• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3539 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

مورينيو و چالش‌هاي آينده

انتخاب «مورينيو» براي هدايت منچستر، اكنون تمام چشم‌ها را به رقابت‌هاي انگليس دوخته و انتظار مي‌رود اين مربي بعد از سپري كردن سه فصل نوميدكننده منچستر با مربيگري «فن خال» و «ديويد مويس»،  اين تيم را متحول كند. مورينيو در پست جديد رقابت قديمي با «گوارديولا» را پيش رو خواهد داشت و البته كارنامه رويارويي وي با «ونگر» در آرسنال، «رانيه ري» در لستر، «كلاپ» در ليورپول، «پوچتينو» سرمربي تاتنهام و جانشين جديدش در چلسي «كونته»، اميد به شكل گرفتن رقابتي فشرده در صدر جدول رقابت‌هاي ليگ برتر را ايجاد كرده است. نگاهي به كارنامه مورينيو در ديدارهاي مقابل سرمربيان بزرگ ليگ برتر، چالش‌هاي آينده اين مربي مشهور است.
*مورينيو – گوارديولا
مهم‌ترين رويارويي‌هاي مورينيو و گوارديولا به زماني برمي‌گردد كه آقاي خاص سرمربي اينترميلان بود و در نيمه نهايي رقابت‌هاي جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا در سال 2010 برابر بارسلونا به سرمربيگري گوارديولا به پيروزي رسيد. با تمام اين اوصاف آمار رويارويي‌هاي دو سرمربي مشهور بيشتر به سود گوارديولا سنگيني مي‌كند و از مجموع 16 بازي متقابل، تنها سه برد نصيب مورينيو شده است.
*مورينيو – ونگر
خوزه مورينيو يك بار ديگر فرصتي خواهد داشت تا در ديدارهاي مقابل ونگر بخت خود را بيازمايد. اين دو از سال 2004 كه مورينيو، سرمربي چلسي شد، كري‌هاي بسيار براي هم خوانده‌اند اما در داخل مستطيل سبز، مورينيو برتري محسوسي نسبت به ونگر داشته و در سيزده بازي ركورد بدون باخت خود را حفظ كرده است. يكي از به يادماندني‌ترين نتايج متقابل اين دو، برتري شش بر صفر مورينيو در ورزشگاه استمفورد بريج در هزارمين بازي آرسنال به سرمربيگري ونگر است. شايد تنها برد ونگر برابر مورينيو در سال 2015 در رقابت‌هاي Community Shield  كمي تسلي خاطر براي او باشد اما در چارچوب رقابت‌هاي رسمي هنوز ركورد بدون باخت «آقاي خاص» دست نخورده است.
*مورينيو – كلاپ
مورينيو روي نيمكت رئال مادريد چهار بازي مقال «يورگن كلاپ» سرمربي وقت دورتموند در چارچوب رقابت‌هاي فصل 13-2012 جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا انجام داده است. كلاپ از گروه خود صعود كرده و در نيمه نهايي به لطف چهار گل «روبرت لواندوفسكي» در ورزشگاه وستفالن توانست مادريد را حذف كند. اين دو يك بار ديگر در بازي چلسي – ليورپول مقابل هم قرار گرفتند كه اكتبر گذشته در استمفورد بريج با باخت 3-1 چلسي به كام مورينيو تلخ شد.
*مورينيو – پوچتينو
مورينيو شش بار در زمان سرمربيگري باشگاه رئال مادريد از 2010 تا 2013 با پوچتينو اسپانيولي روبه‌رو شده كه حاصل آن چهار برد و دو تساوي بود. اين دو چهار بازي ديگر نيز پس از انتقال به چلسي و تاتنهام مقابل هم قرار گرفته‌اند. تيم مورينيو در اولين ديدار در انگليس سه بر صفر برنده شد اما اولين شكست مقابل پوچتينو را نيز با نتيجه پنج بر سه در چارچوب رقابت‌هاي ليگ برتر در ورزشگاه وايت هارت لين تجربه كرد. در نوامبر گذشته در همين ورزشگاه و تنها چند هفته قبل از اخراج مورينيو، دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند.
*مورينيو – رانيه ري
مورينيو در سال 2004 جانشين رانيه ري در چلسي شد اما اولين رويارويي آنها تا 09-2008 طول كشيد. در اين فصل تيم اينترميلان به سرمربيگري مورينيو در چارچوب رقابت‌هاي سري آ ايتاليا برابر يوونتوس به تساوي دست يافت. يوونتوس دوم شد و رانيه ري در پايان فصل هدايت آاس رم را برعهده گرفت. تيم مورينيو در هيچ يك از بازي‌هاي سري آ برابر رانيه‌ري به پيروزي دست نيافت اما در فينال جام حذفي باشگاه‌هاي ايتاليا برد يك بر صفر كسب كرد. پنج سال بعد در دسامبر سال گذشته تيم لستر به سرمربيگري رانيه ري مقابل چلسي 2-1 پيروز شد كه آخرين حضور مورينيو روي نيمكت آبي پوشان چلسي بود.
*مورينيو – كونته
مورينيو تنها يك بازي مقابل جانشين خود انجام داده است. اين بازي در دسامبر 2009 ميان تيم‌هاي اينترميلان و آتالانتا در چارچوب رقابت‌هاي سري‌آ ايتاليا برگزار شد و با تساوي يك بر يك خاتمه يافت. حضور كوتاه‌مدت كونته در آتالانتا چند هفته بعد از اين بازي خاتمه يافت و بعد از آن هم در هيچ مسابقه‌اي مقابل مورينيو قرار نگرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون