• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

دفاع از كيان اصلاحات

صادق خرازي: حصر، زيبنده نظام نيست

 

سيد محمد صادق خرازي را اگر تا چند سال پيش تنها سياستمداران و ديپلمات‌ها مي‌شناختند حالا نامش را كمتر هواداراي از هواداران گفتمان اصلاحات است كه نشنيده باشد.
خرازي هر چند دوستان زيادي در بين جريان‌هاي سياسي دارد اما يك اصلاح‌طلب است؛ اصلاح‌طلبي كه كمتر كسي پيدا مي‌شود كه با او دچار تنش شده باشد، هرچند با ورود به عالم سياست داخلي و راه‌اندازي حزب ندا حرف و حديث‌هايي برايش ساخته شد اما در 51 سالگي آنقدر پخته بود كه از پس برخي نقدهاي تند و تيز برآيد.
رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان حالا پابه پاي ديگر اصلاح‌طلبان مشغول انتقال پيام و هدف اصلاحات در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم به افكار عمومي است.
خرازي با همين هدف راهي آذربايجان شرقي شد و در جمع اصلاح‌طلبان ترك زبان، بي‌شك حرف‌هايي زد كه حرف دل خيلي‌ها بود. خرازي در اين همايش انتخاباتي از تبار اصلاحات سخن گفت، اينكه آنان از قافله‌سالاران خميني كبير هستند.
هرچند اعلام كرد اصلاح‌طلبان به دنبال اعتلاي شوراي نگهبان هستند اما نتوانست اين جملات را نگويد كه: «عدالت نمي‌تواند دايما در زبان بعضي‌ها باشد اما بدترين عملكرد را داشته باشند.»
 او پيامي هم براي اصولگرايان داشت: «تمام حكومت هشت ساله شما اهانت به مردم و تعدي به بيت‌المال بود، ما متعلق به نظام هستيم. اگر زماني زبانم لال جنگي رخ دهد شما در خانه خواهيد بود و ما لباس رزم خواهيم پوشيد.
خرازي در ادامه سخنانش بازهم درباره ماجراي حصر و ممنوع التصويري رييس دولت اصلاحات سخن گفت تا نشان دهد كه خط قرمزهاي اصلاحات فراموش ناشدني است.
 رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان با بيان اينكه زيبنده نظام ما نيست كه حصر وجود داشته باشد، گفت: من ديروز از لبنان آمدم، كوچه و پس‌كوچه‌هاي آنجا به نام ايران و رهبران ايران است؛ در سال‌هاي گذشته به نزديك‌ترين ياران انقلاب و به رزمندگان توهين شده ‌و متاسفانه بي‌اخلاقي و افترا باب شده است، اميدوارم نتايج انتخابات در آخر به اين بي‌اخلاقي‌ها پايان دهد.  
وي افزود: براي من واضح است آرمان خاتمي، آرمان هاشمي و آرمان بزرگان اصلاح‌طلبي ايران اين است كه رهبر انقلاب با قدرت كشور ما را رهبري كنند.
خرازي با تاكيد بر اينكه اصلاح‌طلبان ايستاده‌اند، يادآور شد: بزرگان اصلاحات كساني هستند كه يك «تكرار سخن‌شان» جامعه را متحول كرد.
او در پايان بار ديگر بر مصالحه‌جويي رهبران اصلاح‌طلب تاكيد كرد و گفت: براي همه ما معين است شخصيت‌هاي استثنايي تاريخ ما يعني هاشمي و خاتمي در تلاش هستند كه محبت و دوستي ميان مردم گسترش پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون