• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3524 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

اطمينان هاشمي، رييس كميته ملي المپيك از نبود مشكل در طول بازي‌هاي المپيك ريو

ويروس زيكا در تابستان وجود دارد زمان المپيك در برزيل زمستان است

 

10 داور و يك ناظر ايران از سوي فدراسيون جهاني به بازي‌هاي المپيك ريو در هشت رشته كشتي آزاد، واليبال، بدمينتون، فوتبال، هندبال، تيروكمان و تكواندو دعوت شده‌اند. بر اين اساس حافظ مهدوي تكواندو، داوود نعمتي‌نيا تيروكمان، كلاهدوزان و موسويان هندبال، فغاني، منصوري و سخندان فوتبال، مهدي ميرمقدم بدمينتون، محمدشاهميري واليبال، اردوان صاحب بهبهاني كشتي آزاد و خسرو اميني ناظر واترپلو، 10 داور و يك ناظر داوري ايران در رقابت‌هاي ريو قضاوت خواهند كرد. روز گذشته نخستين نشست مسوولان كميته ملي المپيك با داوران اعزامي به المپيك ريو برگزار شد. در اين نشست داوران رشته‌هاي واليبال و تيرو كمان و به دليل همراهي با تيم‌هاي خود در خارج از كشور، در نشست با رييس كميته ملي المپيك حضور نداشتند؛ ضمن اينكه امكان اضافه شدن دو الي سه داور ايراني ديگر براي قضاوت در المپيك ريو وجود دارد.
كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك در حاشيه نشست صميمي مسوولان كميته ملي المپيك با داوران اعزامي ايران به بازي‌هاي المپيك 2016 ريو گفت: آنان چون ورزشكاران و مربيان در المپيك حضور دارند و مايه افتخار است كه تاكنون 11 داور ايراني المپيكي شده‌اند. در اين نشست صميمي دغدغه‌هاي آنان را شنيديم، راهيابي داوران به المپيك سخت‌تر از كسب سهميه ورزشكاران است. در برخشي رشته‌ها مثل بدمينتون كه ورزشكار در المپيك نداريم، داور ايراني قضاوت خواهد كرد كه اين كار بسيار بزرگي است. شرايطي را فراهم مي‌كنيم تا داوران از امكانات كميته ملي المپيك بهره ببرند و از رسانه‌ها نيز به خاطر حمايت از داوران تشكر مي‌كنم. 11 نفر از داوران اعزامي به ريو تا الان انتخاب شده‌اند و به همين منظور اين نشست را برگزار كرديم. زحمات چندساله داوران رشته‌هاي مختلف ورزشي در عرصه‌هاي بين‌المللي قابل قدرداني است و داوران ايراني از بين 206 كشور دنيا براي قضاوت در رويداد جهاني معرفي شده‌اند كه اين افتخار بزرگي براي كشورمان است. اين نشست به نوعي با هدف موفقيت بيشتر شما در رويدادهاي جهاني و بيان مسائل و مشكلات و ارايه راهبرد براي حضور مقتدرانه در عرصه‌هاي بين‌المللي و جهاني است. هاشمي به برخي بي‌مهري‌ها در امر داوري مسابقات كشتي در بازي‌هاي آسيايي اينچئون اشاره كرد و گفت:  داوري و امر قضاوت بسيار مهم و حساس است و ما در همان مقطع اعتراض خود را در امر داوري اعلام كرديم اما متاسفانه توجهي نشد. از هرگونه مشورت و راهنمايي در امر داوري استقبال مي‌كنيم و از آنچه فكر مي‌كنيد ما مي‌توانيم در توسعه اين امر كمك كنيم به طور يقين حمايت خواهيم كرد.
رييس كميته ملي المپيك در مورد برخي نگراني‌ها در خصوص شيوع ويروس زيكا در قاره امريكا گفت: ‌اين ويروس در تابستان وجود دارد و در زمان برگزاري المپيك ريودوژانيرو در كشور برزيل زمستان است. در نشستي كه با سفير برزيل در تهران داشتم، نگراني خود را در خصوص مسائل مختلف اعلام كردم و وي اعلام كرد كه هيچگونه مشكلي وجود نخواهد داشت. با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز همكاري‌هاي لازم را براي حفظ سلامت كاروان ورزشي ايران خواهيم داشت. بيش از 85 هزار نفر وظيفه تامين امنيت بازي‌هاي المپيك را به عهده دارند و مسوولان برزيلي براي تامين امنيت اين بازي‌ها از پليس بسياري از كشورها از جمله ايران كمك گرفته اند. مي‌دانم برزيل در سال‌هاي اخير با برخي ناهنجاري‌ها روبه‌رو بوده، اما اطمينان داريم كه بازي‌هاي المپيك 2016 هيچ مشكل امنيتي نخواهد داشت. هاشمي در مورد لباس كاروان ورزشي ايران در المپيك نيز گفت: لباس كاروان ورزشي ايران انتخاب و براي تاييد به كميته بين‌المللي المپيك ارسال شده و در صورت تاييد نهايي در مراسمي رونمايي خواهد شد. البته تامين البسه تخصصي رشته‌ها به عهده فدراسيون‌ها است و كميته ملي المپيك در اين مورد دخالتي نمي‌كند. به دنبال تخصيص منابع براي بودجه فدراسيون‌ها تا پايان ارديبهشت ماه هستيم. البته هنوز قانون بودجه كل كشور به تصويب شوراي نگهبان نرسيده و مبالغ پرداختي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي نيز دو دوازدهم بودجه است. گزارشي را براي رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آماده كرده‌ايم كه
70 درصد از اعتبارات سالانه به فدراسيون‌ها پرداخت شود تا بتوانيم هزينه اعزام‌ها و اردوهاي تداركاتي را تامين كنيم. اين ميزان اعتبار باعث مي‌شود تا دغدغه‌هاي فدراسيون‌ها قبل از المپيك رفع شود.
رييس كميته ملي المپيك درباره اعزام تيراندازان به هانوفر آلمان توضيح داد: ما براي آنكه تيراندازان به اردوي برزيل اعزام شوند، هزينه‌هاي اردوي آنها را دستي پرداخت كرده‌ايم، براي اردوي هانوفر آلمان نيز پول بليت‌ها پرداخت شد اما خودشان تصميم گرفتند تا آن را لغو كنند. رباب شهريان به عنوان نماينده كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان پيگير اين مساله هستند. هاشمي درباره درخواست يك ملي‌پوش
دو و ميداني براي برگزاري اردو پيش از بازي‌هاي المپيك توضيح داد: موضوعات فني از جمله برگزاري اردوها در زمره اختيارات كميته ملي المپيك نيست و بهتر آن است كه فدراسيون‌ها اين موضوعات را مديريت كنند. هرچند اگر مشاوره‌اي بخواهند، كميته ملي المپيك به آنها مشورت خواهد داد. وي همچنين از ارسال آيين‌نامه كميسيون ورزشي براي كميته بين‌المللي المپيك خبر داد و گفت: كميته ملي المپيك در اين رابطه منتظر نظر كميته بين‌المللي المپيك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون