• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

زيدان در برابر انريكه در نخستين ال‌كلاسيكو به عنوان مربي

جدال رونالدو و مسي براي گلزني

ديدار برگشت دو تيم بارسلونا و رئال مادريد از هفته سي و يكم رقابت‌هاي لاليگاي اسپانيا شنبه و از ساعت 23:00 به وقت ايران در ورزشگاه نيوكمپ آغاز خواهد شد كه در آن، دو تيم بزرگ فوتبال جهان بايد در شهرآورد فوتبالي در اين كشور برابر هم به ميدان بروند. اختلاف 10امتيازي بارسلونا با رئال مادريد در صدر جدول خيلي از حساسيت اين ديدار را از بين برده است با اين حال تيم كاتالاني مي‌داند شكست در اين ديدار و كوچك‌ترين غفلت ممكن است تاوان سختي براي‌شان داشته باشد. براي نخستين بار است كه زين‌الدين زيدان به عنوان مربي اين ديدار بزرگ را تجربه مي‌كند. در دور رفت بنيتس در نخستين ال‌كلاسيكوي خود حسابي نقره داغ شد و با 4 گل برابر بارسلونا شكست خورد. پيروزي بارسلونا در اين ديدار عملا باعث خواهد شد تا رئال و اتلتيكو از رقابت براي قهرماني جا بمانند و در ادامه شاهد يك ليگ يكطرفه باشيم ولي شكست بارسلونا باعث خواهد شد تا دوباره هيجان به ليگ اسپانيا بازگردد.
بارسلونا در هفته قبل برابر ويارئال به تساوي 2 بر 2 رضايت داد البته شكست اتلتيكومادريد برابر اسپورتينگ خيخون باعث شد اختلاف در صدر جدول كم نشود. رئال مادريد نيز با برتري 4 بر صفر برابر سويا توانست با روحيه خوب خود را براي اين ديدار حساس آماده كند.
ديدار رفت دو تيم در ورزشگاه سانتياگو برنابئو با برتري خيره‌كننده تيم مهمان يعني بارسلونا به پايان رسيد. تيم انريكه در آن ديدار توانست با نتيجه 4 بر صفر رئال مادريد را شكست دهد. لوئيس سوارس 2 بار، نيمار و اينيستا براي آبي و اناري‌ها در آن ديدار گلزني كردند.
در ديدار رفت مسي و رونالدو نتوانستند براي تيم‌هايشان گلزني كنند. البته مسي مصدوم بود و به عنوان بازيكن ذخيره به ميدان آمد. ليونل مسي با زدن 21 گل بهترين گلزن تاريخ ال‌كلاسيكو است. مسي همچنين با دادن 13 پاس گل، سلطان پاس‌هاي گل در تاريخ اين رقابت بزرگ است. البته رونالدو نيز با گلزني در 6 ال‌كلاسيكوي پي‌در‌پي ركورددار بود كه او در اين
6 ديدار موفق شد 7 بار براي تيمش گلزني كند.
دو تيم تاكنون 230 بار در ديدارهاي رسمي برابر هم به ميدان رفتند كه سهم رئال مادريد 92 برد بوده است. 90 برد هم براي بارسلونا به دست آمده و تنها 48 ديدار دو تيم با تساوي به پايان رسيده است.
رئال مادريد 388 گل به ثمر رسانده است و اين در حالي است كه بارسلونا 375 گل را وارد دروازه رئال كرده است.
درگذشت يوهان كرايف، اسطوره باشگاه بارسلونا يك هفته قبل از اين ديدار حساس حسابي هواداران اين تيم را غمگين كرده و به همين خاطر قرار است مراسم ويژه‌اي قبل از اين ديدار براي يادبود كرايف انجام شود. كاتالان‌ها 39 ديدار است كه شكست نخورده‌اند و از اين حيث توانستند ركورد جديدي با انريكه به نام خود ثبت كنند و با شكست نخوردن در اين ديدار آنها به مرز 40 بازي بدون شكست مي‌رسند.
يك هفته بعد از تعطيلي رقابت‌هاي باشگاهي به دليل ديدارهاي ملي اين ديدار برگزار خواهد شد. اسپانيا در اين هفته با تعداد زيادي از بازيكنان بارسلونا برابر ايتاليا و روماني به تساوي رسيد. استفاده دل بوسكه از بازيكنان بارسا در ديدار برابر روماني و استراحت دادن به بازيكنان رئال مادريد هواداران بارسلونا را عصبي كرده است.
هرچند بارسلونا در صدر جدول لاليگا قرار گرفته ولي خط حمله رئال مادريد بهتر عمل كرده است و توانسته 87 گل در لاليگا به ثمر برساند اين در حالي است كه خط حمله بارسلونا 86 گل به ثمر رسانده است.
بارسلونا و رئال مادريد مشكلي براي اين ديدار ندارند و تنها جرمي متئو مدافع فرانسوي بارسلونا به دليل مصدوميت هنگام بازي براي تيم ملي فرانسه به مدت 8 هفته نمي‌تواند تيمش را همراهي كند و به اين ترتيب او در اين ديدار غايب است. همچنين جوردي آلبا نيز ممكن است اين ديدار را از دست بدهد. از طرفي رئال‌مادريد مشكلي براي اين ديدار ندارد و با تمام قوا به ميدان خواهد رفت. دو تيم در ليگ قهرمانان نيز حضور دارند و بايد اين هفته بعد از اين ديدار حساس برابر حريفان خود به ميدان بروند. رئال مادريد برابر ولفسبورگ به ميدان خواهد رفت و بارسلونا به ديدار اتلتيكومادريد مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون