• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3511 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ ارديبهشت

خوشبيني فدراسيون جهاني به حضور پررنگ بانوان در ورزشگاه‌ها

دبير FIVB: اختيار واليبال تنها در دست دولت نيست

از سال 2012 تاكنون زنان ايراني نمي‌توانند براي تماشاي واليبال در ورزشگاه حضور پيدا كنند. FIVB  به اين دليل كه اقدامي براي رفع اين مشكل انجام نداده، مورد انتقاد قرار گرفت و اعلام كرد تا زماني كه اين محروميت برداشته نشود، هيچ ميزباني به ايران نخواهد داد.
با وجود اين، FIVB  استراتژي جديدي را براي مقابله با اين مشكل پيش گرفت و چندي پيش به ايران ميزبان بازي‌هاي ساحلي را داد. مسوولان FIVB اعلام كردند به احتمال زياد نمي‌توانند تا پيش از بازي‌هاي المپيك ريو مشكل را در ايران حل كنند و قصد دارند مسابقه به مسابقه و به تدريج اين مشكل را از ميان بردارند.
دبيركل FIVB در اين باره گفت: كاملا موافقيم كه زنان بايد در ورزشگاه حضور پيدا كنند. با اين حال بايد شرايط فرهنگي و مذهبي ايران را درك كنيم. اختيار واليبال تنها در دست دولت نيست كه تغيير ايجاد كند. بسياري از تصميمات در ايران بر پايه قوانين مذهبي گرفته مي‌شوند.
 فكر مي‌كنيد ورزش مي‌تواند خلاف اين قوانين عمل كند؟ حداقل با دادن ميزباني به ايران مي‌توانيم شرايطي را فراهم كنيم كه مردم نظرات خود را اعلام كنند. چگونه با محروميت اين كشور مي‌توانيم كاري از پيش ببريم؟ با اين كار تنها يك نسل از ورزشكاران را از شركت در ورزش محروم مي‌كنيم. در واليبال ساحلي كيش تعدادي از تماشاگران حضور داشتند. FIVB  قصد دارد كه فضايي خانوادگي در استاديوم فراهم شود. در حال‌ حاضر FIVB قصد دارد تلاش كند در بازي‌هاي ليگ جهاني در تهران تماشاگران زن حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون