• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

نگاه باوئرمان آلماني به ورزش ايران


سايت نيوز‌آنلاين آلمان نوشته كه سرمربي آلماني تيم بسكتبال ايران كه در آستانه فصل تمريني بازيكنانش است، اكنون در خانه جديد خود مستقر شده و برنامه‌هاي زيادي انجام مي‌دهد. مطمئنا باوئرمان با تجربه در يك كشور مي‌تواند دري به سوي موفقيت باشد. فراموش نكنيم در رنكينگ فدراسيون جهاني تيم باوئرمان بالاتر از تيم كشورش قرار دارد. در ادامه بخشي از گفت‌وگوي اين سايت با باوئرمان را مي‌خوانيد:
  اين يك اتفاق است كه مي‌افتد. بعد از جدايي من از بايرن مونيخ در سال 2012 تصميم گرفتم كاري خارج از آلمان انجام بدهم. من سرمربي تيم ملي لهستان شدم، در ليتواني فعاليت كردم و سپس در روسيه بودم. اكنون هم در ايران هستم و در تهران زندگي مي‌كنم.
  همانند آلمان ايران هم شرايط خوبي در سازماندهي ورزشي دارد و هر رشته صاحب ليگ است. البته در اينجا فوتبال پرطرفدارترين ورزش است، اما با فاصله نزديك واليبال و بسكتبال جزو رشته‌هاي پر طرفدار هستند و استعداد‌هاي زيادي دارند. تيم ملي بسكتبال ايران در رده‌بندي فدراسيون جهاني بالاتر از آلمان قرار دارد و امسال بايد در ايتاليا براي كسب سهميه المپيك تلاش كنيم. كار بسيار دشواري است، اما شايد بتوانيم سهميه بگيريم.
  ايران يك كشور با استعداد، با امكانات و باتجربه است و كار در اينجا هيجان‌انگيز است. البته كه تفاوت‌هايي بين ايران و آلمان وجود دارد. شما بايد به شرايط يك حركت و فعاليت هم توجه كنيد. در ايران پيشرفت بسيار زيادي وجود دارد. بسياري از شركت‌هاي غربي در شرايط تحريم هم تلاش مي‌كنند تا فعاليت‌هاي اقتصادي در ايران داشته باشند. با اين حال اين كشور به دليل داشتن منابع مختلف و زياد كشوري ثروتمند محسوب مي‌شود. ايران تقريبا
80 ميليون جمعيت دارد و ميانگين سني زير 30 سال زياد است و استعداد‌هاي زيادي در ميان آنها وجود دارد. تصوري كه ما از تلويزيون آلمان از ايران داريم تنها يك نمايش است. من در ايران تجربه‌هاي متفاوتي داشتم.
  زماني كه تازه به آن روسيه رفته بودم خبرنگاران روس براي من توضيح مي‌دادند كه روسيه در جنگ جهاني دوم برابر نازيسم مبارزه كرد نه آلمان. من فقط مي‌توانم همين را بگويم كه در روسيه از همه رفتار بسيار خوبي ديدم.
  مطمئنا از فعاليت در ايران احساس غرور مي‌كنم. درباره كارم به عنوان سرمربي تيم ملي ايران بايد بگويم كه اين موضوع تنها تفاهم من با فدراسيون نبود، بلكه نظر سازمان ورزش ايران هم با ادامه فعاليت من مثبت بود و اين باعث شد كه اعتماد به نفس خوبي داشته باشم. من اينجا براي خودم مسووليت زياد و سنگيني مي‌بينم و با باور قلبي در ايران كار مي‌كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون