• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3526 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

نهاونديان: سال 95 آغاز جهش اقتصادي است

رييس دفتر رييس‌جمهوري گفت: با رويكرد راهگشايانه، سال 95 مي‌تواند تاريخ‌ساز آغاز جهش اقتصادي و رونق
پايدار باشد.
محمد نهاونديان در نشست با فعالان اقتصادي با تاكيد بر اينكه پختگي رويكرد اقتصادي، در گره خوردن اتاق بازرگاني به توان علمي و كارشناسي حاصل مي‌شود، بيان كرد: با نگاه مثبت، عميق، كارشناسي و با هم‌افزايي ساختاري مي‌توان آينده روشن را ساخت.
رييس دفتر رييس‌جمهوري افزود: بهتر است براي منفعت عمومي و آينده اقتصاد كشور، راهكار اجرايي سريع و هماهنگ براي استفاده از نظرات بخش خصوصي در تصميم‌گيري‌ها و سياستگذاري‌ها ارايه شود. نهاونديان اضافه كرد: براي محقق شدن يك حق، مكانيزم اجرايي لازم است و اين موضوع بايد به عنوان يك دستور كار بسيار جدي براي اتاق و تشكل‌ها مدنظر
 قرار گيرد.
وي گفت: اكنون اگر پيشنهادي به دولت ارايه شود كه نامه اتاق بازرگاني به آن الصاق شده باشد، به حتم آن موضوع در دولت مطرح مي‌شود كه اين خود يك قدم رو به جلوست و اين گونه پيشنهادهاي بخش خصوصي در موارد مختلف بايد
 افزايش يابد.
رييس دفتر رييس‌جمهوري افزود: اتاق بازرگاني توانايي استخراج مكانيزم تجميع منافع بخش خصوصي را دارد و با به كار گرفتن علم اقتصاد در اين مسير، مي‌توان حضور بخش خصوصي را پررنگ‌تر ديد.
وي با بيان اينكه نشست با اعضاي اتاق بازرگاني كرمان و شنيدن سخنان آنها، تفاوت بسيار روشني با نشست‌هاي معمولي داشت، گفت: اينكه تغيير محيطي در كشور اتفاق افتاده و فعالان اقتصادي احساس تاثيرگذاري مي‌كنند بسيار مهم و ارزشمند است زيرا عامل محيطي مانعي بر سر راه اقتصاد كشور بود.
نهاونديان افزود: تغيير محيطي در مناسبات خارجي و ثبات اقتصاد كلان ما بسيار موثر بوده كه مي‌توان اين نشست را دماسنج اين تغيير محيطي دانست.
وي گفت: از اتاق بازرگاني، تشكل‌ها و فعالان اقتصادي نيز جز اين انتظار نمي‌رود كه با نگاه مثبت و راهگشايانه به مسائل نگاه كنند و بايد بدانند كه هميشه در كار اقتصادي مسائل و مشكلاتي وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه انجام فعاليت اقتصادي نيازمند منابع مالي است، بيان كرد: در اقتصاد ايران اتكاي تامين منابع مالي به بانك، به دليل تكميل نبودن بازار سرمايه، بيش از حد است و نظام بانكي نيز به دولت و بانك مركزي متكي است.
رييس دفتر رييس‌جمهوري گفت: گاهي پرداخت تسهيلات در توان بانك‌ها نيست كه به همين دليل بايد به فكر تقويت بازار سرمايه و افزايش امكانات نظام بانكي باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون