• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

گزارشي از يك تغيير و تحول تازه در «اعتماد»

طرحي نو درانداختيم تا چه شود...

اينجا «اعتماد» است، صداي ما را از تحريريه مي‌شنويد؛ تحريريه‌اي كه تا ديروزدرگير تغيير و تحولات تازه بود و نو شدني دوباره. صبح نخستين شنبه ارديبهشتي، «اعتماد» با طرح و گرافيكي نو و تازه روي كيوسك آمد تا در آستانه 15 سالگي اين روزنامه، با همين تغييرات كوچك اما متفاوت، ثابت كنيم كه چراغ روزنامه‌نگاري در ايران، همچنان روشن است و همچنان مخاطب و آنچه نياز دارد، دغدغه اصلي اهالي «اعتماد» است.
اهالي «اعتماد»، در ماه‌هاي پاياني سال گذشته، درگير اين تغيير و تحولات تازه بودند و با اضافه شدن عليرضا ميرزامصطفي، مديرهنري نام‌آشناي مطبوعاتي، تلاش كردند تا سروشكل روزنامه را از طرح قديمي دور كنند و كمي امروزي‌تر و خوش‌رنگ و لعاب‌تر، روزنامه را به كيوسك برسانند.
حالا طرح تازه پيش‌روي شماست و احتمالا تا يك هفته هم تغيير و تحولات كمي خواهد داشت تا هم چشم‌هاي شما به صفحات تازه شكل‌گرفته عادت كند و هم اهالي «اعتماد» با خلاقيت و ايده‌هاي تازه محتوايي، فرم و محتوا را يكدست و خوش‌چين در اختيارتان بگذارند.
 اما تا همين‌جا طرح تازه، حال و هواي تحريريه را هم عوض كرده و از بازخوردهايي كه قرار است به شما هم گزارش آنها را بدهيم، حال و هواي مخاطب را هم عوض كرده. صبح روز شنبه، چهارم ارديبهشت، اگر از بچه‌هاي تحريريه درباره گرافيك تازه تحريريه مي‌پرسيديد، با همه خستگي كه از شب قبل و كار سخت به جا مانده بود، همه راضي بودند و موافق. آن دسته از مخاطب‌هاي پيگير و فعال «اعتماد» در فضاي مجازي هم شبيه اهالي تحريريه، موافقت 67درصدي خود را با طرح جديد ابراز كردند و مخالف‌ها، يا بهتر بگوييم آنهايي كه سليقه‌شان باگرافيك تازه جوردرنمي‌آمد هم 33 درصد بودند.
اين آمار را نظرسنجي توييتر «اعتماد» در اختيار ما گذاشت تا قبل از آنكه پيامك‌ها براي روزهاي آينده، نتيجه نظرات مخاطب را به دست ما برسانند، داغ داغ و در صبح دوم، سطح سليقه مخاطب مجازي را به دست بياوريم.
اما در اينستاگرام «اعتماد» هم موافقت‌ها حداكثري بود. لايك‌ها و كامنت‌هاي صفحه «اعتماد» در اينستاگرام خبر مي‌دهند كه آنهايي كه «اعتماد» را دنبال مي‌كنند، از گرافيك تازه به ذوق آمدند و حتي از رنگ قرمزلوگو و سركليشه استقبال كردند و نوشتند: «قرمز به روزنامه سياسي بيشتر مي‌آيد».
دوستاني هم بودند كه به صورت خودجوش، عكس صفحه اول و صفحه آخر را روي خط اينستاگرام خود گذاشتند و حتي براي ما اهالي «اعتماد» هم آرزوي موفقيت بيشتر كردند.
صفحات اهالي «اعتماد»، آنهايي كه جمعه شب به فايل صفحه اول دسترسي داشتند، هم مزين به گرافيك تازه «اعتماد» شد.
همكاران رده بالاي ما، شامل سردبير و معاونين سردبير، جمعه شب در اينستاگرام به مخاطبان «اعتماد»، خبر دادند كه طرحي نو درانداختيم و لايك‌ها، كامنت‌ها، گل‌ها و قلب‌هاي مجازي دنبال‌كنندگان اين همكاران هم نشان مي‌دهد كه استقبال گرم و دل‌نشين بوده و شيريني اين موافقت‌ها صبح شنبه به دل ما نشست و در نهايت بازخورد خوب همكاران مطبوعاتي هم به گوش مان رسيد و خوشحالمان كرد.
به اين ترتيب فعلا اوضاع و احوال در «اعتماد» خوب است، درست شبيه اين هواي ارديبهشتي كه نفس را تازه مي‌كند و خبر از تغيير مي‌دهد و اتفاق‌هاي خوشايند در راه. اين چند خط هم گزارشي است از يك تغيير و تحول خوب، در آستانه 15 سالگي روزنامه‌اي كه روزي روزگاري و به تعبير نيمايوشيچ «به جان كشته شده» و «به جان آب داده مي‌شود» تا چراغ مطبوعات و دنياي روزنامه‌نگار و روزنامه‌خوان ايراني روشن بماند و با همه سختي‌ها، هر روز، روزي نو و تازه باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون