• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

زير ذره بين اقتصاد

رشد هشت برابري صادرات ايران به ايتاليا | واردات ايتاليا از ايران در دهمين ماه ۲۰۱۴ با رشد هشت برابري نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۶۵ ميليون يورو رسيد. جديدترين آمار منتشر شده از سوي يورو استات نشان مي‌دهد مبادلات تجاري ايران و ايتاليا در دهمين ماه سال جاري ميلادي با رشد حدود دو برابري نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

فقر نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش در ايران | مدير انجمن حمايت از مصرف‌كنندگان گفت: فقر نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش در ايران محسوس است. مسيح انصاري، با انتقاد از وضعيت خدمات پس از فروش در كشوربه ايلنا گفت: گارانتي و خدمات پس از فروش به عنوان يكي از مولفه‌هاي تاثيرگذار صنعت و تجارت مي‌تواند سهم قابل ملاحظه‌يي در توسعه كشور‌ها داشته باشد اما در ايران فقدان آن كاملا مشخص است.

مالكان، اجاره يا فروش را ترجيح مي‌دهند |مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه‌ و شهرسازي با بيان اينكه برنامه‌هاي ماليات برخانه‌هاي خالي در شوراي نگهبان در دست بررسي است، گفت: برنامه‌هاي جديد براي ماليات بر خانه‌هاي خالي داريم كه هنوز اعداد و ارقام آن نهايي نشده است. علي چگيني به ايلنا گفت: هنوز ارقامي كه براي ماليات بر خانه‌هاي خالي درنظر گرفته‌ايم، نهايي نشده اما ارقام آن تقريبا شبيه به ماليات بر اجاره است. آثار اين برنامه‌هاي جديد مالياتي اين است كه مالك ترجيح مي‌دهد با توجه به اين برنامه‌ها خانه خود را اجاره دهد يا بفروشد كه در صورت اجاره به صنعت اجاره و در صورت فروش به خروج ركود از بازار مسكن كمك شده است.

سايه نفت بر ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي |معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با پيش بيني اينكه قيمت نفت در آينده كاهش بيشتري خواهد يافت، گفت: ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي در سال 94 زير سايه كاهش قيمت نفت خواهد بود ولي كمبودي نخواهيم داشت. علي قنبري با اشاره به پيشنهاد دولت براي اختصاص بودجه ذخيره‌سازي كالاها در لايحه بودجه سال 94 كل كشور، به مهر گفت: اين موضوع را بايد با توجه به شرايط كشور سنجيد؛ نفت به عنوان مهم‌ترين عامل درآمدي ما رو به كاهش است و قيمت از 70 دلار پايين‌تر آمده است كه به نظر مي‌سد در بلندمدت قيمت نفت پايين‌تر هم برود ولي دولت خوشبينانه قيمت 72 دلار را در نظر گرفته است.

جلوافتادگي جديد گازي ايران از قطر|17 دستگاه دكل حفاري ايراني در فازهاي مختلف پارس جنوبي در حالي به طور همزمان مشغول به فعاليت هستند كه تعداد دكل‌هاي حفاري در بخش قطري پارس جنوبي به شش دستگاه كاهش يافته است. به گزارش مهر، در حال حاضر ظرفيت استخراج گازهاي ترش از فازهاي مختلف پارس جنوبي با بهره‌برداري و آغاز توليد زودهنگام در فازهاي 12، 15 تا 18 اين ميدان مشترك گازي به حدود 400 ميليون مترمكعب در روز رسيده است. در شرايط فعلي نزديك به 100 ميليون مترمكعب گاز ترش از سكوهاي فازهاي جديد 12، 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبي برداشت و از مسير خطوط لوله دريايي به پالايشگاه‌هاي ساحلي منتقل مي‌شود كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال جاري ظرفيت برداشت گاز ترش از اين پنج فاز به 140 ميليون مترمكعب در روز افزايش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون