• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3537 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

نوبخت: دولت امسال 35 هزار نفر را استخدام مي‌كند

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با بيان اينكه دولت امسال ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر را استخدام مي‌كند در مورد حذف يارانه ۲۴ ميليون پردرآمد گفت اين موضوع در دستور كار دولت قرار دارد. لايحه بودجه سال جاري ابلاغ شده است و حالا دولت برنامه‌هاي متعددي را در حوزه بنزين و يارانه و... در دستور كار دارد.
 هر چند بسياري معتقدند لازم است قانون بودجه سال جاري از سوي دولت مورد اصلاح قرار گيرد اما نوبخت از آغاز برنامه حذف 24 ميليون يارانه‌بگير خبر داده است. وظيفه‌اي كه به عقيده بسياري از كارشناسان امكان اجرا را نخواهد داشت چرا كه شمار كساني كه در سال گذشته از فهرست يارانه‌بگيران خط خوردند اندكي بيش از سه ميليون و 200 هزار نفر بود در حالي كه دولت وظيفه حذف شش ميليون نفر را عهده‌دار بود. نوبخت سخناني درباره استخدام‌ها و افزايش حقوق و... نيز داشت. بخشي از مهم‌ترين سخنان وي در پي مي‌آيد.
  امسال هم مانند سال‌هاي گذشته، دولت استخدام دارد. بند (ج) ماده 26 قانون مديريت خدمات كشوري به دولت اين اجازه را مي‌دهد كه به ازاي هر سه نفري كه بازنشسته مي‌شوند يك نفر را جذب كند كه بر همين اساس در سه سال گذشته، هر سال دولت، استخدام‌هايي داشت.
  مجوز استخدام 16 تا 17 هزار نفر در وزارت بهداشت در سال جاري صادر شده است، اجازه استخدام تعدادي نيروي انساني را به آموزش و پرورش و قوه قضاييه هم داده ايم.
  با فعال كردن هفت هزار و 500 واحد توليدي در سراسر كشور، 130 تا 150 هزار نفر به شاغلان اضافه مي‌شوند.
  اگر حداقل حقوق را 900 هزار تومان در نظر بگيريم حداكثر حقوق كارمندان دولت هفت برابر آن يعني حدود شش ميليون و 300 هزار تومان مي‌شود.
  امسال حسب دستور هيات وزيران و رييس‌جمهور و معاون اول، نظارت و دقت‌مان در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي افزايش مي‌يابد و ضوابط را هم با جزييات مشخص كرديم تاكسي نتواند از تفسير قانوني به نفع افزايش حقوق غيرمنصفانه و غيرعادلانه استفاده كند و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هم مسوول اجراي آن شده است.
  همان‌گونه كه در بودجه و برنامه طراحي كرديم و همچنين طبق پيش‌بيني همه سازمان‌ها و مراجع مالي جهاني، در سال 95 بين پنج تا شش درصد مي‌توانيم رشد اقتصادي داشته باشيم.
  در نيمه دوم سال 1394 پس از اينكه متوجه شديم تا شهريور ركود نسبي وجود دارد و رشد حدود سه درصدي در سال 93 درحال كاهش است دولت بلافاصله بسته سياستي ضد ركودي را به صورت كوتاه‌مدت ارايه كرد.
  هفت هزار و500 ميليارد تومان منابع دولتي براي فعال كردن طرح‌هاي عمراني و همچنين منابعي براي كمك به صنعت خودرو در نظر گرفته شد.
  مركز آمار گزارش رشد اقتصادي سه ماهه چهارم سال 94 را ارايه كرد كه نشان داد رشد اقتصادي كشور به مثبت دو درصد افزايش يافت و رشد منفي صنعت، مثبت شد و خدمات هم به همين ترتيب.
  نظام بانكي هر سال 300 تا 350 هزار ميليارد تومان تسهيلات اعطا مي‌كند، صندوق توسعه ملي هم از سال گذشته حدود يك ميليارد دلار يعني معادل سه هزار ميليارد تومان به بخش صنعت و كشاورزي تسهيلات داد و رشد بخش كشاورزي از سه و نيم به پنج ونيم درصد افزايش يافت.
  بيش از چهار هزار واحد صنعتي اكنون وجود دارند كه تكميل شده‌اند و تجهيزات و ماشين آلات هم دارند اما چون سرمايه در گردش ندارند تعطيل هستند.
  آن مواردي را كه مجلس شوراي اسلامي در قالب حذف 24 ميليون نفر افراد پردرآمد مطرح كرد در دستور كار ما است و سه ميليون نفري كه يارانه آنان حذف شد جزو آن بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون