• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

نامه خادم جواب داد؛ دولت دستور كمك به تيم‌هاي المپيكي را صادر كرد

روحاني: مردم با حساسيت ورزش را دنبال مي‌كنند

  وحيد جعفري  / رييس‌جمهور روحاني به درخواست جامعه ورزش -كه در نامه رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي منعكس و منتشر شد- در جلسه هيات دولت واكنش نشان داد و حضور مقتدرانه و پيروزمندانه قهرمانان كشور در المپيك آينده و حضور تيم‌هاي ملي در ميادين جهاني را از اهداف و خواسته‌هاي مهم ملي دانست و تاكيد كرد: «تقويت ورزش همگاني و قهرماني به عنوان اولويت‌هاي مهم دولت است. » در واقع رييس فدراسيون كشتي كاري را كرد كه وظيفه وزير ورزش و جوانان بود و زماني هم كه به اين امر اصرار كرد و نامه دوم را خطاب به رييس‌جمهور منتشر كرد موقعيت خود را به خطر انداخت تا اين‌گونه تصور شود كه رسول خادم از گروه خاصي خط گرفته و هدفش از انتشار نامه دوم مسائلي غير از ورزش بوده است؛ اما حالا كه حسن روحاني به اين نامه واكنش نشان داده و محمود گودرزي درددل‌هاي خادم را به حق دانسته و اعلام كرده «دولت دستور كمك به تيم‌هاي المپيكي را صادر كرد» مي‌توان به خوبي متوجه اين موضوع شد كه قهرمان اسبق المپيك دغدغه‌اي جز ورزش نداشته و ندارد. شايد اگر خادم پس از مكاتباتي كه با گودرزي براي حمايت بيشتر وزارت ورزش از رشته‌هاي المپيكي داشت و اين درخواستش به جايي نمي‌رسيد، تصميم به انتشار نامه‌اي خطاب به رياست جمهور نمي‌گرفت، هنوز دستوري از جانب هيات دولت براي كمك به ورزش‌هاي المپيكي در فاصله تنها شش ماه مانده به بازي‌هاي تابستاني ريو صادر نشده بود.
 رييس‌جمهور: وزارت ورزش موظف است حداكثر مساعي را به كار گيرد
حسن روحاني در جلسه روز چهارشنبه هيات دولت، با برشمردن ورزش عمومي و قهرماني به عنوان ضرورت‌هاي مهم سلامت و نشاط ملي، اظهار داشت: «مردم با حساسيت مساله ورزش و قهرماني را دنبال مي‌كنند و موفقيت ورزشكاران براي مردم ايران به ويژه جوانان از اهميت خاصي برخوردار است. وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه تخصصي و مسوول، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و ساير دستگاه‌ها به عنوان حامي و پشتيبان اين وزارتخانه موظفند كه حداكثر مساعي را براي پاسخگويي شايسته به اين خواسته ملي به كار گيرند و روند پيشرفت كار را به‌طور منظم به اينجانب گزارش كنند.»
گودرزي: درد دل‌هاي خادم بحق است
محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان درخصوص اينكه با توجه به تاكيدات شما بر ايجاد فضاي المپيكي در كشور و تلاش همه بخش‌ها براي تحقق اين خواسته، نامه‌نگاري فدراسيون‌ها با رييس‌جمهور و رسانه‌اي كردن گلايه‌ها چه تاثيري در اين فضا دارد، گفت: «همه بايد تلاش كنيم تا فضا آرام باشد. ورزش در اين شرايط احتياج به آرامش دارد تا براي المپيك آماده باشد. همه بايد به ايجاد اين فضا كمك كنند. در دولت در پاسخ به مكاتبه‌اي كه شده بود، براي حمايت مالي از تيم‌هاي ملي المپيكي از طرف دولت دستور داده شد. سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آمار و ارقام را بررسي مي‌كند تا اين كمك انجام شود. با اين شرايط به فدراسيون‌هاي المپيكي كمك خواهد شد. » گودرزي درباره نامه شخص رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي به رييس‌جمهور گفت: «اين درد دل‌ها، درددل‌هاي به‌حقي است. من به شخصه در هيات دولت اين مساله را مطرح كردم و اعضاي دولت نيز از مساله توجه به ورزش استقبال كردند. در همين باره نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشتم و او نيز دستور خوبي داد تا دغدغه مربيان، ورزشكاران و فدراسيون‌ها كاهش پيدا كند. بايد تلاش كنيم قبل از اينكه مسائل رسانه‌اي شود و به جاي راديكال كردن فضا، آرامش تزريق كنيم تا در كمال آسايش مشكلات رفع شوند. به هر حال سال 94 سال سختي بود و خوشبختانه مسوولان قول دادند كه از قهرمانان تجليل كنند. همچنين سازمان برنامه و بودجه قرار است ارقامي را در اختيارمان بگذارد تا ما آنها را در اختيار فدراسيون‌ها قرار دهيم.»
علي‌آبادي: نبايد همه مسائل را سياسي جلوه دهيم
رحيم علي‌آبادي، پيشكسوت و عضو شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي و دارنده مدال نقره المپيك 1972 مونيخ درباره انتقادات صورت گرفته از نامه رسول خادم به رييس‌جمهور گفت: «بعضي مي‌گويند خادم بايد مشكلات خود را با وزير ورزش مطرح مي‌كرد، اما ديگر كارد به استخوان رسيده بود و خادم ناچار شد آبروي خود را وسط گذاشته و مستقيما مشكلاتش را با رييس‌جمهور مطرح كند. نبايد خودزني كرد و با مطرح كردن مسائل ديگر و سياسي‌بازي، ورزش ايران را در آستانه المپيك از كسب چندين مدال خوش‌رنگ محروم كرد. بايد بدانيم اين مساله فردگرايي نيست بلكه مساله اهتزاز پرچم يك ملت بزرگ است و همه بايد براي سربلندي ايران تلاش كنيم. در فاصله كوتاه باقيمانده تا المپيك بايد توجه بسيار ويژه‌اي به قهرمانان خود داشته باشيم و آنها را تنها نگذاريم. اگر ما در ورزش موفق باشيم، جوانان ما انگيزه مي‌گيرند و جامعه پويا مي‌شود و رشد مي‌كند كه هزينه كردن در اين راه يكي از بهترين و كم خرج‌ترين راه‌ها براي اين اهداف است. تصميم‌گيري‌ها نبايد عجولانه باشد و مساله را نبايد به سياست و سياست بازي ربط داد. اگر ورزش ما رشد كند، جامعه پويا مي‌شود و شادي به آحاد جامعه تزريق خواهد شد.»
تركان: وقتي رييس فدراسيون نتيجه نمي‌گيرد مجبور است به مراجع بالاتر رجوع كند
مجيد تركان، سرمربي تيم‌هاي پايه كشتي آزاد و دارنده مدال‌هاي طلا و نقره جهان گفت: «پس از سال‌ها شاهديم، يك نفر از جنس كشتي در راس كار قرار دارد و جامعه كشتي نيز از اينكه يكي از خانواده خود را در فدراسيون مي‌بيند افتخار مي‌كند. شناخت خوبي از رسول خادم دارم و عشق به كشتي را در سراسر وجود او مشاهده مي‌كنم. اگر مي‌بينيم وي براي اعتلاي كشتي ايران درخواست خود را به رييس‌جمهور ارايه مي‌دهد، نبايد آن را به سياست‌بازي و مسائل شخصي تعبير كنيم. مطمئنا خادم از قبل جلساتي را با مسوولان وزارت ورزش داشته و خواسته‌هاي خود را به آنها منتقل كرده، اما وقتي مي‌بيند جوابي نمي‌گيرد، طبيعي است كه بايد به مراجع بالاتر حرف خود را بزند. المپيك اهميت بسيار بالايي دارد و يكي از دلايل آن نيز، چهار سال يك‌بار برگزار شدن آن است. در المپيك تمام رشته‌هاي ورزشي معتبر دنيا شركت مي‌كنند و حضور هزاران ورزشكار و انجام رقابت‌ها به مدت حدود يك ماه نيز بر اهميت اين موضوع تاكيد دارد. تمام رسانه‌هاي خبري جهان اين رقابت‌ها را انعكاس مي‌دهند و كشورهاي قدرتمند جهان براي نشان دادن مسائل فرهنگي، اجتماعي، سياسي و قدرت‌نمايي ملت و دولت خود، با تمام قوا در آن شركت مي‌كنند. ما رشته‌هاي زيادي در المپيك داريم اما اگر بخواهيم در يك رشته موفق باشيم بايد هزينه‌هاي بسياري كنيم، اما كشتي، ورزش اصلي ايراني‌ها است و نتايج آن هم از گذشته تاكنون مشخص است كه مي‌توانيم با هزينه‌هاي بسيار كمتر در اين رشته، مدال‌هاي خوش رنگي در المپيك كسب كنيم. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون