• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3539 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

نمايشگاه مطبوعات به شهر آفتاب مي‌رود؟

فارس| در نشست خبرنگاران حوزه رسانه با معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد پيرامون مباحث مختلفي ازجمله زمان برگزاري جشنواره مطبوعات و همچنين مكان برگزاري نمايشگاه مطبوعات بحث و تبادل نظر شد.
حسين انتظامي در مورد زمان برگزاري جشنواره مطبوعات گفت: جشنواره مطبوعات استاني مشكلي براي برگزاري ندارد فقط به ادارات كل اعلام شده است كه بايد همه مراحل الكترونيكي شود تا شركت‌كنندگان بتوانند آثار خود را رهگيري كرده و بدانند كه در كدام مرحله و توسط كدام داور مورد بررسي قرار گرفته است. معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد همچنين در مورد برگزاري جشنواره مطبوعات كشور نيز گفت: قصد ما واگذاري برگزاري اين جشنواره به صنف، تشكل‌ها و انجمن‌هاست چرا كه با حضور آنها رقابت بيشتر شده و خبرنگاران بيشتري شركت‌ خواهند كرد. انتظامي در مورد مكان برگزاري نمايشگاه مطبوعات نيز گفت: اين احتمال وجود دارد كه نمايشگاه در شهر آفتاب برگزار شود. البته تا زمان برگزاري زمان زيادي مانده و در آينده نسبت به آن تصميم‌گيري مي‌كنيم. وي با بيان اين مطلب افزود: هرچه اين انجمن‌ها تخصصي‌تر شكل بگيرند، خبرنگاران در حوزه‌هاي مختلف، كارآمدتر و رسانه‌ها در فعاليت حرفه‌اي خود، موفق‌تر خواهند بود. برخي از مشكلات صنفي از جمله بيمه، بازنشستگي يا در حوزه مباحث حرفه‌اي از جمله صدور مجوزهاي مطبوعاتي، برگزاري جشنواره‌هاي مختلف و... با حضور تشكل‌هاي فراگير، به راحتي قابل پيگيري و برطرف شدن است.
وي همچنين به بحث بيمه خبرنگاران اشاره و تصريح كرد: همچناني كه قبلا اعلام شده، يارانه بيمه رسانه‌هايي كه خبرنگاران خود را با عناوين مرتبط با روزنامه‌نگاري، بيمه كنند به صورت دو برابر و باقي به صورت نيم بها محاسبه و پرداخت مي‌شود. انتظامي در همين زمينه به طرح حمايت از كار ويژه‌هاي خبرنگاران نيز اشاره‌اي داشت و گفت: با درك مشكلات اقتصادي رسانه‌ها كه خيلي نمي‌توانند براي تهيه گزارش‌هاي تحقيقي ميداني و گرفتن مصاحبه حضوري با شخصيت‌هاي ساكن در محلي دور، هزينه كنند و در جهت حمايت از روزنامه‌نگاري تخصصي و تحقيقي، از سال گذشته اعلام شد هر خبرنگاري كه براي يك گزارش يا گفت‌وگوي خاص در داخل يا خارج از كشور، نيازمند حمايت مالي باشد، بعد از ارايه طرح خود به اداره خبرنگاران و مطرح شدن در كميسيون صدور كارت حرفه‌اي، تمام يا بخشي از هزينه‌هاي طرح ارايه شده را دريافت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون