• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3539 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

رئال با شكست اتلتيكو در ضربات پنالتي براي يازدهمين بار قهرمان اروپا شد

داستان اشك و غم در مادريد

خيلي‌ نزديك اما خيلي‌ دور. نه يك بار، نه دو بار بلكه سه‌ بار. در پايان شبي‌ استثنايي‌ در ميلان، اشك‌ها در هر دو سمت بازي ديده مي‌شد، جايي‌ كه بازيكنان و هواداران شديدا استرس داشتند. با اين حال احساسات هواداران ديگر بيشتر از اين نمي‌توانست متفاوت باشد. جام‌هاي اروپايي يعني‌ داستان شكل‌گيري رئال مادريد، كساني‌ كه ۱۱ بار قهرمان شده‌اند و حالا چاقو را يك بار در بدن اتلتيكو مادريد وارد كردند و در بار دوم چاقو را در بدن اتلتيكو چرخاندند.
در آخر، هواداران اتلتيكو مادريد تيم را تشويق كردند. البته آنها براي نخستين بار بازيكنان را تشويق نكردند چون غرق در اشك بودند و در زمين بدون هيچ حركتي ايستاده يا خوابيده بودند. با اين حال شايد هواداران اتلتيكو مادريد از اين دوره مسابقات شديدا دلگير باشند، دوره‌اي كه به شكل ظالمانه‌اي با آنها رفتار كرد. با اين حال، آنها باز هم فصل بعد برمي‌گردند و اين دقيقا كاري بود كه بعد از فينال ليسبون انجام دادند. گابي فرناندز، كاپيتان تيم، بازيكنان را دور خودش جمع كرد و به آنها گفت كه باز‌خواهيم گشت. اگر دوباره اين كار را بكنند، تصويري بسيار زيبا از اين باشگاه به نمايش گذاشته‌اند.
البته شايد امروز تنها دلخوشي و توجيه آنها تيتر زيباي ماركا قبل از فينال احساسي سن‌سيرو بود. اينكه نگران نباشيد چون جام قهرماني اروپا به مادريد مي‌آيد. حالا يا به خانه من، ‌يا به خانه تو... .
روي دست راموس خالكوبي عدد 48/92 است كه نشان از زمان دقيق گل وي در ليسبون دارد. خودش مي‌گويد آن گل هميشه خاص خواهد بود. مي‌گويد كه قهرماني چمپيونزليگ مثل عشق‌بازي براي نخستين بار است. درست است كه نخستين بار رويايي است اما شما هر بار كه آن را تكرار مي‌كنيد، لذت بيشتري به دست مي‌‌آوريد. حالا جايي از بدن وي خالي‌ از خالكوبي خواهد بود چون بازي ميلان از نظر اسطوره‌اي كمي‌ پايين‌تر از ليسبون بود.
برعكس فينال دو سال پيش كه سرخيو راموس در ثانيه‌هاي پاياني دروازه اتلتي را باز كرد، كاپيتان رئال اين‌بار فقط 15 دقيقه وقت مي‌خواست تا به جمع ساموئل اتوئو و ليونل مسي به عنوان تنها بازيكناني كه در دو فينال اول‌شان در تاريخ چمپيونز ليگ (با فرمت جديد) گل زده‌اند، بپيوندد. جدا از اين گل راموس در طول بازي موفق شد با وجود تمام درگيري‌هايي كه با گابي و خوان فران داشت، به شكل شگفت‌انگيزي آرامش خودش را حفظ كند و با گرفتن كارت قرمز به تيمش ضربه نزند. در حالي كه زوج او، يعني پپه فقط مشغول اجراي تئاتر و غلت‌خوردن روي زمين بود، راموس با 8 دفع توپ (بيش از هر بازيكن ديگري در زمين) و 3 قطع توپ عنصر كليدي خط دفاعي رئال مادريد بود. راموس در پايان هم پنالتي خودش را گل كرد تا وظيفه‌اش را كامل انجام داده باشد.
راموس گلي‌ به ثمر رساند كه تيمش را در راه قهرماني كمك كرد اما اتلتيكو مقابل سرنوشت خود جنگيد. مقابل گل اول رئال جنگيد. مقابل پنالتي از دست رفته گريزمان جنگيد و مقابل ليسبون جنگيد. سيمئونه هم گفت كه مهم نيست كاراسكو كل بازي را در زمين نبوده است. وي مي‌گويد كه ۹۰ دقيقه، ۶۰ دقيقه يا ۴۰ دقيقه مهم نيست. چيزي كه براي كادر فني اهميت داشت اثر‌گذاري كاراسكو بود كه نصف زمين را طي‌ كرد و در دقيقه ۷۹ بازي را برگرداند تا فينال جذاب‌‌تر شود. بازيكن تعويضي، سرنوشت آنها را چرخانده بود. آنها را به وقت‌هاي تلف شده برد و شانس قهرمان شدن را زنده كرد. شايد او مي‌توانست آنها را به قهرماني هم برساند. زماني‌ كه هواداران در دقيقه ۹۳ از جا برخاستند اما راموس كاراسكو را نقش بر زمين كرد بعد از آنكه دو نفر را دريبل كرده بود و مي‌‌رفت كه تك به تك شود. بازي در 90 دقيقه با مساوي تمام شد و در دو نيمه 15 دقيقه‌اي وقت‌هاي اضافه‌ هم اتفاقي رخ نداد. پس مرگ يا پيروزي به منطقه‌ ۱۸ قدم و ضربات پنالتي كشيده شد.
در آخر، يك پنالتي از دست رفته ديگر توسط خوان فران، اتلتيكو را دوباره به زمين زد. وقتي‌ گرد و‌غبار‌هاي بازي به كنار رفت، رونالدو بدون پيراهن آنجا ايستاده بود و گل كردن يك پنالتي تاثيرگذار بعد از عملكرد ضعيفش در طول120 دقيقه مسابقه را جشن مي‌گرفت. زيدان در تنها بيست و هفتمين بازي‌اش روي نيمكت رئال مادريد قهرمان چمپيونز ليگ شده بود و راموس در نخستين سال كاپيتاني، از ميلان با رضايت بيرون آمد، درست همان‌طور كه از ليسبون دو سال قبل بيرون آمده بود.  حالا رئال مادريد هم بازگشت. اين هويت آنها است. به خاطر همين است كه رئال مادريد، رئال مادريد است. اين جام هميشه به آنها پناه داده است؛ رئال مادريد هشت بار قهرماني اروپايي خود را در شرايطي به دست آورده است كه ليگ را نبرده است. با وجود همه استعداد‌ها، اين تيم كاراكتر بالايي‌ دارد. بعد از بازگشت به خانه و استقبال چهل هزار نفري هواداران در خيلابان‌هاي مادريد جشني باشكوه را به‌دنبال داشت و در تمام اين مدت همه‌چيز براي اتلتيكو مادريدي‌هاي شايسته با اشك و غم همراه بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون