• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3534 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

براي جلوگيري از مهاجرت ورزشكاران بايد هزينه كرد

سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون تكواندو

اينكه چرا تعدادي از تكواندوكاران ايراني به ساير كشورها پيوسته‌اند، بايد بگويم كه اين يك عرف است و مي‌تواند هم تهديد و هم فرصت باشد و مي‌توان در برابر اين مساله گارد گرفت. اگر اجازه داده نشود كه اين بازيكنان به كشورهاي ديگر بروند، تبعات بدي خواهد داشت اما مي‌توان اين پيوستن به ساير تيم‌هاي ملي كشورها را به عنوان يك فرصت تلقي كرد. رضا مهماندوست به عنوان مربي و به همراه يكي ديگر از تكواندوكاران ايراني براي تيم ملي آذربايجان به ميدان مي‌روند. بايد شرايطي فراهم شود تا عرق ملي جوانان تقويت شود چرا كه اين عرق ملي از مهاجرت‌هاي ورزشي جلوگيري مي‌كند البته بيشترين بحث براي اين مهاجرت‌ها، مساله مالي است. هنگامي كه در ورزش ملاك‌ها مادي مي‌شود، تيم‌هايي كه پول بيشتري پرداخت مي‌كنند، بازيكنان نيز به اين تيم‌ها خواهند پيوست.
 بايد عرق ملي در ورزشكاران افزايش يابد چرا كه بازيكني مانند رونالدو كه گران‌ترين بازيكنان دنياست و حتي بيمه ساق پاي او به اندازه بودجه ورزش يك كشور است، براي تيم پرتغال به زمين مي‌رود و اين نشان از عرق ملي اين بازيكن است. به جاي اينكه، براي رفتن ورزشكاران سد ايجاد شود، بايد زمينه‌هاي حفظ قهرمانان در كشور فراهم شود. تكواندو ايران، اكنون در سطح جهان آنقدر بزرگ است كه هر ورزشكاري از ايران برود و براي حضور در تيم ديگر اعلام آمادگي كند، آن كشور از ورزشكار ايراني استقبال خواهد كرد. ورزشكاري مانند «ميثم رفيعي» با دارا بودن يك مدال در رده سني نوجوان، با وجود اينكه از ورزش ملي خداحافظي كرده بود، اكنون به عنوان بازيكن و سرمربي در تيم ملي ايسلند حضور دارد.  اين مي‌تواند براي كشور يك فرصت باشد تا ورزش ايران و بزرگي نظام جمهوري اسلامي ايران به ساير كشورهاي جهان معرفي شود و البته از ديد ديگر نيز مي‌تواند يك تهديد باشد.
رشته ورزشي تكواندو موفق شد در اين دوره چهار سهميه را به دست آورد و اين براي نخستين‌بار است كه تكواندو در المپيك چهار سهميه دارد. بازي‌هاي المپيك را با هيچ رويداد ورزشي در جهان نمي‌توان مقايسه كرد و اميد است تكواندوكاران بتوانند نمايندگان شايسته‌اي براي ايران باشند. خوشبختانه وزير ورزش و جوانان و رييس كميته ملي المپيك، در اين خصوص همكاري لازم را با فدراسيون داشته‌اند و شرايط نسبت به قبل بهتر است، هرچند وزارت ورزش و جوانان در خصوص كمبود اعتبارات، از ساير ارگان‌ها و وزارتخانه‌هاي كشور مستثني نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها