• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

تقدير وزير بهداشت از نيكوكاران سلامت

اعتياد بدتر از سرطان است

ايرنا| سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت از كمك 10 هزار ميليارد ريالي خيرين سلامت خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه با راه‌اندازي سامانه ياس190
 yas190. ir براي جذب كمك افراد خير شاهد رشد كمك‌هاي خيرين سلامت باشيم.
در حالي كه به گفته قاضي‌زاده هاشمي تمام افراد براي كمك به توسعه زيرساخت‌ها و تقويت امكانات حوزه سلامت مي‌توانند به اين سامانه مراجعه كنند، وي مشكلات موجود حوزه سلامت را ناشي از كم‌تدبيري و كم دانشي‌هاي گذشته دانست و گفت: «در دعاي افتتاح كه در شب‌هاي ماه رمضان مي‌خوانيم، از خدا مي‌خواهيم كه دولت كريمه‌اي داشته باشيم و فكر مي‌كرديم كه نبايد در جمهوري و نظام اسلامي، چهره محروميت وجود داشته باشد اما هنوز شاهد آن هستيم و نمي‌توان آن را كتمان كرد. از خدا مي‌خواهم تا تعداد خيرين را براي كمك به رفع مشكلات حوزه سلامت مردم، افزايش دهد و اميدوارم خدا به افراد داراي تمكن مالي، توفيق كمك و دستگيري از نيازمندان و دردمندان را بدهد زيرا مشاركت در حوزه سلامت بسيار اثرگذار و با ارزش است و پاداش نيكويي به دنبال دارد. »
قاضي‌زاده هاشمي با بيان اينكه خيرين مي‌توانند براي كمك به حل مشكلات سلامت روان مردم نيز وارد شوند، گفت: «فقط سرطان، خانواده‌ها را از پا درنمي‌آورد بلكه اعتياد بدتر از آن است زيرا حداقل پنج تا شش ميليون نفر درگير آن هستند و خانواده‌هاي زيادي را گرفتار مي‌كند. فقر و بيكاري نيز مشكلات موجود كشور هستند و طبق گزارش‌ها، در يك نقطه از مناطق محروم كشور، يك نفر بايد كار كند و نان‌آور 11نفر ديگر باشد و اگر براي آن يك نفر نيز بيماري يا تصادفي پيش‌ آيد، وضعيت دشوار مي‌شود و ممكن است به آسيب‌هاي اجتماعي منجر شود كه زيبنده كشور نيست.»
وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه براي كمك به مردم دردمند بايد بي‌ريا به مردم كمك كرد در توضيح موانع فراوان در مقابل مشاركت خيرين در امور خيريه گفت: «نبايد اسير وسوسه‌هاي شيطان شد كه مسوولان گذشته اقداماتي انجام نداده‌اند پس چرا ما انجام دهيم. از شما مي‌خواهم كه اسير اين افكار نشويد و از فرصتي كه خدا براي شما فراهم كرده، نهايت بهره را ببريد. در دو سه دهه اخير، حوزه بهداشت گرفتاري‌هاي زيادي داشته و مظلوم واقع شده زيرا توقع از ما زياد است و بخشي از وعده‌هاي ما نيز محقق نشده است اما همكاران ما در سراسر كشور اقدامات بسيار ارزنده‌اي انجام داده‌اند. اميدوارم مسوولان كشور جسارت بيشتري پيدا كنند و به مردم فكر كنند زيرا دغدغه اصلي امام خميني(ره) نيز مردم بود. دو مشكل عمده كشور نبود اخلاص و وجود لجبازي است كه اين دو مشكل باعث گرفتاري مردم نيز شده اما مسوولان كشور بايد به مشكلات مردم فكر كنند و مقام معظم رهبري نيز اين دو دغدغه را دارند و مسوولان بايد به آن توجه كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون