• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

سركرده گروه، عضو سابق باند «ديوار چين» بود

انهدام باند زورگير‌هاي خشن از طلافروش‌هاي پايتخت

اعتماد| باند زورگير‌هاي خشن از طلافروشان پايتخت با دستگيري هر شش عضو سابقه‌دار و حرفه‌اي آن از سوي پليس متلاشي شد.  رسيدگي به اين پرونده از چندي پيش با اطلاع كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ از زورگيري چند مجرم حرفه‌اي با تهديد سلاح سرد از شهروندان تهراني به شيوه زاغ‌زني، پنچري و خفه‌كني آغاز شد. در همان ابتداي تحقيقات و با بررسي شكايت مالباخته‌ها مشخص شد كه همه آنها در زمان مراجعه به مراكز تجاري محدوده بازار و شعبات بانكي به شيوه زاغ‌زني شناسايي و در ادامه با تهديد سلاح سرد مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته‌اند. يكي از مالباخته‌ها كه شش كيلوگرم طلايش سرقت شده بود در شكايت مشابهي به كارآگاهان گفت: «چند وقت پيش شش كيلوگرم طلا از بازار پامنار خريدم و همراه همكارم سوار موتوسيكلت شدم تا به محل كارم برگردم. اما ناگهان دو نفر موتورسوار به ما نزديك شدند و با ضربه‌اي، موتورمان را واژگون كردند. وقتي روي زمين افتاديم، آنها كه تعدادشان بيشتر شده بود با چاقو به سمت‌مان حمله كردند و طلاهاي‌مان را از داخل لباس‌هاي‌مان بيرون كشيدند و متواري
 شدند.»
مالباخته ديگري نيز كه زورگير‌ها دو كيلوگرم طلاي او را به سرقت برده بودند به كارآگاهان گفت: «چند روز پيش، در حالي كه دو كيلوگرم طلا همراه داشتم سوار تاكسي شدم تا به ترمينال آزادي بروم اما در مسير، سرنشينان يك دستگاه موتوسيكلت به تاكسي نزديك شدند و به راننده گفتند كه لاستيك ماشين پنچر شده. او پياده شد تا پنچري را بگيرد و من داخل ماشين ماندم تا مراقب كيف طلاهايم باشم اما هنوز چند دقيقه نگذشته بود كه ناگهان چند نفر از دو طرف به ما حمله كردند و پس از ضرب و جرح، كيف را دزديدند و سوار بر موتور، فرار كردند.»
در حالي كه تحقيقات پليسي درباره شكايت اين دو مالباخته آغاز شده بود، فرد ديگري نيز كه به شيوه خفه كني مورد سرقت طلا قرار گرفته بود به اداره هجدهم پليس آگاهي مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: «روز حادثه به بازار تهران رفتم و يك كيلوگرم طلا خريدم. وقتي با استفاده از مترو، خودم را به خيابان غفاري رساندم ناگهان مردي از پشت سر، گردنم را محكم گرفت و همزمان مرد ديگري هم بند كيف طلاجات را با چاقو بريد و آن را دزديد. آنها پنج نفر بودند كه پس از سرقت طلاهايم با چند دستگاه موتوسيكلت متواري شدند.»
با ثبت شكايت مالباخته‌ها، كارآگاهان به چهره‌نگاري پرداختند و موفق شدند تا هر شش زورگير را شناسايي كنند. تحقيقات نشان مي‌داد كه متهمان از سارقان و زورگيرهاي حرفه‌اي و سابقه دارند كه از سال 59 تاكنون بارها به دليل ارتكاب به جرايم مختلف كيف‌قاپي، زورگيري، سرقت مسلحانه، ايراد ضرب و جرح عمدي با چاقو و ايجاد مزاحمت در شهرهاي مختلف تهران، كرج، پاكدشت، قم، زابل، زرند و شيراز دستگير و به زندان افتاده‌اند. همچنين فاش شد كه سركرده باند، مجرمي حرفه‌اي به نام عشقعلي (51ساله) است كه پيش از اين نيز در باند «ديوار چين» عضويت داشت و دست به اعمال مجرمانه مي‌زد.  همزمان با بررسي سوابق متهمان، تيمي از كارآگاهان نيز به بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته محل تردد مالباخته‌ها پرداختند و متوجه شدند كه متهمان براي انجام سرقت‌ها، ابتدا به شيوه زاغ‌زني، مالباخته‌ها را شناسايي كرده و پس از تعقيب آنها در فرصتي مناسب با تهديد سلاح سرد به سوي‌شان حمله‌ور شده و نقشه زورگيري خشن خود را عملي مي‌كردند.  
سرانجام با سرنخ‌هاي به دست آمده، مخفيگاه هر شش عضو باند شناسايي و دستگيري‌شان در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. در ابتداي عمليات، تيمي از ماموران به مخفيگاه عشقعلي (سركرده باند) و سه نفر ديگر از متهمان يورش بردند و هر چهارنفرشان را به دام انداختند. اين در حالي بود كه متهمان قصد داشتند با استفاده از سلاح سرد و ايجاد درگيري متواري شوند. در ادامه عمليات نيز، دو عضو ديگر باند در فاز سوم شهر جديد شناسايي و در اقدامي ضربتي به دام افتادند. سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام جزييات پرونده از شناسايي هر شش متهم از سوي مالباخته‌ها خبر داد و با اشاره به انتشار تصاوير بدون‌پوشش آنها در رسانه‌ها از مالباخته‌ها خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون