• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

محمدی نیا کاندیدای اصلاح طلب خرم آباد:

توانم را برای کاهش بیکاری جوانان و دفاع از حقوق زنان به‌کار می‌گیرم

محمدي‌نيا، كانديداي اصلاح‌طلب مرحله دوم از حوزه انتخابيه خرم‌آباد ديروز در گفت‌وگويي تاكيد كرد: حداكثر توانم را براي كاهش بيكاري جوانان و دفاع از حقوق زنان با رويكرد اصلاح‌طلبانه به كار مي‌گيرم، در صورت راهيابي به مجلس به رياست برادر عزيز دكتر عارف راي مي‌دهم. اين گفت‌وگو را بخوانيد:
* شما با چه هدفي كانديداي نمايندگي مجلس شده‌ايد؟
اينجانب قصدم توسعه استان، تلاش در جهت كاهش بيكاري جوانان، دفاع از حقوق زنان با رويكرد اصلاح‌طلبانه و جذب سرمايه‌ها و محروميت‌زدايي است. لرستان در حالي كه داراي ظرفيت‌هاي بسيار خوبي براي توسعه اقتصادي و اجتماعي است ولي از محروميت شديد رنج مي‌برد، مشكلات فرهنگي به اين چرخه معيوب هم كمك مي‌كند، فضاي سياسي و مديريتي مردسالارانه بخشي از اين معضل فرهنگي است به طريقي كه فرصتي دراختيار پتانسيل عظيم زنان قرار نمي‌دهد. در شرايطي در گذشته در امر توليد كشاورزي و دفاع زنان دوش به دوش مردان تلاش  و ايفاي نقش كرده‌اند. چه كسي خاطره فداكاري‌ها و رشادت‌هاي قدم‌خير را فراموش مي‌كند، آيا لرستان امروز تهي از شيرزنان است؟ چگونه مي‌توان با فراموش كردن 50 درصد جامعه از توسعه و عدالت سخن گفت، من خود را فرزند رنج فراموش شده زنان لرستان مي‌دانم؛ دختراني كه به گواه كارشناسان كم‌تكلف‌ترين و همراه‌ترين عنصر خانواده ايراني هستند.
* نظر شما درخصوص برجام چيست؟
برجام را نقطه قوت ديپلماسي ايران مي‌دانم. تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه عليه كشور ما در طول هشت سال اعمال شده بود. اگر قدرت دكترين ظريف نبود مي‌رفت تا ملت بزرگ ما را با چندين بحران بنيان‌كن روبه‌رو كند؛ يكي از اين بحران‌ها جنگ بود! بنده نه تنها همين الان در تبليغات انتخاباتي خود را موافق برجام مي‌دانم بلكه اگر به مجلس ورود پيدا كنم از برجام و دكترين ظريف دفاع خواهم كرد.
*شما چه گزينه‌اي را جهت رياست مجلس مي‌پسنديد؟
رياست مجلس بستگي به شرايط خاصي دارد؛ اينكه جناب آقاي دكتر عارف كانديدا شود يا نشود يا خود دكتر لاريجاني كنار برود يا ... ولي در هر حال با حضور دكتر عارف و لاريجاني در صحنه رقابت بنده بدون شك به دكتر عارف براي رياست مجلس راي مي‌دهم.
نظر شما درخصوص گشايش فضاي سياسي چيست؟
انقلاب اسلامي پس از استقلال اولين شعارش آزادي بود، در عرصه سياسي و اجتماعي آزادي براي انسان چون آب براي ماهي است و قانون اساسي ما ظرفيت‌هاي خوبي براي تحقق آزادي دارد، در جوامع امروزي جز با اعتماد عمومي و مشترك همگاني مديريت ثمربخش و كارا ميسر نيست، پيچيدگي دنياي امروز روش‌هاي منسوخ گذشته را برنمي‌تابد، مردم بايد درگير مديريت و همچنين مسووليت جامعه خود باشند و اين مهم ميسر نمي‌شود مگر... ادامه در صفحه 14

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون