• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3508 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

خبر كوتاه

حمايت ايران از گفت‌وگوهاي سياسي يمني
در كويت
معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه گفت: تهران از شروع گفت‌وگوهاي سياسي يمني‌ها و دستيابي به توافق سياسي حمايت مي‌كند. به گزارش خبرگزاري صداو سيما، حسين اميرعبداللهيان در آستانه مذاكرات يمني‌ها در كويت با اشاره به تحولات يك‌‌سال گذشته در يمن اظهار داشت: پايداري مردم اين كشور در مقابل تجاوز خارجي و تحركات گسترده تروريست‌ها اثبات كرد كه تنها راهكار در يمن گفت‌وگوي ملي و عدم مداخله خارجي است. وي افزود: انتظار مي‌رود تلاش‌هاي نماينده دبيركل سازمان ملل در حل سياسي بحران به نتيجه مورد قبول مردم يمن منجر شود.

سفر نماينده ويژه چين در امور سوريه به تهران
نماينده‌ ويژه چين در امور سوريه، در اوايل ارديبهشت ماه به تهران سفر مي‌كند. به گزارش ايسنا، شيه شيائويان در اوايل ارديبهشت ماه به تهران سفر خواهد كرد و با حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقايي وزير خارجه در مورد آخرين تحولات سوريه رايزني خواهد كرد. چين به تازگي براي كمك به تقويت گفت‌وگوي سوري- سوري براي حل بحران سوريه، فرستاده ويژه براي سوريه تعيين كرد. چندي پيش شيه شيائويان از جامعه بين‌المللي يكپارچگي تمام تلاش‌ها براي مبارزه با تروريسم و نابودي آن در خاورميانه را درخواست كرد. كارشناسان معتقد هستند چين با انتصاب شيه شيائويان، سفير سابق و ديپلمات كهنه‌كار خود در ايران به عنوان فرستاده ويژه براي حل بحران سوريه، نشان داد كه در حال اجراي راهبردي جديد و فعال در منطقه خاورميانه است.

لغو تحريم‌هاي ايران‌اير در دستور كار اتحاديه‌اروپا
روزنامه وال استريت ژورنال از بروكسل خبر داد كه اتحاديه اروپا در ماه مه (ارديبهشت / خرداد) كارشناسان امنيت پرواز خود را به ايران اعزام مي‌كند تا ايران‌اير را از ليست سياه هواپيمايي‌هاي ناامن خارج كند. به گزارش ايرنا، وال‌استريت ژورنال به نقل از ياكوب آداموويچ سخنگوي كميسيون اروپا (بازوي اجرايي اتحاديه اروپا) خبر داد كه در سال 2010 ايران‌اير به دليل نگراني‌هايي در مورد امنيت هواپيماهايش در ليست سياه اين اتحاديه قرار گرفت. با اين حال 12 هواپيماي ايران‌اير از اين تحريم مستثني شدند و اين شركت توانست برخي پروازهاي اروپايي خود را ادامه دهد. آداموويچ گفت: در ماه مه برخي ارزيابي‌هاي فني انجام مي‌شود تا مشخص شود ايران‌اير مشكلات مذكور را حل كرده يا خير. اين سفر براي انجام گفت‌وگوهاي فني انجام خواهد شد و سياسي نيست. امنيت پروازها ارتباطي به تابعيت هواپيمايي‌ها ندارد. پيش از اين هشت كميسيونر اتحاديه اروپا براي نخستين‌بار به تهران سفر كردند تا راه‌هاي بهبود روابط با ايران را بررسي كند. دو طرف پروژه‌هاي مشتركي را از بخش انرژي تا مهاجرت و تحقيقات در دست مي‌گيرند تا اين روابط دوجانبه را كه بر سر برنامه هسته‌اي ايران محدود مانده بود، گسترش دهند. هواپيماي شركت «ايرفرانس» يكشنبه شب در فرودگاه امام خميني تهران بر زمين نشست و به اين ترتيب فعاليت خط پروازي پاريس- تهران كه از سال 2008 ميلادي به حالت تعليق درآمده بود، از سر گرفته شد. شركت هواپيمايي «بريتيش ايرويز» انگليس نيز از سر‌گيري پروازهاي لندن- تهران را در ماه جولاي (تير/ مرداد) پيش‌بيني كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون