• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3524 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

«مدير» بسازيد آقاي تاج

شهرام وزيري

1- آقاي تاج با عرض ارادت و تبريك... شما را از حالا به بعد پرزيدنت فوتبال ايران خواهند ناميد. مبارك‌تان باشد. اسباب‌كشي به اتاق بغلي چندان سخت نيست. پشت ميز رياست فوتبال نشستن چندان دشوار نيست. ميزها به آدم‌ها شخصيت نمي‌دهند. اين آدم‌ها هستند كه به ميز‌ها اعتبار و هويت مي‌بخشند با توجه به توانايي‌هايي كه شما داريد چرا كه نه؟
جنابعالي قبل از اينكه با راي مجمع به عنوان رييس فوتبال انتخاب شويد، با ارايه يك‌سري برنامه‌ها قول به ارتقاي سطح فوتبال در زمينه‌هاي مختلف داديد؛ خواسته‌هايي كه به توانستن شما بستگي دارد. اگرچه به شعار كم نگويند كه خواستن توانستن است اما مرز بين خواستن تا رسيدن به توانستن بستگي تام و تمام به شرايط زماني و مكاني و امكانات دارد و سپس آگاهي و تلاش لازم خودش را مي‌طلبد. البته كم نيستند كساني كه به درستي مي‌گويند خواستن توانستن نيست بلكه خواستن با تلاش بي‌وقفه توانستن است چنانچه نه هر خواستني موجب توانستن مي‌شود و نه هر توانستي ما را به هدف مي‌رساند.
2- جناب تاج؛ قله مشكلات اين فوتبال چه در درون و چه پيرامونش را مي‌توان در وجود لاوجود بعضي مديران فوتبال‌مان دانست به اعتباري آبشخور و سرچشمه همه نارسايي‌ها و مشكلات فوتبال ما بخوانيد ورزش اين ديار را مي‌توان در انتخاب ناصواب بسياري از مديران و ايضا عدم مديريت‌شان در سطوح متعدد اين فوتبال دانست.
شما جناب تاج قبل از اينكه بخواهيد فعل خواستن را صرف كنيد اصلح است با بينش و بررسي به ابعاد فعل توانستن در نزد مديران خود فكر كنيد. شما براي اينكه به يك فوتبال پويا و جويا و سازنده برسيد بهتر است كه ابتدا به وسايل و ابزار لازم براي رسيدن به اين هدف فكر كنيد. شما براي تعالي اين فوتبال نياز به مديراني جوان و پوينده و سازنده داريد. مديراني انرژيك و تمام‌وقت و پاكار در تمامي لحظات فرآيند اين فوتبال. مديراني خوش‌فكر و برنامه‌ريز و مديراني كه الفباي زبان بين‌المللي فوتبال را بدانند و به درستي تكلم كنند.
3- جناب تاج مي‌گويند: ماهي ز سر گنده گردد ني ز دم... شما اگر مي‌خواهيد اين فوتبال از تباهي و آلودگي به فرخندگي برسد ابتدا بايد اصلاحات را از بالاترين هرم مديريتي شروع كنيد. ابتدا بايد از همين مديران و تيمداران يك‌بعدي فوتبال‌مان آغاز كنيد. هميناني كه بنا بر مسووليتي كه دارند بايد سازندگان اصلي و اوليه اين فوتبال باشند كه نيستند! شايد شما بگوييد كه فدراسيون حق دخالت در مديريت تيم‌ها را ندارد...
شايد بگوييد كه اين در حيطه مسووليت فدراسيون نيست سوال ما اين است مگر سازمان ليگ شما نظارت كامل بر اجراي درست يا غلط تيم ندارد... مگر داور و زمين و زمان هر مسابقه و درآمد و هزينه آن زير نظارت فدراسيون و سازمان ليگ احصا و محاسبه نمي‌شود... مگر كميته‌هاي اخلاق و انضباطي و استيناف و فدراسيون شما بر رفتار و حركات و وجنات مربيان و كادر فني و بازيكنان هر تيم نظارت ندارد... چطور است كه بر رفتار و كردار تمام اركان يك تيم كار دارد اما آن كسي كه مسووليت تام و تمام اركان تيمش را دارد مصون از خطا مي‌دانيد!؟ هميناني كه به حكمي بي‌اعتبار مي‌آيند و بي‌آنكه نظارتي بر كار و كارنامه‌شان باشد روز نو روزي زنو به حكم دگر مي‌روند!
4- جناب تاج فوتبال ما اگر مشكل اقتصادي دارد كه دارد... اگر مشكل سخت‌افزاري دارد كه دارد... اگر كمبود دانش روز دارد كه دارد... اگر در و دروازه بيشتر باشگاه‌ها و اماكن ورزشي ما چهارطاق ‌باز است و سرناي سازندگي و بازيكن‌سازي به نفس گرم دلال‌ها و كارچاق‌كن‌ها از سر گشادش زده مي‌شود تا همه باد هوا باشد! باور بفرماييد همه اين معضلات و مشكلات برمي‌گردد به عدم آگاهي‌ها و بي‌تجربگي مديراني كه معلوم نيست مسقط‌الراس‌شان در اين فوتبال به كدام ناكجاآباد مي‌رسد! جناب تاج مشكل اصلي فوتبال ما نبود مديران آگاه و بادانش و باتجربه است.
شما جناب تاج وقتي مي‌توانيد با برنامه‌ريزي‌هاي حرفه‌اي اين فوتبال را به رستگاري برسانيد كه قبل از صرف فعل خواستن، فعل توانستن را به مديران خود بياموزيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون