه در اين زمان با مهاجمان برخورد مي‌شود.
 ‌ در سال 88 و زمان فتنه اقدامات عليه حفاظت هواپيمايي تشديد نشد اما ما منتظر بوديم كه اگر دشمن خواست فتنه را در اين عرصه گسترش دهد جلوي آن را بگيريم. خوشبختانه فتنه با درايت مقام معظم رهبري و 9 دي برچيده شد و اتفاقي در حوزه حفاظت شخصيت‌ها و حفاظت هواپيمايي نيفتاد البته ما آمادگي كامل داشتيم.
  روساي جمهور از هواپيماهاي آشيانه كه تحت حفاظت است، استفاده مي‌كنند ولي اگر از هواپيماهاي مسافربري معمولي هم استفاده كنند به دليل حفاظتي كه صورت مي‌گيرد هيچ مشكلي پيش نمي‌آيد. بعضا روساي قوا نيز از اين پروازها استفاده مي‌كنند و تاكنون هيچ هواپيماي وزير يا رييس‌جمهور در كشور مورد حمله واقع نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون