• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

خبر كوتاه

مظلومي: سال ديگر هم طبق قرارداد در استقلال مي‌مانم
پرويز مظلومي روز گذشته پس از پايان تمرين تيمش در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت. سرمربي استقلال درباره اين مساله كه خيلي‌ از كارشناسان مدعي هستند استقلال با اينكه صدرنشين است فوتبال خوبي بازي نمي‌كند، گفت: « اين را قبول ندارم، بعضي از بازي‌ها فراز و نشيب داشته‌ايم اما اين هميشگي نبوده است. در نظرسنجي‌ها اگر چند بازي براي مطرح شدن به عنوان زيباترين بازي نام برده شود، دو بازي استقلال با تراكتورسازي و پرسپوليس وجود دارد. شايد در چند بازي اخير خوب بازي نكرده باشيم اما در ابتداي فصل خوب بازي مي‌كرديم. ما سعي كرده‌ايم از داشته‌هاي‌مان استفاده كنيم و مجبور به اين كار بوده‌ايم، البته اين فشار از بيرون به تيم وارد مي‌شود. رقيب ما در اين هفته 3 امتياز به آن شكل از حريفش گرفت اما هيچ كسي انتقاد نكرد، مگر مي‌شود به اصفهان و تبريز رفت و با بازي زيبا پيروز شد؟ مگر مي‌شود بدون تاكتيك 3 گل زد؟ بايد به اين نكته اشاره كنم كه ما خارج از خانه هنوز شكست نخورده‌ايم. من از شرايط استقلال راضي‌ام. فوتبال يك روز خوب و يك روز بد دارد.» مظلومي درباره اين نكته كه اگر استقلال امسال نتواند قهرماني به دست بياورد سال آينده هم در اين تيم ماندني خواهد بود يا خير هم تاكيد كرد: «هر اتفاقي كه بيفتد مظلومي سيبل است. اين شرايط هميشه در فوتبال ايران وجود داشته و اين در حالي است كه كار ما يك كار جمعي است. در واقع اگر تيم موفق نشود، اين همه ما هستيم كه شكست خورده‌ايم. با اين حال اين موضوع بستگي به نظر دوستان در هيات مديره دارد. آنها برنامه مرا پذيرفته‌اند كه حكم دو ساله به من داده‌اند. برخي دوستان مي‌گويند كه سال دوم حضورم در استقلال مشروط است اما بايد بگويم كه من هيچ شرط و شروطي ندارم و قراردادم دو ساله و بدون قيد و شرط است.»

پپ اجازه ندارد از بايرن بازيكن بخرد!
گوارديولا مشتاق جذب چند بازيكن بايرن مونيخ است و البته سران بايرن به او اجازه ندادند كه بازيكني از تيم‌شان بخرد. پپ قرار است از فصل آينده هدايت من سيتي را به عهده گيرد و مديران بايرن به او اجازه خريدن بازيكنان اين تيم را نداده‌اند. اخيرا در مطبوعات هم تعداد زيادي از بازيكنان اصلي اين فصل بايرن را به من سيتي نسبت داده‌اند. بازيكناني مانند آلكانتارا، نوير و آلابا. اين در حالي است كه صدرنشين بوندسليگا فاصله‌اي با توافق با آلابا براي تمديد قراردادش ندارد. اين بازيكن به غير از سيتي پيشنهادهاي زيادي از چندين تيم معتبر اروپايي ديگر هم دارد. به تازگي اما كارل هاينتس رومنيگه گفت‌وگويي با بيلد انجام داده و گفته: «گوارديولا هرگز تلاش نكرده آلابا را براي ترانسفر به سيتي متقاعد كند». همچنين فرانتس بكن باوئر، مدير افتخاري بايرن، در گفت‌وگو با بيلد صحبت‌هاي رومنيگه را تاييد كرده و گفته: «مجاز نيست كه چنين اتفاقي بيفتد. اين گفته‌ها درست نيست. فكر نمي‌كنم خود گوارديولا هم چنين كاري بكند.»

با تعلل فدراسيون دووميداني
 تيم ملي از سفر به امريكا بازماند
تيم ملي دووميداني ايران كه قرار بود با تركيب حسن تفتيان و رضا قاسمي و مربيگري حامد احمدپور و احمد رمضان‌زاده براي حضور در رقابت‌هاي جهاني داخل سالن راهي امريكا شوند به دليل صادر نشدن ويزا از حضور در اين رقابت‌ها بازماندند. فدراسيون دووميداني حدود 10 روز پيش تيم اعزامي را براي انجام مصاحبه به  دوبي فرستاد، اما اقدام دير هنگام فدراسيون براي انجام كارهاي مربوط به ويزا، باعث شده تا تيم ملي به امريكا نرود. حسن تفتيان و رضا قاسمي در جام كازانف كه اوايل مرداد در قزاقستان برگزار شد سهميه المپيك و جهاني را به همراه ورودي رقابت‌هاي داخل سالن قهرماني جهان كسب كردند. فدراسيون دووميداني كه 15 شهريور روي كار آمد حدود 7 ماه زمان داشت كه كارهاي مربوط به اعزام تيم ملي به امريكا را انجام دهد، اما حواشي و اداره فدراسيون تنها با يك نفر باعث شد تا دو دونده سرعتي ايران از حضور در يكي از مهم‌ترين رقابت‌هاي دووميداني جهان بازبمانند. بعد از لغو اعزام تيم ملي دووميداني ايران به رقابت‌هاي جهاني داخل سالن امريكا، حسن تفتيان دونده 60 متر ايران كه سهميه اين رقابت‌ها را 7 ماه پيش در جام كازانف قزاقستان به دست آورده بود، درددل‌هاي خود را نسبت به شرايط موجود و عدم اعزام و توجه ناكافي مسوولان اينگونه بيان كرد: چه كسي در ورزش پاسخگوي من است؟

امتناع ابتهاج محمد از برداشتن حجاب در تگزاس
ابتهاج محمد، اولين ورزشكار زن مسلماني است كه از سوي امريكا با حجاب در بازي‌هاي المپيك حاضر مي‌شود. او 30 سال دارد و در بازي‌هاي قهرماني جهان شمشيربازي در كازان 2014 مدال طلاي شمشيربازي اسلحه سابر را كسب كرد. مسوولان برگزاري بازي‌هاي شمشيربازي در آستين تگزاس، از ابتهاج محمد، شمشيرباز مسلمان امريكايي خواستند تا به هنگام گرفتن عكس شناسايي حجاب خود را بردارد. محمد درباره اين اتفاق گفت: براي گرفتن عكس ID كارت از من خواسته شد تا حجابم را بردارم. نمي‌توانم چنين كاري را انجام دهم. اينكه كسي از من بخواهد كه حجابم را بردارم، برايم غيرعادي نيست. اميدوارم اين روند تغيير كند. درنهايت به ابتهاج اجازه داده شد تا با حجاب به ميدان مبارزه برود. SXSW 2016  بعد از اين اتفاق در بيانيه‌اي اعلام كرد: اين قانون ما نيست كه شخصي براي گرفتن عكس ID كارت حجاب يا سربند مذهبي خود را بردارد. يكي از والنتيرهاي بازي‌ها، چنين درخواستي را كرده و اين فرد از دور مسابقات خارج شده است. از اين اتفاق شرمنده هستيم و از ابتهاج عذرخواهي هم كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون