• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3524 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

جفاي به دانشگاه روا نيست

به ياد داشته باشم كه پيشرفت خيره‌كننده كشور در بخش انرژي هسته‌اي به وسيله همين دانشجويان و دانشگاهيان اتفاق افتاده كه باعث وحشت كشورهاي غربي به ويژه امريكا شد و آنها ناگزير به مذاكره با دولتمردان كشور شدند و سرانجام افتخاري ديگر براي كشور رقم زده شد. كما اينكه شهداي انرژي هسته‌اي از قشر دانشمندان دانشگاهي و برخاسته از همين دانشگاه ها بودند. تلاش‌هاي علمي كشور در بخش علوم پايه و سلول‌هاي بنيادي كه توسط عزيزاني چون دكتر سعيد كاظمي و همكاران ارزشمند ايشان انجام شد تربيت يافته همين دانشگاه ها بودند. كوشش جامعه پزشكي كشور در پيوند اعضا و درمان‌هاي پيشرفته امروز به بركت استادان و فارغ‌التحصيلان همين دانشگاه‌ها به سرانجام رسيده به طوري كه طي سال‌هاي اخير نيازي به اعزام بيمار به خارج از كشور نبوده است.
در بخش صنعت نيز اختراعات به ثبت رسيده و طراحي بسياري از ماشين‌آلات كه در گذشته از خارج وارد مي‌شد امروز به همت و پايمردي همين دانشگاهيان ساخته و عرضه مي‌شود. لذا شما را دعوت مي‌كنم كه از تاسيسات انرژي هسته‌اي يا از امكانات پيشرفته صنعت نفت در عسلويه بازديدي داشته باشيد تا ببينيد دانشگاهيان كشور در سطوح فني و مهندسي چه شاهكار بي‌نظيري
خلق كرده‌اند.
در حال حاضر مديريت دانشگاه‌ها به ويژه در دولت يازدهم غالبا در كف باكفايت مديراني است كه دغدغه‌اي جز پيشرفت علم و فراهم‌سازي فضايي براي رشد و نمو كشور ندارند و صادقانه در اين راه گامبرمي‌دارند كه مورد عنايت ويژه رهبري معظم انقلاب است. لذا انتقاد به بهانه معدود كساني كه ممكن است از نظر حجاب ظاهر با استاندارد ذهني ما تطابق نداشته باشند جفاي به دانشگاه و دانشگاهيان بوده و هرگز به مصلحت كشور و نظام فرهنگي ما نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون