• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

پشت پرده اتفاقات زشت ورزشگاه تختي اهواز

هفته پرحاشيه

بازي استقلال اهواز و پر‌سپوليس شاهد اتفاقات تلخ و ناگواري بود و استانداري و شوراي تامين شهر اهواز كه با برگزاري اين ديدار در ورزشگاه غدير مخالف بودند، بايد پاسخگو باشند.
در نخستين اقدام، رضا حسني‌خو در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان با تاسف‌بار خواندن وقايع ورزشگاه تختي گفت: قبلا در مورد برگزاري بازي پرسپوليس مقابل استقلال اهواز در اين استاديوم به مسوولان استان هشدار داده بوديم و مسوولان سازمان ليگ فوتبال هم با ما هم‌نظر بودند.
گزارش مفصلي از وقايع استاديوم تختي آماده كرده‌ايم و به زودي در اختيار وزير محترم ورزش و جوانان قرار مي‌دهيم.
در جريان ديدار استقلال اهواز و پر‌سپوليس باز هم شاهد اتفاقات بد و ناشايستي در ورزشگاه تختي بوديم. البته اين نخستين‌باري نيست كه بازي سرخابي‌ها با نمايندگان استان خوزستان در اين شهر با اين اتفاقات همراه است.
دو روز پيش بازيكن، مربي، عوامل برگزاري و خود هو‌اد‌ا‌ران هم از سنگ‌هايي كه به داخل زمين و به سمت سكوها پرتاب شد آسيب ديدند، اما خو‌شبختا‌نه منجر به اتفاق تلخ‌تري نشد. با توجه به سابقه اين اتفاقات در بازي‌هاي برگزار شده در خوزستان، مسوولان سازمان ليگ فو‌تبا‌ل از چند روز پيش اقدام به انجام هماهنگي‌هاي لازم كردند و نخستين برنامه آنها انتقال بازي از ورزشگاه 15 هزار نفري تختي به ورزشگاه 45 هزار نفري غدير اهواز بود، اما در اين راه با مخالفت استانداري و شوراي تامين شهر اهواز مواجه شدند.
در همين حال طالقاني، رييس هيات فوتبال استان خوزستان در خصوص اينكه ريشه سنگ پرتاب كردن در خوزستان چيست و چرا اين كار صورت مي‌گيرد، گفت: «اين كار را يك عده تماشاگرنما انجام دادند كه آن هم از بي‌ادبي، بدبختي و بي‌فرهنگي‌شان است.»
استاديوم تختي از ابتداي فصل به عنوان ميزبان بازي‌هاي استقلال اهواز معرفي شده، اما بر كسي پوشيده نبود كه با توجه به شرايط دو تيم كه يكي براي قهرماني و ديگري براي بقا مي‌جنگيد، هو‌اد‌ا‌ران بيشتري راهي ورزشگاه خواهند شد.
گويا استانداري و شوراي تامين اهواز دلايل نهاني براي خود دارند.
در همين رابطه اميد عاليشاه، هافبك هجومي پرسپوليس درباره اتفاقات پاياني بازي و فرارش به سمت رختكن اينطور توضيح مي‌دهد: «تصور مي‌كردم كه تماشاگران با توجه به اينكه داخل زمين آمدند اتفاقات بدي براي ما رقم بزنند و باعث درگيري در اين رابطه شوند، به همين منظور خواستم سريع به سمت رختكن بروم و نتيجه عكس داد و با سنگ‌ها تقريبا نيم‌كيلو وزن داشتند به سمت ما نشانه مي‌رفتند و خدا را شكر سالم هستيم و الان اينجا هستم وگرنه هر كدام از آن سنگ‌ها به ما برخورد مي‌كرد مسلما واقعه تلخي را پشت سر مي‌گذاشتيم.»
همچنين سعيد آذري در مورد اينكه نگران تكرار اتفاقات ديدار پرسپوليس و استقلال اهواز در فينال جام حذفي در خرمشهر نيست، گفت: «من به اين مساله فكر نكرده‌ام اما اگر بگويم نگران نيستم دروغ گفته‌ام. سازمان ليگ و آقايان برگزار‌كننده فينال جام حذفي بايد در اين مورد اظهارنظر كنند و تضمين بدهند كه اتفاقات ديدار استقلال اهواز و پرسپوليس در فينال جام حذفي رخ نمي‌دهد.»
همه اين اتفاقات در حالي‌ است كه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال خبر داده امروز به اين پرونده رسيدگي و با مسببان اين حادثه برخورد خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون