سهم مخاطبان 40 ميليوني آموزش و پرورش در رسانهها ناچيز است
شهيندخت مياندشتي
مسوول صفحه مدرسه اعتماد
خانواده بزرگ آموزش و پرورش با 13 ميليون دانشآموز، يك ميليون فرهنگي و 26 ميليون والدين دانشآموزان كه به صورت مستقيم با موضوع تعليم و تربيت درگير هستند در رسانهها سهم قابل توجهي ندارد و سهم مخاطبان 40 ميليوني اين خانواده در رسانهها بسيار ناچيز است.
شهيندخت مياندشتي، دبير سومين نشست رسانه و آموزش و پرورش در اين نشست ضمن بيان مطالب فوق افزود: موضوع پراهميت و عمومي آموزش و پرورش متاسفانه تبديل به اولويت حاكميت، دولت و مردم نشده است و گواه اين ادعا هزينهها و زماني است كه صرف ساير حوزهها ميشود و به نسبت سهم پول و زمان اين حوزه بسيار نامناسب است.
مسوول گروه صفحه مدرسه «اعتماد» در بخش ديگري از سخنان خود گفت: كافي است در روز معلم به رسانهها مراجعه كنيد و صفحه اول روزنامهها را نگاهي بيندازيد يا در روز آغاز سال تحصيلي سري به فضاي رسانهاي بزنيد، بعد متوجه خواهيد شد كه حتي در اين روز مهم از سال تحصيلي هم توجه رسانهها به حوزه آموزش و پرورش قابل توجه
نيست.
مياندشتي افزود: اين كمتوجهي دو سويه حاكميت، دولت و مردم و فعالان رسانهاي موجب ميشود كه موضوع مهم و حياتي آموزش و پرورش همچنان در حاشيه بماند چرا كه براي در اولويت قرار گرفتن يك مساله لازم است افكار عمومي درگير آن مساله شود و سپهر عمومي فعالانه آن موضوع را پيگيري كند و مردم آن را به عنوان يك مطالبه عمومي از حاكمان و دولت طلب كنند.
دبير نشست رسانه و آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود كه در آغاز اين نشست ايراد شد، گفت: اين نگرانيها و اين واقعيتهاي تلخ حوزه آموزش و پرورش و استمرار مشكلات و مسائل در اين حوزه ما را بر آن داشت تا به موازات كار رسانهاي در روزنامه اعتماد و انتشار صفحه مدرسه اين روزنامه سالي دوبار فعالان و كارشناسان و دلسوزان اين حوزه را گردهم آوريم تا رودرروي هم و در ارتباطي غيرمجازي براي ارتقاي سهم آموزش و پرورش در حوزه رسانهها تلاش كنيم.
ايشان همچنين افزود: در طول يك سال گذشته ما دو نشست برگزار كرديم و تلاش ما اين بود كه هر سال يك بار به مناسبت روز معلم و يك بار هم به مناسبت روز دانشآموز كه دو عنصر اصلي نظام آموزشي هستند اين نشستها را برگزار كنيم و سومين نشست را امسال و به مناسبت ايام بزرگداشت مقام معلم برگزار كرديم تا با استمرار اين نشستها بتوانيم توجه فعالان و مسوولان و مديران و مردم را به اين حوزه جلب كنيم.
دبير سومين نشست رسانه و آموزش و پرورش با اشاره به سير صعودي كيفيت برگزاري اين نشستها گفت: خوشبختانه با حمايتهاي مديرمسوول روزنامه اعتماد و استقبال فعالان رسانهاي و صنفي آموزش و پرورش و با پذيرش دعوت ما از سوي چهره اميدبخش جامعه فرهنگيان جناب آقاي دكتر محمدعلي نجفي نشست سوم ما بسيار كيفيتر و موثرتر
خواهد بود.
مسوول گروه صفحه مدرسه «اعتماد» در پايان با اشاره به حضور مهمانان اين نشست، گفت: تركيب فعالان رسانهاي، كارشناسان روابط عمومي و اطلاعرساني و فعالان صنفي و تشكلها و حضور چهرههاي موثري همچون دكتر نجفي و آقاي حضرتي و نمايندگان معلم منتخب مجلس دهم اين اميد را ايجاد ميكند كه ما شاهد اولويتبخشي در حوزه آموزش و پرورش باشيم و سهم و جايگاه اين دستگاه با حضور فعالانه دلسوزان به نظام آموزشي در عرصه رسانهها هم ارتقا يابد. تجربه ما در صفحه مدرسه «اعتماد» در طول يك سال و نيم گذشته نشان داده است كه با همكاري و تعامل صاحبنظران، كارشناسان و منتقدان حوزه آموزش و پرورش ميتواند مسايل را از زواياي مختلف مورد نقد و بررسي قرار داد و بهصورت همهجانبه و به دور از افراط و تفريط با رويكردي مسالهمحور براي يافتن راهكار مناسب اقدام نمود.
دبير نشست رسانه و آموزش و پرورش و مسوول گروه صفحه مدرسه «اعتماد» از همكاري مدير و كاركنان آموزش و پرورش منطقه 11 تهران و پرسنل كانون فرهنگي و تربيتي حر در اين منطقه جهت برگزاري و ميزباني نشست قدرداني
كرد.