• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

خبر كوتاه

كشف مداركي جديد عليه بلاتر
سپ بلاتر كه محروميت هشت ساله‌اش از هرگونه فعاليت مرتبط با فوتبال به تازگي از سوي كميته استيناف فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) به شش سال كاهش يافت، شايد به دردسر بيشتري بيفتد. خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در خبري فوري عنوان كرد كه مقامات سوييسي، اتحاديه فوتبال فرانسه را مورد بازرسي قرار داده‌اند و در اين جست‌وجو مداركي عليه بلاتر كشف و ضبط شده است. هنوز خبر تكميلي در اين خصوص منتشر نشده، اما شايد كشف مدارك جديد به افزايش محروميت رييس 17 ساله اخير فيفا بينجامد. بلاتر به دليل سوء‌مديريت محروم شده و يكي از اتهامات وي اين بود كه در سال 2011، دو ميليون دلار وجه نقد به عنوان رشوه به ميشل پلاتيني، رييس اتحاديه فوتبال اروپا داده است.

اورتون خبر سهامدارشدن يك ايراني را تاييد كرد
سايت باشگاه اورتون انگليس خبري را كه چندي پيش منتشر شده بود و از سرمايه‌گذاري يك ميلياردر ايراني به‌نام فرهاد مشيري در اين باشگاه حكايت داشت، تاييد كرد. مشيري 60ساله كه مجله فوربس، دارايي‌اش را در حدود 3/1 ميليارد پوند تخمين زده است، توانسته 9/49 درصد از سهام اورتون را خريداري كند. در بيانيه‌اي كه سايت باشگاه اورتون منتشر كرده، آمده است: باشگاه فوتبال اورتون اعلام مي‌كند كه پيشنهاد ارايه شده از سوي فرهاد مشيري براي سرمايه‌گذاري در اين باشگاه توسط ليگ برتر انگليس مورد موافقت واقع شده است. باشگاه اورتون ماه گذشته خبر تمايل ميلياردر ايراني تبعه انگليس را اعلام كرد و گفته مي‌شود كه او شنبه هفته آينده براي نخستين بار به عنوان يكي از سهامداران باشگاه بازي تيمش برابر چلسي در ورزشگاه استمفوردبريج در مرحله يك‌چهارم نهايي جام حذفي انگليس را تماشا خواهد كرد.

واكنش توتي به تشويق شدن از سوي طرفداران رئال
فرانچسكو توتي، كاپيتان 39 ساله تيم فوتبال رم چهارشنبه شب به جمع بازيكناني پيوست كه لذت مورد تشويق واقع شدن در ورزشگاه سانتياگو برنابئو را تجربه كرد. توتي در دقيقه 74 به جاي استفان الشعراوي به ميدان رفت تا شايد براي آخرين بار در خانه تيمي كه زماني به‌شدت خواهان جذب او بود، بازي كند. او به محض ورود به زمين بازي با تشويق هواداران رئال مادريد مواجه شد و حتي گروه زيادي از آنها او را ايستاده تشويق كردند. توتي پس از بازي به شبكه مدياست پرميوم گفت: اين بازي اتفاقي احساسي را رقم زد و خاطراتي حيرت‌آور را خواهد ساخت. اينچنين نمايش‌هايي براي قدرداني از بازيكنان در يك استاديوم خارق‌العاده بدان معناست كه من توانسته‌ام خدمتي به فوتبال داشته باشم.
 
فينال ليگ برتر واليبال دو شنبه آينده برگزار مي‌شود
با توجه به حساسيت و حواشي به وجود آمده در دو بازي تيم‌هاي پيكان و بانك سرمايه در فينال ليگ برتر، صبح امروز جلسه‌اي با حضور محمدرضا داورزني، سعيد درخشنده، علي فرخي، اميدوار حاتمي و سرمربيان و سرپرستان دو تيم بانك سرمايه و پيكان تهران برگزار شد و حاضرين به بحث و بررسي در خصوص مسائل پيش آمده در دو بازي گذشته و پيش‌بيني مواردي براي جلوگيري از بروز حواشي و ارايه يك بازي جوانمردانه و زيبا در شأن واليبال ايران پرداختند. در پايان اين جلسه ضمن تاكيد بر اينكه مسائل اخلاقي اولويت واليبال كشور است، با توجه به شرايط به وجود آمده و وضعيت نامعلوم جسماني رضا ابراهيمي، مربي تيم پيكان با توافق و درخواست كادر فني دو تيم پيكان و بانك سرمايه و موافقت فدراسيون واليبال و سازمان ليگ، مقرر شد ديدار نهايي ليگ برتر سال 94 به صورت 2 برد از سه بازي برگزار شود و به اين ترتيب با توجه به برگزاري 2 بازي در روزهاي يكشنبه و دوشنبه اين هفته، تنها يك بازي در روز دوشنبه هفته آينده (24 اسفند) از ساعت 16 در خانه واليبال برگزار مي‌شود و در پايان تيم پيروز به عنوان قهرمان ليگ برتر واليبال مردان باشگاه‌هاي ايران شناخته خواهد شد.
 
هنوز هيچ كس ثبت نام نكرده، همه منتظر كفاشيان
ثبت نام از نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال روز شنبه 22 اسفندماه به پايان خواهد رسيد تا مدعيان نشستن روي صندلي رياست مشخص شوند. اين زمان اندك در شرايطي باقي مانده كه هنوز هيچ نامزدي به طور قطعي براي حضور در انتخابات روز 11 ارديبهشت ثبت نام نكرده است. البته برخي گزينه‌ها فرم‌هاي ثبت نام را دريافت كرده‌اند اما زماني حضورشان قطعي خواهد شد كه فرم ثبت نام را تكميل شده به فدراسيون بازگردانند و رسيد دريافت كنند. با اين وجود اما تا اين لحظه هيچ كس براي رياست ثبت نام نكرده است. در واقع همه نامزدها در انتظار حركت ديگران هستند، يكي، دو نامزد كه مشكلات قانوني از دوره قبل داشته و منتظر بازخوردهاي مراجع قانوني هستند، ديگران هم منتظر كفاشيان و وزارت ورزش مانده‌اند. در واقع ثبت نام‌ها مثل شطرنج شده است، همه منتظر حركت طرف مقابل مانده‌اند. شايد يكي از مورد توجه‌ترين افراد در اين مورد علي كفاشيان است كه خيلي‌ها منتظرند ببينند او براي رياست ثبت نام خواهد كرد يا نه. اگر كفاشيان ثبت نام كند اكثر نامزدها فرم رياست را رها مي‌كنند و به دنبال نايب‌رييسي و هيات رييسه خواهند رفت اما اگر كفاشيان نيايد كانديداهاي مستقل وارد رقابت براي رياست خواهند شد. به اين موارد بايد وزارت ورزش را هم اضافه كرد كه قطعا در اين انتخابات بي‌نماينده نخواهد بود و يك نفر را هر چند غيررسمي براي حضور در انتخابات حمايت خواهد كرد. به نظر مي‌رسد شنبه روز شلوغ فوتبال خواهد بود و مدعيان فرم‌هاي ثبت نام را تحويل خواهند داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون