• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3511 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ ارديبهشت

جهان؛ خارج از مرزها

 باراك اوباما به جوانان انگليسي پيشنهاد داده تا از انزوا و بدبيني بيرون بيايند و به آينده فكر كنند. صحبت‌هايي كه بهانه شده تا «ابزرور» عكسي از اوباما را عكس يك كند و در گزارشي مفصل از نشست اوباما با جوانان در تالار «هولتي كالچر وستمينستر» بگويد. اوباما در اين صحبت‌ها وعده‌ آينده‌اي روشن را به جوانان داده و از آنها خواسته تا از انزوا و بدبيني بيرون بيايند.


عكس يك «ساندي مورنينگ پست» به 400 سالگي ويليام شكسپير اختصاص دارد. در اين عكس تصوير آدم‌هايي است كه صورتك شكسپير را در دست گرفتند و تيتر «تمام جهان صحنه است» در زيرنويس آن نشسته است. 23 آوريل امسال، شكسپير 400 ساله مي‌شد و طبق رسم هرساله، در تمام دنيا بزرگداشت‌هايي براي اين هنرمند بزرگ ادبي برگزار مي‌شود.

 يادداشت اول روزنامه «ديلي افغانستان» با تيتر«مبارزه جدي با نشان‌هاي افراطي‌گري در محيط‌هاي فرهنگي» به بحران‌هاي فرهنگي كشور همسايه و هم‌زبان مرتبط است. نويسنده اين يادداشت به بحران فرهنگي اين سرزمين اشاره كرده و اينكه با تمام هزينه‌هايي كه جنگ مادي با طالبان براي اين كشور داشته، همچنان جنگ‌ بزرگ‌تر، جنگ فرهنگي است كه چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون