• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

حضور نيروهاي بريتانيايي در خاك سوريه

فرماندهان برخي گروه‌هاي شورشي در سوريه اعلام كردند كه نيروهاي ويژه ارتش بريتانيا در خط مقدم مبارزه با داعش در سوريه قرار دارند. اين خبر را تايمز لندن به نقل از تعدادي فرماندهان شورشي گزارش داده است. اين اقدام را مي‌توان نخستين شواهد دخالت مستقيم نيروهاي نظامي بريتانيايي در داخل سوريه دانست كه به جاي آموزش شورشيان سوري در كشور اردن وارد مبارزه در خاك سوريه شده‌اند.
محمود صالح يكي از فرمانده‌هاي نيروهاي ويژه سوريه كه از ارتش اين كشور جدا شده‌اند و به نام ارتش جديد سوريه كار خود را آغاز كرده‌اند به تايمز گفت كه نيروهاي بريتانيا براي كمك به نيروهاي ارتش جديد سوريه به خاك اين كشور براي مبارزه با داعش ورود پيدا كرده‌اند. او گفت: آنها ما را در پشتيباني و تداركات و همچنين ساخت يك پناهگاه امن كمك كرده‌اند. ارتش جديد سوريه منطقه‌اي را به نام الطنف هم‌مرز با اردن براي استقرار نيروهاي خود در اختيار گرفته است. گفتني است، ماه گذشته مقر اين نيروها در نزديكي مرز اردن كه توسط داعش مورد حمله انتحاري قرار گرفت با كمك نيروهاي انگليسي بازسازي شده است.
نيروهاي انگليسي در حالي از مرز اردن وارد خاك سوريه شده‌اند و از ارتش جديد سوريه حمايت مي‌كنند كه امريكا نيز با حمايت خود از نيروهاي اتحاد دموكراتيك سوريه وارد منطقه منبج در شمال سوريه شد تا يك منطقه استراتژيك مهم را از دستان داعش خارج كند. اين فشار از دو سمت مي‌تواند هرچه بيشتر عرصه را بر داعش در سوريه تنگ كند، اما از طرفي حضور نيروهاي بريتانيايي در خاك سوريه مي‌تواند خبر تازه‌اي باشد كه در آينده نقش آنها در صحنه ميدان سوريه بيشتر روشن خواهد شد. گفتني است، نيروهاي ويژه انگليس تمايل دارند در جنگ‌هاي خارجي نقش مشورتي ايفا كنند، به شبه‌نظاميان محلي آموزش دهند و در جمع‌آوري اطلاعات به آنها كمك كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون