• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3539 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

تيم ملي واليبال سه‌شنبه به مصاف فرانسه مي‌رود

ايران ست نفسگير را از كانادا برد

تنها ساعاتي بعد از اوندسيماي رئال مادريد و تلخكامي بچه‌هاي سيمئونه، آنتن تلويزيون در تسخيرِ پسران واليبال ايران قرارگرفت. همه مخاطبان شب‌زنده‌دار يا سحرخيزِ تيم‌ملي، در انتظار پيروزي ساده ايران برابر كانادا بودند؛ اما رقيب آماده‌اي كه يك روز قبل دو ست از لهستان گرفته و اين تيم قدرتمند را آزار داده بود، مسابقه با ايران را پاياپاي آغاز كرد و رقابت نزديك ست اول را به سود خودش به پايان برد. شرايط در ست دوم نااميدكننده‌تر نيز شد. اين‌بار ايران ساده‌تر به تيم ملي واليبالِ كشورِ رابين شرباتسكي باخت تا در آستانه يك شكستِ غيرمنتظره در اين مسابقه قرار بگيرد. اواخر ست سوم اما، تعويض‌هاي لوزانو و ورود شهرام محمودي به زمين، شرايط را به سود ايران تغيير داد تا تيم ملي، يك بازگشت بزرگ را در ژاپن تجربه كند. در همه اين سال‌ها، بارها ثابت شده است كه پيروزي در هر مسابقه واليبال، وابستگي زيادي به شرايط روحي هر تيم دارد و بامداد روز يكشنبه، ايران از نظر روحي آماده تغيير دادن جهت مسابقه بود. درست بر خلاف تيمي كه يك سال قبل در جام جهاني ژاپن، بعد از شكست در ست اول، همه‌چيز را از دست رفته مي‌ديد و هيچ تلاشي براي بازگشت انجام نمي‌داد. لوزانو كه انگيزه و اتحاد را به تيم برگردانده، برخلاف كواچ به خوبي از تايم‌اوت‌ها به سود ايران استفاده كرد. تاكيد او به استفاده از ميلاد عبادي‌پور نيز نتيجه داد تا اين بازيكن، يكي از بهترين شب‌هاي دوران ملي‌اش را پشت سر بگذارد. اهميتِ لوزانو در تيم ملي اما شايد در ست پنجم مشخص شد. وقتي كه او مهدي مهدوي را در امتيازهاي پاياني به زمين فرستاد و اين بازيكن با يك دفاع روي تور استثنايي، حساس‌ترين امتياز ممكن را براي ايران به دست آورد. حالا حتي محتشميان كه منتقد سنتي مربيان خارجي به شمار مي‌رفت، پشت ميكروفن شبكه سوم مشغول تمجيد از سرمربي تيم ملي بود. تيم لوزانو، همين ديروز متولد شد. تيمي باروحيه، جنگجو و سختكوش كه تا آخرين لحظه دست از تلاش براي بازگشت به مسابقه برنمي‌دارد. اگرچه هنوز راه زيادي تا المپيك باقي مانده، نبايد شاهكارهاي صبح روز دوم لوزانو را در هياهوي فينالِ ليگ قهرمانان گم كرد. رائول و بچه‌ها، با نمايش مدرن، متنوع و جذاب‌شان، دوباره واليبال را تبديل به پراميدترين رشتهِ ورزشي تيمي ايران كرده‌اند.
سايت جهاني چه نوشت
سايت فدراسيون جهاني واليبال با تمجيد از درخشش عبادي‌پور نوشت: ميلاد عبادي پور با كسب 26 امتياز بهترين مهاجم خط حمله ايران بود. او در جبهه هجومي تيم عملكرد بسيار خوبي داشت و توانست 25 امتياز از آبشار به دست بياورد و همچنين يك دفاع موفق نيز داشت. هم‌تيمي او امير غفور نيز با كسب 19 امتياز به ايران كمك كرد. البته امتيازآورترين بازيكن ميدان اشميت از كانادا بود كه 27 امتياز به دست آورد. دو تيم در ست نخست به شكل پياپي امتياز به دست مي‌آوردند و البته اشتباه‌هاي زيادي هم داشتند تا تعيين تيم پيروز اين ست مشكل شود. دو تيم در حمله دفاع و سرويس عملكرد تقريبا يكساني داشتند و تنها دو اشتباه ايران بود كه برتري كانادا را در اين ست رقم زد. در ست دوم كانادا با دفاع عالي توانست نتيجه 18- 10 را بر روي تابلو ثبت كند. پنج امتياز پياپي كه سه تاي آن امتياز سرويس محمد موسوي بود اختلاف را كاهش داد اما كانادا به خودش آمد و توانست با افزايش دوباره اختلاف ست دوم را 25-19 به سود خود به پايان برساند.
در ست سوم ايران عملكرد به مراتب بهتري به نمايش گذاشت و توانست 10- 14 از حريف پيش بيفتد. ايراني‌ها با ريكاوري باخت دو ست گذشته توانستند اين اختلاف چهار امتيازي را تا وقت استراحت دوم حفظ كنند. اين اختلاف در ادامه بيشتر شد (20-13) چرا كه دفاع ايران فشار بسيار زيادي به مهاجمان كانادا آورده بود. كانادا توانست در امتيازهاي پاياني اختلاف را كم كند اما ايران اين ست را 25 بر 20 پيروز شد. ايران ست چهارم را نيز با همان جديت ست سوم آغاز كرد. به لطف حملات كوبنده عبادي پور و غفور اختلاف امتياز 3 براي ايران به دست آمد. امتياز پاياني با آبشار محمودي به دست آمد تا ايران 20- 25 پيروز شود. ست پنجم نيز با برتري ايران همراه بود. جاي خالي هوشمندانه سعيد معروف برتري 6-8 را در ميانه ست رقم زد. كانادا تلاش زيادي انجام داد تا پابه پاي ايران پيش برود اما دو دفاع مستحكم برتري 16-14 ايران را در اين ست و بازي رقم زد.
لوزانو: از پايان خوب بازي با كانادا خوشحالم
رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران بعد از مسابقه با كانادا گفت: من مي‌توانم به دوستم در كادر فني تيم كانادا براي نمايش خوب تبريك بگويم. كانادا در اين بازي نمايش خوبي داشت آنها بعد از بازي سنگين و سختي كه ديروز با لهستان داشتند امروز خيلي خوب ظاهر شدند و توانستند نشان دهند تيم بزرگي هستند. من از شروع خوب در مسابقه‌ها و پايان خوبي كه در اين مسابقه داشتيم خوشحالم. ما در دو ست باختيم اما در ست سوم توانستيم متفاوت ظاهر شويم و بهتر كار كنيم. در دو ست اول نتوانستيم خوب كار كنيم ولي از ست سوم به بعد در دريافت بهتر شديم و توانستيم در زمان كوتاهي به بازي خود برگرديم. از اين بابت از بازيكنانم تشكر مي‌كنم.
سرمربي كانادا: مي‌دانستيم روز سختي داريم
گلن هاگ، سرمربي تيم كانادا پس از قبول شكست3 بر 2 مقابل ايران اظهار كرد: ما مي‌دانستيم بعد از پنج گيم مسابقه در روز گذشته، روز سختي را برابر ايران پيش رو داريم. ما نشاط لازم را بعد از ست دوم از دست داديم. حريف (ايران) بعد از ست دوم تعويض‌هاي خوبي داشت. حالا ما بايد بعد از يك روز استراحت روي بازي‌هاي بعدي خود تمركز كنيم.
گاف بزرگ كنفدراسيون واليبال آسيا
كنفدراسيون واليبال آسيا شيوه انتخاب تيم‌هاي راه يافته به المپيك را اشتباه اعلام كرد. در حالي كه قبل از آغاز ر‌قا‌بت‌هاي واليبال انتخابي المپيك در توكيو ژاپن اعلام شده بود سه تيم برتر اين ر‌قا‌بت‌ها به همراه بهترين تيم آسيايي راهي المپيك مي‌شود، اما به نظر مي‌رسد شيوه انتخاب تيم‌هاي راه‌يافته به المپيك به گونه‌ ديگري است. مسوولان برگزاري ر‌قا‌بت‌هاي انتخابي المپيك در جديدترين اعلام نظر خود گفته‌اند كه اگر در بين سه تيم اول ر‌قا‌بت‌ها يك تيم آسيايي وجود داشته باشد تيم چهارم از هر قاره‌اي كه باشد راهي المپيك مي‌شود. در واقع تيم‌هاي آسيايي براي گرفتن سهميه دوم آسيا بايد در جايگاه چهارم قرار بگيرند نه پنجم. پيش از اين اعلام شده بود اگر بين سه تيم برتر از آسيا نماينده‌اي وجود داشته باشد سهميه بهترين تيم آسيايي صرف نظر از جايگاه تيم آسيايي ديگر به اين قاره مي‌رسد. اين موضوع با اعتراض تيم‌هاي آسيايي ايران، چين، استراليا و ژاپن ميزبان به كنفدراسيون آسيا همراه شد. نمايندگان اين چهار تيم اعتراض خود را به اطلاع «آري گراسا» رييس فدارسيون جهاني واليبال رساندند. داورزني، رييس فدراسيون واليبال در جلسه‌اي با «آري گراسا» اعتراض ايران را به اين موضوع رسما اعلام كرد. سونگ ساك نيز در ديدار با رييس فدراسيون واليبال ضمن تاييد تصويب طرح هيات رييسه در دو سال قبل، گفت: اعتراض تيم‌هاي آسيايي به جا است ولي كنفدراسيون واليبال آسيا كاري نمي‌تواند كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون