• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم زايران و مجاوران حرم رضوي عليه‌السلام

۱۰ اقدام در اقتصاد مقاومتي مقابل دوگانه كاذب تسليم يا تحريم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين روز از سال نو در اجتماع انبوه و پرشور زايران و مجاوران حرم مطهر رضوي(ع)، در سخنان مهمي با تبيين معناي حقيقي و «اهداف پنهان و خطرناك تفكر تسليم‌طلبانه‌اي» كه امريكا و عده‌اي در داخل سعي مي‌كنند با ارايه يك دوراهي دروغين و مصنوعي، به ذهن نخبگان و افكار عمومي ملت ايران تزريق كنند، 10 پيشنهاد اساسي براي «اقدام و عمل» در زمينه اقتصاد مقاومتي بيان و تاكيد كردند: اين راه منطقي و در عين حال انقلابي، ايران عزيز را در مقابل تهديد و تحريم مصونيت مي‌بخشد و دولت را قادر مي‌كند در پرتو همدلي همگاني و كمك و هماهنگي سه قوه، در پايان سال جاري به مردم گزارش عيني و اعتمادآفرين ارايه دهد.
رهبر انقلاب اسلامي با تبريك مجدد سال نو به ملت ايران، مصادف شدن ابتدا و انتهاي سال ۹۵ را با ميلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها مايه بركت كشور دانستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به تبيين شعار امسال يعني «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» پرداختند.
ايشان با تاكيد بر اينكه انتخاب شعار سال ۹۵، مبناي منطقي و استدلالي دقيق دارد، همه مردم به ويژه جوانان را به تدبر و تعمق در اين مبناي استدلالي فراخواندند و گفتند: شايد برخي ترجيح مي‌دادند كه شعار امسال، شعاري فرهنگي يا اخلاقي انتخاب شود اما با توجه به مجموع مسائل كشور، تصميم بر اين گرفته شد كه همچون چند سال اخير، يك شعار اقتصادي انتخاب شود تا به صورت «گفتمان عمومي» رواج پيدا كند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: انتخاب شعار امسال بر يك تحليل و نگاه كلان به مسائل كشور، مبتني است. ايشان در تشريح اين نگاه كلان افزودند: در مقطع كنوني، امريكايي‌ها به دنبال تزريق تفكر خاصي در ميان نخبگان جامعه و سپس افكار عمومي كشور هستند مبني بر اينكه ملت ايران بر سر يك «دوراهي» قرار دارد و چاره‌اي جز انتخاب يكي از اين دو راه ندارد!
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: دوراهي‌اي كه آنها ادعا مي‌كنند اين است كه ملت ايران يا بايد با امريكا كنار بيايد و يا به طور دايم تحت فشارهاي امريكا و مشكلات ناشي از آن باشد. ايشان با اشاره به «ثروت، ابزار سياسي، دستگاه‌هاي تبليغاتي گسترده و تجهيزات نظامي امريكا» خاطرنشان كردند: براساس اين تفكر خاص، با دولتي همچون امريكا بايد كنار آمد و با قبول تحميل‌هاي آن، از برخي «مواضع، اصول و خطوط قرمز» صرف‌نظر كرد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در توافق اخير هسته‌اي نيز كه مورد تاييد قرار گرفت و مذاكره‌كنندگان كشورمان نيز مورد قبول بودند، همين اتفاق افتاد و در مواردي، وزير محترم امور خارجه به من گفت: «ما نتوانستيم برخي خطوط قرمز را حفظ كنيم.»
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اين يعني وقتي طرف مقابل دولتي مثل امريكاست، كنار آمدن با او به معناي صرف نظر كردن از برخي مسائلي است كه انسان به آنها پاي مي‌فشارد. ايشان با تاكيد بر اينكه عده‌اي نيز در داخل كشور اين تفكر خطرناك وجود دوراهي دروغين را قبول دارند و به دنبال قبولاندن آن به ديگران هستند، خاطرنشان كردند: اين افراد مي‌گويند اقتصاد ايران داراي ظرفيت‌هاي فراوان است كه استفاده از اين ظرفيت‌ها، فقط با توافق هسته‌اي امكان‌پذير نيست بلكه مسائل ديگري نيز با امريكا وجود دارد كه ملت ايران و مسوولان كشور بايد در مورد آنها تصميم بگيرند و اقدام كنند. رهبر انقلاب اسلامي، گفت‌وگو و همكاري با امريكا درباره «مسائل منطقه غرب آسيا» و همچنين «گفت‌وگو درباره اختلافات تهران و واشنگتن برمبناي كوتاه آمدن ايران از اصول و خطوط قرمز خود» را از جمله مواردي برشمردند كه اين ديدگاه خاص بعد از توافق هسته‌اي، به دنبال آن است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه اين ديدگاه خاص معتقد است مشكلات اقتصادي كشور تنها در صورتي حل خواهد شد كه در موارد مختلف با امريكا گفت‌وگو كنيم و از مواضع خود كوتاه بياييم، خاطرنشان كردند: اين افراد مي‌گويند همان‌طور كه توافق هسته‌اي، «برجام» نام گرفت، گفت‌وگو با امريكا در موارد ديگر و حتي موضوع قانون اساسي كشور مي‌تواند «برجام‌هاي ۲ و ۳ و ۴» باشند تا با اين گفت‌وگوها و توافق‌ها، مردم راحت زندگي كنند و مشكلات آنان حل شود. ايشان افزودند: معناي حقيقي اين تفكر خطرناك اين است كه جمهوري اسلامي ايران به تدريج از مباني قدرت و امنيت خود و از مسائل اساسي كه
به حكم اسلام و در چارچوب نظام اسلامي، به آنها پايبند است همچون مساله حمايت از مقاومت و پشتيباني سياسي از ملت‌هاي فلسطين، يمن و بحرين، صرفنظر و مواضع خود را به خواسته‌هاي امريكا نزديك كند!
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: بر اساس اين تفكر خاص، جمهوري اسلامي ايران بايد همچون برخي دولت‌هاي عربي كه با كمال وقاحت دست دوستي به سوي رژيم صهيونيستي دراز كردند، در نهايت با دشمن صهيونيستي كنار بيايد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه در چارچوب اين تفكر خطرناك، عقب‌نشيني‌ها گام به‌گام ادامه خواهد يافت، خاطرنشان كردند: اگر بر اساس خواست و ميل امريكا عمل شود، جمهوري اسلامي ايران بايد از ابزارهاي دفاعي خود نيز صرفنظر كند و دايما در مقابل چراهاي مختلف و زياده‌خواهانه امريكا پاسخگو باشد. ايشان با اشاره به جنجال تبليغاتي اخير رسانه‌هاي غربي درباره رزمايش موشكي ايران گفتند: در حالي‌كه امريكايي‌ها هرچند وقت يك‌بار در منطقه خليج فارس كه هزاران كيلومتر با آنها فاصله دارد، رزمايش‌هاي مشترك برگزار مي‌كنند، در مورد رزمايش جمهوري اسلامي ايران در خانه و حريم امنيت خود، جنجال به پا مي‌كنند.  رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه در صورت قبول اين تفكر خاص، زياده خواهي‌هاي امريكا و عقب‌نشيني در مقابل او در اين حد نيز متوقف نخواهد شد، افزودند: در ادامه اين روند تدريجي، جمهوري اسلامي ايران طبعا بايد به امريكايي‌ها توضيح دهد كه چرا سپاه پاسداران و نيروي قدس را تاسيس كرده است، چرا بايد سياست‌هاي داخلي با موازين شرع تطبيق داده شوند، چرا بايد سه قوه براساس شريعت اسلامي عمل كنند و چرا شوراي نگهبان قوانين مغاير با شرع را تاييد نمي‌كند؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر در مقابل امريكا كوتاه بياييم، دشمن گام به گام جلو مي‌آيد و كار به جايي مي‌رسد كه جمهوري اسلامي ايران از محتوا تهي مي‌شود و تنها صورت ظاهري آن محفوظ خواهد ماند.
ايشان افزودند: بر مبناي اين «تحليل و تفكرِ دشمن‌خواسته»، اگر ملت ايران بخواهد از شر امريكا راحت شود بايد از محتواي جمهوري اسلامي، مفاهيم اسلامي و امنيت خود دست بردارد. رهبر انقلاب اسلامي بعد از تبيين ابعاد مختلف اين تحليل خاص، به آسيب شناسي آن پرداختند و خاطرنشان كردند: از مواردي كه در اين تحليل ناديده گرفته مي‌شود اين است كه هرگونه توافق با امريكا به معناي ناگزير بودن ايران به انجام تعهدات و بد عهدي و خدعه و تقلب امريكا در انجام تعهدات اين كشور است كه اين مساله را اكنون
به عينه مي‌بينيم و اين يعني «خسارت محض».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اثبات اين مساله به توافق هسته‌اي به عنوان يك نمونه اشاره كردند و گفتند: در همين توافق نيز امريكايي‌ها به آنچه وعده داده بودند، عمل نكردند و به تعبير وزير محترم امور خارجه، روي كاغذ تعهداتي را انجام دادند اما در عمل و از طريق راه‌هاي انحرافي مانع از تحقق آن تعهدات شدند. ايشان افزودند: اكنون با وجود توافق هسته‌اي، همچنان معاملات بانكي ما دچار مشكل است و پول‌هاي ايران نيز بازگردانده نشده است زيرا كشورهاي غربي و كشورهاي تحت تاثير آنها، از امريكايي‌ها هراس دارند. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه يكي ديگر از مواردي كه در ارايه
دو راهي دروغين ناديده گرفته مي‌شود، «علت و اساس دشمني و كينه امريكا با ملت ايران» است، گفتند: با توجه به «جايگاه راهبردي و موقعيت استراتژيك ايران در منطقه»، «منابع فراوان نفت و گاز»، «جمعيت بالا»، «استعدادهاي فراوان» و «پيشينه تاريخي و كهن»، ايران «گُل منطقه» است اما همين كشور بي نظير، ده‌ها سال در قبضه و سلطه امريكايي‌ها بود كه ملت ايران با انقلاب اسلامي، كشور را از سلطه
بي چون و چراي امريكايي‌ها خارج كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: انقلاب اسلامي نه تنها ايران را از دست امريكايي‌ها خارج كرد بلكه روحيه مقاومت و ايستادگي در مقابل سلطه امريكا را در منطقه و حتي خارج از منطقه گسترش داد.  ايشان خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها عامل اصلي شكست سياست «تشكيل خاورميانه بزرگ» و مسلط كردن
رژيم صهيونيستي بر امور منطقه و همچنين ناكامي‌هاي خود در يمن، سوريه، عراق و فلسطين را، جمهوري اسلامي ايران مي‌دانند، بنابراين دشمني آنها با ملت ايران اساسي و عميق است و هنگامي اين دشمني به پايان مي‌رسد كه آنها بتوانند سلطه خود را بر ايران احيا كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به بيان دلايل «سلطه طولاني مدت انگليس و سپس امريكا بر ايران» پرداختند و گفتند: انگليسي‌ها و امريكايي‌ها در اين كشور سنگرهايي را ايجاد كرده بودند كه به واسطه آن سنگرها، ادامه سلطه خود را امكان پذير مي‌كردند اما انقلاب اسلامي به دست جوانان انقلابي، اين سنگرها را نابود كرد و سنگرهاي جديدي براي حفاظت از جمهوري اسلامي و منافع ملت به وجود آورد. ايشان خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها اكنون با برنامه‌ريزي و با استفاده از ابزار ديپلماسي، به دنبال آن هستند تا سنگرهايي را كه تخريب شده بود، ترميم كنند و سنگرهاي انقلاب را از بين ببرند. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: «رژيم مستبد و طاغوتي پهلوي» مهم‌ترين سنگر امريكا در ايران بود اما انقلاب اسلامي، حكومت پادشاهي و حاكميت شخصي را ريشه كن كرد و به جاي آن سنگر مستحكمي به نام «حاكميت مردم» را بنا نهاد. ايشان ترس از قدرت‌ها به ويژه امريكا را يكي ديگر از سنگرهاي زمينه ساز سلطه دانستند و خاطرنشان كردند: برخلاف دوران طاغوت اكنون در جمهوري اسلامي، هيچ فرد آگاه، مطلع و متكي به ارزش‌هاي ديني از امريكا نمي‌هراسد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه امروز هم ممكن است عده‌اي از امريكا بترسند، افزودند: ترس طاغوت از امريكا عقلايي بود زيرا در مقابل امريكا پشتوانه‌اي نداشت اما در جمهوري اسلامي، ترس از امريكا غيرعقلايي است زيرا جمهوري اسلامي از پشتيباني ملت بزرگ ايران برخوردار است. ايشان يكي ديگر از راه‌هاي سلطه امريكا را «تزريق بي اعتمادي به خود و نبود روحيه اعتماد به نفس ملي» برشمردند و گفتند: با پيروزي انقلاب، اين سنگر سلطه پذيري به سنگر بزرگ «ما مي‌توانيم» تبديل شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «جدايي دين از سياست» را يكي ديگر از سنگرهاي امريكا براي سلطه بر ايران دانستند و افزودند: انقلاب اسلامي اين سنگر را نيز نابود كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنان‌شان منظور صريح خود را از كلمه دشمن «امريكا» دانستند و افزودند: سياستمداران امريكايي و وزارت خزانه داري اين كشور از يك طرف تحريم را با روش‌هاي خاص و پيچيده، عملا حفظ مي‌كنند و با دشمني محض از تهديد به تحريم سخن مي‌گويند و از طرف ديگر در كاخ سفيد سفره هفت سين مي‌اندازند و با روش‌هاي «بچه گول زن»، در پيام نوروزي براي اشتغال جوانان ما دلسوزي مي‌كنند!
ايشان خاطرنشان كردند: علت اين رفتار دوگانه آن است كه مقامات امريكايي، هنوز ملت هوشيار ايران را نمي‌شناسند و نمي‌دانند اين ملت فهيم، اهداف و شيوه‌هاي پيدا و پنهان دشمنان خود را به خوبي درك مي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با تصريح اينكه ما با مردم امريكا مثل همه ملت‌هاي ديگر مشكلي نداريم بلكه با سياست‌هاي خصمانه اين كشور مقابله مي‌كنيم، به بيان واقعيت‌هايي پرداختند كه توجه به آنها، راه صحيح حركت كشور را مشخص مي‌كند. «سرمايه‌ها و ظرفيت‌هاي طبيعي و انساني فراوان براي پيشرفت فوق‌العاده درون‌زا، فرصت‌هاي بين‌المللي، و قدرت اثرگذاري در منطقه و در مواردي در سطح جهان»، اولين واقعيتي بود كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند. ايشان، «دشمني واضح امريكا با ملت ايران و نظام اسلامي» را واقعيت ديگري برشمردند كه ادامه تهديدهاي مكرر امريكايي‌ها و تلاش بي وقفه آنها براي جلوگيري از بهره مندي ايران از نتايج برجام، از نشانه‌هاي آشكار آن است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: چند ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري امريكا، نامزدهاي انتخابات، با يكديگر در بدگويي به ايران، مسابقه گذاشته‌اند، ضمن اينكه هيچ تضميني وجود ندارد كه دولت بعدي به همين تعهدات اندك برجام هم پايبند باشد، آن وقت هر گاه از دشمني امريكا سخن گفته مي‌شود عده‌اي در داخل پريشان و مضطرب مي‌شوند. سومين واقعيتي كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند «نامحدود نبودن ابزارهاي دشمني امريكا با ملت ايران» بود.
ايشان خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها، سه ابزار اساسي و تاثيرگذار دارند: «تبليغات»، «نفوذ» و «تحريم».
رهبر انقلاب با تمركز بر موضوع تحريم افزودند: واقعيت آن است كه دشمن احساس مي‌كند تحريم‌ها در ضربه زدن به ايران موثر است البته رفتار ما هم در تقويت اين احساس تاثيرگذار بوده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: در برهه‌اي در داخل، ضررها و ضربات تحريم را بزرگنمايي كرديم، همچنان‌كه در مقطعي درباره آثار برداشته شدن تحريم‌ها هم بزرگنمايي شد، در حالي‌كه تاكنون اتفاقي در اين زمينه نيفتاده و اگر وضع به همين منوال پيش رود، اتفاقي هم نخواهد افتاد. رهبر انقلاب پس از اثبات تمركز اصلي دشمن بر مساله تحريم، يك سوال اساسي مطرح كردند: راه صحيح مقابله با اين «ابزارِ فشار و خصومت» چيست؟
ايشان در پاسخ، با اشاره مجدد به دو راهي دروغيني كه امريكايي‌ها در مقابل اين سوال ارايه مي‌كنند يعني «تسليم» يا «فشار و تحريم» افزودند: البته يك دو راهي واقعي در اين زمينه وجود دارد؛ يا مشكلات تحريم را صرفا تحمل كنيم يا با تكيه بر اقتصاد مقاومتي، ايستادگي كنيم و بر مشكلات فائق آييم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با تمركز بر مفهوم شعار سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» خاطرنشان كردند: دولت البته كارهايي از جمله تشكيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي انجام داده و از نتايج خوبي از جمله مثبت شدن تراز بازرگاني و كاهش واردات خبر مي‌دهد اما لازم است در اين زمينه كارهاي اساسي انجام شود.
رهبر انقلاب با تاكيد بر ضرورت مشخص شدن و ترسيم نقشه راه با بيان 10 پيشنهاد اساسي براي اقدام و عمل در زمينه اقتصاد مقاومتي، به سخنان‌شان ادامه دادند. پيشنهاد اول ايشان، «شناسايي و تمركز بر فعاليت‌ها و زنجيره‌هاي مزيت‌دار اقتصادي» است تا از اين طريق، راه‌هاي متعدد ديگري در تحكيم و رونق اقتصادي گشوده شود. «احيا و
به حركت درآوردن توليد داخلي»، دومين پيشنهاد اساسي رهبر انقلاب به مسوولان براي اقدام و عمل در روند اقتصاد مقاومتي است. ايشان افزودند: برخي گزارش‌ها حاكي است 60 درصد امكانات توليد داخلي يا تعطيل است يا زير ظرفيت كار مي‌كند. دولت مي‌تواند با تعامل با كارشناسان و اقتصاددانان منتقد، توليد داخلي را زنده كند.
«خودداري جدي ازخريدهاي خارجي كه قدرت توليد داخلي را تضعيف كند» و «مديريت پول‌ها و منابع مالي ايران كه از خارج وارد كشور مي‌شود»، دو پيشنهاد كاربردي ديگر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به مسوولان اجرايي است.
ايشان افزودند: البته تاكنون پول‌هاي ايران با شيطنت امريكايي‌ها و تحت تاثير برخي عوامل ديگر به داخل نيامده اما به هرحال بايد مراقب بود اين منابع مالي صرف اسراف و خريدهاي بي مورد نشود و هدر نرود.
پنجمين پيشنهاد رهبر انقلاب براي اقدام و عمل مسوولان، «دانش بنيان شدن بخش‌هاي مهم اقتصادي» است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: استعداد ايراني كه مي‌تواند يك موشك را از فاصله ۲ هزار كيلومتري با خطاي چند متري به هدف بزند حتما مي‌تواند در صنايع مهم ديگر هم از جمله نفت و گاز و توليد موتور خودرو و هواپيما و قطار، نوآوري و خلاقيت كند كه دولت بايد زمينه اين كار را فراهم كند. «بهره‌برداري از بخش‌هايي كه قبلا در آنها سرمايه‌گذاري كلاني شده است مانند پتروشيمي و ساخت نيروگاه»، و «مشروط شدن همه معاملات خارجي به انتقال فناوري به داخل ايران»، ششمين و هفتمين پيشنهاد رهبر انقلاب براي پيشرفت و استحكام اقتصادي كشور است. ايشان همچنين با انتقاد از جنجال‌هاي سياسي و روزنامه‌اي درباره «فساد» افزودند: پيشنهاد هشتم براي اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتي، «مبارزه جدي و واقعي با فساد، ويژه خواري و قاچاق» است كه ضربات جدي به اقتصاد كشور مي‌زند. «افزايش بهره وري انرژي» كه مي‌تواند در روندي مشخص باعث صرفه جويي صد ميلياردي بشود و «نگاه ويژه و حمايتي به صنايع متوسط و كوچك» براي ايجاد اشتغال و تحرك اقتصادي، آخرين موارد از پيشنهادهاي دهگانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به مسوولان اجرايي براي تحقق شعار سال يعني «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» است.
ايشان افزودند: البته كارهاي ديگري نيز مي‌توان در اين مسير انجام داد اما اگر اين 10 نكته، عملياتي شود در كشور حركتي انقلابي، بزرگ و رو به پيشرفت آغاز مي‌شود كه اقتصاد ايران را مصونيت مي‌بخشد و تاثير تحريم‌ها را كاملا كاهش مي‌دهد. رهبر انقلاب تاكيد كردند: در صورت اجراي اين حركت منطقي و انقلابي، ديگر كسي در مقابل تحريم‌ها نخواهد لرزيد و نيازي نيست براي جلوگيري از تحريم‌هاي امريكا، از اصول و مباني و ارزش‌ها و خطوط قرمز ايران
صرف نظر كند و كوتاه بيايد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضرورت كمك مردم و كارشناسان سياسي و اقتصادي به دولت، و هماهنگي و هم فكري سه قوه افزودند: اميدواريم در پرتو اقدام و عمل براي تحقق اقتصاد مقاومتي، دولت بتواند در پايان سال جاري از احياي چند هزار كارخانه و كارگاه «صنعتي، توليدي و كشاورزي» گزارشي عيني به مردم بدهد و مردم هم اين اقدامات را احساس كنند و اعتماد و اطمينان يابند. رهبر انقلاب همچنين «انقلابي عمل كردن» را زمينه‌ساز موفقيت‌هاي سه دهه اخير برشمردند و با تاكيد مجدد بر ضرورت تجليل و قدرداني از نيروهاي انقلابي و حزب‌اللهي خاطرنشان كردند: دستاوردهاي دانشمندان شهيد هسته‌اي، موفقيت‌هاي شهيد طهراني مقدم در بحث موشكي، كاظمي در سلول‌هاي بنيادي، شهيد آويني و مرحوم سلحشور در مسائل فرهنگي، نشان‌دهنده اين است كه روحيه و تفكر انقلابي چگونه گره‌ها را مي‌گشايد و موفقيت ساز مي‌شود. رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنان‌شان مسائل فرهنگي را بسيار حايز اهميت خواندند و افزودند: بار ديگر به مسوولان تاكيد مي‌كنم از مجموعه‌هاي خودجوش مردمي كه در سراسر كشور مشغول كار فرهنگي هستند، حمايت كنند. ايشان افزودند: اين مجموعه‌ها بايد روز به روز توسعه يابد و دستگاه‌هاي فرهنگي به‌جاي اينكه آغوش خود را به روي كساني باز كنند كه اسلام و انقلاب و ارزش‌ها را قبول ندارند، به حمايت از بچه مسلمان‌ها و نيروهاي مومن، انقلابي و حزب‌اللهي بپردازند. رهبر انقلاب خطاب به جوانان ميهن نيز خاطرنشان كردند: «كشور»، و «امروز و فردا» مال شماست، و اگر با ايمان و خودباوري در ميدان‌ها حضور داشته باشيد و حركت كنيد، امريكا و بزرگ‌تر از امريكا هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند. ايشان همچنين با اشاره به درگذشت عالمِ مجاهد و مبارز و خدمتگزارِ با اخلاص بارگاه رضوي، مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي، فقدان اين روحاني انقلابي و مبارز را ضايعه‌اي بزرگ خواندند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون