• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3521 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

عدد نوشت

افتتاح در فاز 5 و 9 پرديس

مديرعامل شهر جديد پرديس اعلام كرد: با وجود مشكلات، تلاش براي پيشبرد پروژه‌ها ادامه دارد، اغلب پروژه‌ها فعال‌ هستند و با توجه به بررسي‌هاي انجام شده با تزريق اعتبار، دو تا سه هزار واحد از فاز 5 و 9 پرديس تا شهريور ماه و بقيه تا پايان سال به اتمام مي‌رسد و تكميل فاز سه نيز تا دو سه ماه آينده انجام خواهد شد. حسين رجب‌صلاحي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه در فاز 8 پرديس برخي از متقاضيان با وجود واريز آورده خود هنوز قراردادي ندارند، گفت: تحويل قراردادها به متقاضيان مسكن مهر پرديس به مرور انجام مي‌شود اما يكي از دلايل مشكلات زياد در فاز 8 تعدد زياد پيمانكاران در اين فاز است؛ به طوري كه اين فاز به عنوان يكي از فازهاي مشكل‌دار شهر است و هماهنگي ميان همين پيمانكاران مشكلات بسياري را به وجود آورده كه بايد هرچه سريع‌تر حل شود.


جهش توليد غرب كارون

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت (متن) با بيان اينكه امسال ٩٠ هزار بشكه به ظرفيت توليد ميدان‌هاي غرب كارون اضافه مي‌شود، افزود: در مجموع دو سال اخير و امسال، ظرفيت توليد غرب كارون به ٣٠٠ هزار بشكه نفت در روز افزايش مي‌يابد. به گزارش ايسنا، عبدالرضا حسين نژاد امروز (شنبه) در سومين روز از نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه توليد آزادگان جنوبي با حفاري سه حلقه چاه توليدي علاوه بر توليد قبلي ٧٥٠٠ بشكه افزايش يافته است، افزود: تا پايان شهريورماه، ٦٠ هزار بشكه به ظرفيت توليد آزادگان جنوبي علاوه بر ٥٠ هزار بشكه قبلي اضافه خواهد شد.

 

كاهش شاخص قيمت توليد‌كننده صنعت در سال گذشته

بر اساس اعلام مركز آمار ايران، شاخص قيمت توليد‌كننده بخش صنعت در سال گذشته نيم درصد كاهش يافت. به گزارش فارس به نقل از مركز آمار ايران، شاخص قيمت توليد‌كننده بخش صنعت در سال گذشته نيم درصد كاهش يافت. گزارش شاخص قيمت توليد‌كننده بخش صنعت در سال 1394 (100=1390) منتشر شد. شاخص قيمت توليد‌كننده بخش صنعت در سال 1394، با 5/0 درصد كاهش نسبت به سال 1393، به عدد 191/0 رسيد. در حالي كه اين شاخص در سال 1393 عدد 192/0 بود و نسبت به سال 1392، 1/16 درصد افزايش يافته بود، شاخص مذكور در تمامي فصل‌هاي سال مورد بررسي (1394) به جز فصل پاييز نسبت به فصل قبل افزايش داشته است، اين شاخص در فصل بهار با 7/2 درصد بيشترين افزايش را نسبت به فصل قبل داشته است.


 
هدف‌گذاري صادرات در صنايع فلزي و لوازم خانگي

مديركل دفتر صنايع فلزي وزارت صنعت از هدف‌گذاري صادرات ۶۰۰ ميليون دلاري در اين صنايع در سال ۹۵ خبر داد و گفت: پيش‌بيني شده صادرات لوازم خانگي به ۲۱۰ ميليون دلار در سال ۹۵ برسد. به گزارش مهر، عباس هاشمي گفت: در سال ۹۴ كه كشور هنوز در شرايط مطلوب صادراتي نبود، در ۱۰ كالاي منتخب ۵۰۰ ميليون دلار صادرات انجام شد و به طور قطع با توجه به تجربه سال‌هاي گذشته، پتانسيل صادرات بالاتر از يك ميليارد دلار نيز در اين صنايع وجود دارد.

 

استان‌هاي داراي رشد منفي اشتغال

آمار اشتغال در 11 استان منفي شد. به گزارش مهر، در سال ۹۴ بيشترين شاغلان كشور در استان‌هاي آذبايجان شرقي با يك ميليون و ۲۰۵ هزار نفر، اصفهان با يك ميليون و ۴۸۷ هزار نفر، تهران با ۳ ميليون و ۶۵۴ هزار نفر، خراسان رضوي با يك ميليون و ۸۰۳ هزار نفر، فارس با يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر و خوزستان با يك ميليون و ۲۰۵ هزار نفر ساكن بوده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون