• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

چهره- گفته

بخشنامه وزير كشور به استانداران براي «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتي
وزير كشور، بخشنامه اجراي برنامه‌هاي مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را به نمايندگان عالي دولت در استان‌ها ابلاغ كرد. به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحماني‌فضلي، طي بخشنامه به استانداران، روند ساماندهي اجراي برنامه‌هاي مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را به نمايندگان عالي دولت در استان‌ها ابلاغ كرد. در اين بخشنامه آمده است:
«با امعان نظر به نام‌گذاري سال جاري تحت عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» از سوي مقام معظم رهبري و در راستاي اجرايي شدن اهداف و سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي، ابلاغي معظم له و پيرو نامه‌هاي شماره 154108 مورخ 28/12/92، شماره 89279 مورخ7/7/1394، شماره 111034 مورخ 23/8/1394 و شماره 145938 مورخ 3/11/ 1394 و ضرورت تدوين برنامه‌هاي عملياتي استاني متناسب با برنامه‌هاي مصوب ملي و اقدام در خصوص اجراي برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌هاي مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، لازم است براي تحقق شايسته برنامه‌هاي تدوين شده و نيل به اهداف سياست‌هاي ابلاغي، برنامه‌ها و اقدامات ذيل را در دستور كار قرار داده و گزارش اقدامات به صورت ماهانه به دبيرخانه ستاد ملي و معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي اين وزارتخانه ارايه شود.» به پيوست اين ابلاغ، منشور پروژه«نظام يكپارچه پيشبرد و پايش اقتصاد مقاومتي (نيپا)» وعناوين برنامه‌هاي ملي و دستگاه مسوول هر كدام از برنامه ارسال شده است.»

اقتصاد مقاومتي به‌معناي «نه»
به تسليم و تحريم است
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه «جمهوري اسلامي از ابتدا به جز رژيم صهيونيستي با كشور ديگري جنگ نداشته است» گفت: امريكا خود حركت تهاجمي و ددمنشانه انجام مي‌دهد و حركت مستقل ما را برنمي‌تابد. به گزارش ايسنا، كاظم صديقي در خطبه‌هاي دومين نماز جمعه سال 95 با تاكيد بر اينكه «اقتصاد مقاومتي به معناي نه به تسليم و تحريم است» خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي يعني ما خود توان زندگي كردن را داريم و استعداد و لياقت‌هاي لازم را داريم و به شرق و غرب وابسته نيستيم. صديقي با بيان اينكه «اقتصاد مقاومتي يعني ما نمي‌خواهيم با دنيا قطع رابطه كنيم» اضافه كرد: فقط اين دولت نيست كه مي‌خواهد با دنيا پيمان‌هاي جديد ببندد بلكه از ابتداي انقلاب نيز امام با هيچ جا به جز نظام جعلي اسراييل جنگ نداشت و ما راه مستقل خود را مي‌رفتيم. وي با اشاره به ماهيت دشمني‌هاي امريكا با جمهوري‌اسلامي گفت: امريكا خود حركت تهاجمي و ددمنشانه دارد و به همين خاطر حركت مستقل جمهوري اسلامي را بر نمي‌تابد. خطيب جمعه تهران تاكيد كرد: ارتباط سياسي و اقتصادي ما با همه كشورهاي دنيا برقرار بود اما دشمن در حال تحت فشار قرار دادن اقتصاد ما است‌؛ برخي از مسوولان نيز با آنها همفكر هستند و بر اين باورند كه بايد زير يوغ كافر زندگي كرد. آنها به آيات قرآن به ويژه آياتي كه در مورد مسائل دفاعي نظام اسلامي است توجه نمي‌كنند و برخي مي‌گويند فرداها، فرداي گفتمان است نه فرداي موشك.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون