• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

توقيف «آاادت نمي‌كنيم» پس از يك هفته

پخش تيزر فيلم‌هاي ايراني از ماهواره قرباني گرفت

الهام نداف

تهيه‌كننده فيلم سينمايي «آاادت نمي‌كنيم» به توقيف فيلم خود به دستور دادستان واكنش نشان داد و هرگونه سفارش تبليغاتي و تيزر را از شبكه‌هاي ماهواره‌اي تكذيب كرد.
پيمان جعفري كه با تازه‌ترين اثر ابراهيم ابراهيميان، براي نخستين بار تهيه‌كنندگي در سينماي ايران را تجربه مي‌كند، در نخستين روزهاي اكران فيلم «آاادت نمي‌كنيم» با توقيف آن مواجه شد. او در بخشي از بيانيه خود آمادگي‌اش را جهت همكاري با نهادهاي نظارتي و قانوني و دستيابي به تعامل مشترك براي حل مشكل پيش آمده از سوي شبكه‌هاي ماهواره‌اي، اعلام كرد. جعفري سفارش تبليغات و پخش تيزر در شبكه‌هاي ماهواره‌اي را تكذيب و عنوان كرد: «در صورت ادامه اين روند از شبكه‌هاى ياد شده اعلام شكايت رسمى مي‌كنم. اينجانب تاكنون با تاكيد بر تبليغات در فضاى مجازى و نشريات مورد‌تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى سعى در معرفى و جذب مخاطب كرده‌ام و تاكنون به يارى خداوند با استقبال تماشاگران فهيم سينماى ايران اكران موفقى را در همين مدت كوتاه پشت سر گذاشته و اميدوارم با تعامل هرچه بهتر و بيشتر، سوءتفاهم پيش آمده به سرعت مرتفع و اكران فيلم سينمايى «آاادت نمى كنيم» دوباره از سر گرفته شود.»
اين دومين نامه تهيه‌كنندگان «آاادت نمي‌كنيم» بعد از توقيف فيلم است. در نامه اول تهيه‌كنندگان اين فيلم ضمن تشكر از همه مخاطبان كه بليت فيلم را در تعطيلات پايان هفته پيش خريداري كرده بودند، گفتند كه بليت‌هاي فروخته شده معتبر هستند و هرگونه خسارت احتمالي مادي به تماشاگران فيلم جبران خواهد شد.
 «آاادت نمي‌كنيم» دومين ساخته بلند ابراهيم ابراهيميان است كه سال گذشته در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر اكران شد و بعد از دريافت پروانه نمايش عمومي، از روز چهارشنبه 12 خردادماه به اكران درآمد اما يك هفته پس از اكران اين فيلم، حكم توقيف آن به دليل پخش تيزر از شبكه‌هاي ماهواره‌اي از سوي قوه قضاييه به وزارت ارشاد اعلام و قرار شد اين فيلم از شنبه 22 خردادماه از پرده سينماها پايين بيايد.
پيش از اين نيز با احضار چهار تهيه‌كننده سينماي ايران براي پخش تيزر فيلم‌هاي‌شان از شبكه ماهواره‌اي به دادسراي فرهنگ و رسانه، قرار شد تلويزيون تعامل بيشتري با صاحبان آثار سينمايي داشته باشد تا تيزر فيلم‌هاي روي پرده از رسانه ملي پخش شود. «آاادت نمي‌كنيم» داستاني از شك و خيانت را با بازي هديه تهراني، محمدرضا فروتن، حميدرضا آذرنگ، ساره بيات و پانته‌آ پناهي‌ها روايت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون