• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

با حضور مسوولان منطقه آزاد انزلي و براي اولين بار در كشور توسط شركت گيل‌خودرو كاسپين منطقه آزاد انزلي صورت گرفت

رونمايي از خودروي هايما، كم‌مصرف‌ترين خودرو ي وارداتي

خودروي هايما از خودروهاي بسيار پيشرفته دنيا با برندA محصول مشترك ژاپن و چين توسط شركت گيل‌خودرو كاسپين وارد استان گيلان شده است

براي اولين بار در كشور با حضور مهندس مرتضايي عضو هيات مديره منطقه آزاد انزلي از خودروي هايما، محصول مشترك چين و ژاپن در شركت گيل‌خودرو كاسپين رونمايي شد.
در اين مراسم كه مهندس ضيايي مدير عامل شركت كاسپين خودرو، مهندس ببران رييس هيات مديره كاسپين خودرو، شاپور باقري رييس هيات مديره شركت گيل‌خودرو كاسپين، خوش حرف مدير شعبه ليزينگ واسپاري ملت استان گيلان برگزار شد، ابتدا آقاي محمدرضا انصاري مديرعامل شركت گيل‌خودرو كاسپين ضمن خيرمقدم به مدعوين، مهم‌ترين اهداف شركت گيل‌خودروكاسپين به عنوان اولين شركت واردكننده خودرو در منطقه آزاد انزلي را تشريح كرد. وي در ادامه تصريح كرد: شركت گيل‌خودرو كاسپين با تمام سختي‌ها و مشكلاتي كه در منطقه آزاد انزلي داشت خودروهاي با كيفيت و قيمت مناسب را با تلاش‌هاي حاج‌آقا شاپور باقري با پلاك منطقه آزاد انزلي و ملي وارد استان گيلان كرد.
وي با اشاره به رونمايي خودروي هايما در شركت گيل‌خودرو كاسپين، اين خودرو را جزو خودروهاي بسيار پيشرفته دنيا با برند A ارزيابي كرد كه محصول مشترك دو كشور چين و ژاپن وارد استان گيلان شده است.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه خودروي هايما (شاسي بلند) با پلاك منطقه آزاد و خودروي سدان (سواري معمولي) در آينده نزديك با پلاك ملي وارد بازار خواهد شد، افزود: خودروهاي مذكور موفق شدند استانداردهاي ملي را اخذ كنند و همچنين در بهينه‌سازي مصرف سوخت، اين خودرو با 8/5 ليتر كم‌مصرف‌ترين خودرويي است كه وارد كشور شده است.
در ادامه مهندس ضيايي مديرعامل شركت كاسپين خودرو، رونمايي از خودروي هايما را برنامه، انرژي و پويايي جديد براي يك هدف بزرگ ارزيابي كرد كه ثمرات زيادي را در آينده به خصوص براي استان گيلان در پي خواهد داشت.
وي با تاكيد بر اينكه شركت
 كاسپين خودرو سال‌ها در عرصه تامين مناسب خودروهاي با كيفيت همانند خودروي ون براي حمل ونقل كشور فعاليت مي‌كند، افزود: هم اكنون از اين خودرو در ناوگان حمل ونقل عمومي كشور، آمبولانس‌ها و خودروهاي پول‌رسان استفاده مي‌شود كه اقبال عمومي بالايي را در پي داشته است.
مهندس ضيايي سپس با تاكيد بر اينكه خودروي هايما داراي تكنولوژي بسياربالا و فراتر از استاندارد توسط شركت گيل‌خودرو كاسپين وارد استان گيلان شده است، خاطرنشان ساخت: خودروي هايما كه محصول مشترك ژاپن و چين است و سال‌ها در كشور چين به عنوان يكي از خودروهاي با كيفيت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، با تحقيقاتي كه صورت گرفته در كشور چين با پيمايش حدود يك ميليون كيلومتر هنوز نياز به تعمير پيدا نكرده است.
مدير عامل كاسپين خودرو در ادامه با اشاره به اينكه خودروي هايما توليد يكي از خودروسازان با رتبه يك كشور چين است از مصرف 8/5 ليتري اين خودرو خبر داد و افزود: بنا داريم در آينده‌يي نزديك اين خودرو را وارد چرخه توليد داخلي كشور كنيم و با تكنولوژي روز اروپا وارد بازار داخلي كنيم.
ضيايي با تاكيد بر اينكه مدل SUV (شاسي بلند) اين خودرو در آينده‌يي نزديك با پلاك منطقه آزاد انزلي وارد بازار استان خواهد شد در ادامه از مجوز پلاك ملي اين خودرو در ماه‌هاي آينده دركشور خبر داد.  وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد اين خودرو كه با زحمات و پيگيري‌هاي فراوان آقايان شاپور باقري و محمدرضا انصاري از مديران شركت گيل‌خودرو كاسپين وارد استان گيلان شده است، در ديگر مناطق آزاد كشور وارد چرخه حمل ونقل شود.  درادامه مهندس مرتضايي از اعضاي هيات مديره منطقه آزاد انزلي با تشريح اهداف تشكيل مناطق آزاد كشور، ايجاد الگوهاي مناسب توسعه را يكي از بزرگ‌ترين اهداف تشكيل مناطق آزاد ارزيابي كرد. وي درادامه با تاكيد بر اينكه استان گيلان يكي از توسعه‌نيافته‌ترين استان‌هاي كشور بعد از لرستان است، خاطرنشان ساخت: برخلاف ظاهر سرسبز استان گيلان، ثروت مردم استان بسيار پايين و نرخ اشتغال آن نيز در پايين‌ترين سطح خود قرار داشته، لذا اين شركت سعي دارد اقتصاد و چرخش اشتغال استان را افزايش دهد.  مهندس مرتضايي ايجاد واحدهاي توليدي براي صادرات را براي جمعيت 300 ميليوني كشورهاي آسياي ميانه يكي از ضروريات اقتصادي استان گيلان ارزيابي كرد. عضو هيات مديره منطقه آزاد انزلي همچنين در ادامه خواستار راه‌اندازي واحدهاي مونتاژ، خدمات پس از فروش همانند قطعات يدكي و تعميرگاه‌ها براي اشتغال بيشتر و كاهش قيمت خودروها توسط شركت‌هاي واردكننده در منطقه آزاد انزلي شد.  مهندس خوش حرف، مدير شعبه ليزينگ واسپاري ملت استان گيلان، سخنران بعدي اين مراسم ضمن تشريح تاريخچه تاسيس اين شركت، تاسيس مكانيزم‌هاي علمي و مديريتي در كنار بهره‌مندي از نيروي انساني متخصص در ايجاد تعامل سازنده در حوزه صنعت ليزينگ را به عنوان يكي از شركت‌هاي تاثيرگذار ارزيابي كرد.  وي با تاكيد بر اينكه 98 درصد سهام شركت متعلق به بانك ملت است و اين شركت 8 نمايندگي در تهران و 10 نمايندگي در ساير استان‌ها از جمله استان گيلان (رشت) دارد، افزود: شركت واسپاري ملت به عنوان يكي از بزرگ‌ترين اعضاي فعال در كانون شركت‌هاي ليزينگ ايران مي‌كوشد ضمن خدمات‌دهي مناسب به اقشار مردم، با ايجاد رابطه منطقي ميان توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان گام‌هاي موثري را در راستاي اعتلاي اقتصاد توليد محور در كشور بردارد.
مهندس خوش حرف مديرشعبه ليزينگ واسپاري ملت استان گيلان سپس با تشريح حوزه فعاليت شركت درخصوص تجهيزات پزشكي، خودروهاي سنگين از قبيل سايپا ديزل و آميكو و محصولات لوكس براي شركت‌هاي ايران خودرو و سايپا مهم‌ترين اهداف اين شركت شامل بهره‌مندي مشتريان از كالاهاي سرمايه‌يي با استفاده از تسهيلات، رعايت مشتري‌مداري و ارتقاي مستمر كيفيت خدمات، دسترسي آسان مشتريان به منابع مالي، نوآوري و انعطاف پذيري در ارائه تسهيلات ليزينگ، ارائه تسهيلات ويژه براي كمك به فروش توليدات داخلي و كوتاه كردن فاصله بين توليدكننده و خريدار را مورد نقد و بررسي قرار داد. مديرعامل شركت ليزينگ واسپاري ملت در ادامه از واگذاري 80 دستگاه خودروي وارداتي جان وي به صورت قرارداد اجاره به شرط تمليك و يا فروش اقساطي مشتمل به رهن به شركت كاسپين خودرو در منطقه آزاد انزلي خبر داد.  لازم به يادآوري است در حاشيه اين مراسم مهندس ببران، رييس هيات مديره شركت كاسپين خودرو با تاكيد بر اينكه خودروي ون از حدود 9 سال قبل توسط شركت كاسپين خودرو از شركت دانگ فنگ وارد چرخه حمل ونقل بين شهري كشور شده است، از فعاليت 80 دستگاهي اين خودرو در شركت سيروسفر فرودگاه امام خميني خبر داد. وي با اشاره به واردات خودروي هايما توسط شركت كاسپين خودرو گفت: شركت هايما شريك تجاري شركت مزداي ژاپن درچين است و اين شركت يكي از موفق‌ترين خودروها از نظر كيفي را وارد بازارهاي جهاني كرده است و همچنين در 3 سال اخير به عنوان باكيفيت‌ترين خودروي چين لقب گرفته است.  مهندس ببران در ادامه خودروي سواري هايما M3 را خودروي يورو5 و فول ارزيابي كرد كه از نظر ايمني و طراحي داخلي يكي از طراحي‌هاي خوب ايتالياست. وي با تاكيد بر اينكه حدود5 هزار دستگاه از اين خودروها تا پايان سال وارد كشور مي‌شود همچنين از شروع به توليد اين خودروها (SUV، سواري، ون) تا پايان سال جاري در استان خراسان رضوي (مشهد) خبر داد.
همچنين شاپور باقري رييس هيات مديره شركت گيل‌خودرو كاسپين در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ما گفت: با هماهنگي كه با برخي ادارات استان انجام شده است بنا داريم خودروي سواري هايما را براي تاكسي ويژه در اختيار ادارات استان قرار دهيم كه با هماهنگي‌هاي انجام شده خبرهاي تكميلي آن را در روزهاي آينده اطلاع‌رساني مي‌كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون