• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

بازي برگشت تراكتورسازي- النصر در ورزشگاه يادگار امام(ره)

تبريز در انتظار معجزه

گروه ورزش| دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا امروز سه‌شنبه با برگزاري چهار ديدار در دو منطقه شرق و غرب قاره كهن آغاز خواهد شد كه در يكي از اين ديدارها تيم تراكتورسازي در خانه ميزبان النصر امارات است. جدال دو تيم راس ساعت 20 در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز برگزار مي‌شود و داوراني از سنگاپور كار قضاوت آن را بر عهده دارند. همچنين با اعلام مسوولان باشگاه تراكتورسازي تبريز تماشاي اين ديدار براي هواداران رايگان است.
 
تراكتورسازي كه همچون النصر براي نخستين بار به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده‌، در ديدار رفت در زمين اين حريف اماراتي با بدشانسي و شكست دور از انتظار چهار بر يك به خانه بازگشت و حال در بازي برگشت و براي صعود به مرحله بعدي اين رقابت‌ها، محكوم به انجام يك كار بسيار سخت است. شاگردان قلعه‌نويي در صورتي موفق به صعود از اين مرحله خواهند شد كه در بازي امروز با نتيجه سه بر صفر يا اختلاف بيش از سه گل مهمان خود را شكست دهند؛ ماموريتي كه بسيار دشوار به نظر مي‌رسد اما غيرممكن نيست. در آن سمت ميدان، النصري‌ها با توجه به نتيجه خوب بازي رفت، شانس زيادي براي صعود به جمع هشت تيم برتر آسيا دارند. تيم اماراتي نيز براي رقم زدن دستاوردي جديد در ليگ قهرمانان آسيا بايد از اين بازي به سلامت عبور كنند. آنها خوب مي‌‌دانند كه فقط نبايد با اختلاف سه گل يا بيشتر ببازند و همين مساله كار تراكتورسازي سخت‌تر مي‌كند. چرا كه آنها محكوم به حمله كردن براي گل زدن هستند و النصري‌ها مي‌توانند با استفاده از ضدحملات براي نماينده ايران مشكلات زيادي درست كنند.
 
تراكتورسازي براي اين بازي حساس سه مدافع اصلي خود را به شكلي عجيب شايد در اختيار نداشته باشد. شجاع خليل‌زاده مدتي است كه به دليل مصدوميت نمي‌تواند براي تيمش بازي كند اما مصدوميت همزمان خالد شفيعي و كارلوس كاردوسو كمي عجيب به نظر مي‌رسد و بايد ديد كه كادر پزشكي مي‌تواند اين بازيكنان را به بازي امروز برساند يا نه. هرچه هست امير قلعه‌نويي براي صعود تراكتورسازي به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي نياز به يك اتفاق بزرگ و چيزي شبيه به معجزه دارد. به هر حال اكثر كارشناسان معتقد بودند تراكتور با نتايجي كه در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا كسب كرد، يكي از مدعيان اصلي جام ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود. اما بازي رفت اين تيم مقابل النصر امارات تمام معادلات قلعه‌نويي و هواداران تراكتور را به هم ريخت. حالا سرخپوشان تبريز كار سختي مقابل اين تيم اماراتي دارند. با اين حال تراكتورسازي نشان داده است كه در تبريز مي‌تواند دست به كارهاي بزرگي بزند. آنها به خوبي مي‌دانند كه زدن گل زود هنگام مي‌تواند مقدمات شكل‌گيري حماسه‌اي جديد را براي آنها فراهم كند. شكست سنگين چهار بر يك تراكتورسازي در بازي رفت مرحله حذفي ليگ قهرمانان مقابل النصر البته باعث نشده كه هواداران اين تيم براي ديدار امروز نااميد باشند. تراكتوري‌ها در يك هفته گذشته فعاليت زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي براي ترغيب تبريزي‌ها انجام دادند تا با حضور هفتادهزارنفري بتوانند نتيجه بازي رفت را جبران كنند. تماشاگران تبريزي طي روزهاي گذشته در جريان تمرينات تيم هم حضوري چند هزار نفري داشتند و به همين دليل پيش‌بيني‌مي‌شود براي حمايت از تيم محبوب خود حضوري چشمگير در يادگار امام (ره) داشته باشند.
 
حالا تبريز يك صدا شده تا در استاديوم يادگار يكي از آن بردهاي تاريخي ثبت شود. البته برد با اختلاف 3 گل يا بيشتر دور از دسترس نيست. قرمزهاي تبريز به خوبي ثابت كرده‌اند كه اگر خودشان را باور كنند تيمي بسيار تهاجمي خواهند بود كه مي‌توانند در هر دقيقه يك موقعيت گل خلق كنند. از طرفي شايد اين آخرين بازي خيلي‌ها باشد كه فصل بعد تبريز را ترك خواهند كرد! سروش رفيعي، بختيار رحماني و احتمالا شجاع خليل‌زاده و سينا عشوري و... به احتمال قوي فصل بعد پيراهن تراكتورسازي را در قاب خاطرات‌شان خواهند ديد بنابراين دست خودشان است كه با خاطره‌اي خوش تبريز را ترك كنند يا اينكه در كمال ناكامي از تراكتور پياده شوند! شايد خود قلعه‌نويي هم فصل بعد در تبريز نماند. از همين حالا زمزمه‌هاي حضور او در سايپا يا صباي قم شنيده مي‌شود. از طرفي هم اوضاع تبريز حالا با آمدن ماشين‌سازي به ليگ برتر بيش از پيش براي او سخت‌تر خواهد شد. قلعه‌نويي چه بماند و چه برود به يك عنوان نياز دارد. به عنواني مثل هشت تيم برتر آسيا تا بتواند از عملكرد شش ماهه‌اش در تراكتورسازي دفاع كند. بايد منتظر ماند و ديد در مسابقه رايگاني كه در دامنه‌هاي سهند برگزار مي‌شود، تراكتور مي‌تواند ناكامي‌هايش را در ليگ و جام حذفي جبران كند يا اينكه هت‌تريك ناكامي‌هايش كامل مي‌شود؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها