• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3559 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

برخي از تقابل برانكو و كي‌روش سود مي‌برند

جلال چراغپور

1- براي اينكه اين مساله را با دقت نگاه كنيم بايد چند قدم و چند روز به عقب‌تر برگرديم. اين اتفاق مانند يك گلوله برفي كوچك بود كه از بالاي كوه رها شد و وقتي به ما رسيد ماهيت آن كاملا تغيير كرد و اين همه حرف و حديث و حاشيه از حرف فني كي‌روش بيرون آمد. به نظر من اين مساله يك اتفاق فني فوتبالي بود. اما برخورد ما با اين مساله فني نبود.

وقتي ليگ برتر ما تمام شد و بازيكنان فوتبال ما خسته و عصبي و فرسوده مسابقات را به پايان رساندند به اردوي تيم ملي رفتند آنهم در حالي كه برخي از ملي‌پوشان قهرماني را از دست داده بودند و برخي هم نتايجي دلخواه را نگرفتند. اين بازيكنان در اختيار كي‌روش قرار گرفتند و كي‌روش آنها را به مصاف مقدونيه و قرقيزستان فرستاد. در اين اردو بازيكنان تيم ملي برنامه ترميمي داشتند. در واقع تمريناتي ترميمي كه به آنها ريكاوري مي‌گوييم از سوي كي‌روش براي ملي پوشان در نظر گرفته شد. سرمربي تيم ملي هم دو بازي متوسط مايل به ضعيف براي آنان در نظر گرفت. سرمربي تيم ملي قصد داشت در اردوي ارمنستان و اتريش بازي‌هاي تداركاتي قوي‌تري را براي تيم ملي تدارك ببيند كه در اين شرايط فصل آماده‌سازي باشگاه‌هاي ما فرا رسيد.

2- همه مي‌دانيم كه باشگاه‌ها در ابتداي فصل تمرينات بدنسازي براي بازيكنان‌شان در نظر مي‌گيرند و كي‌روش نمي‌خواست بازيكنان ميلياردي و ملي‌پوش دوباره تمرينات بدنسازي را انجام بدهند و نمي‌خواست اين بازيكنان دو پروسه‌ بدنسازي را در كمتر از دو ماه طي كنند. او از باشگاه‌ها خواست كه دو هفته به ملي پوشان استراحت فعال داده شود و اين بازيكنان ملي در تمرينات استقامت و سرعت هوازي شركت نكنند. حرف كي‌روش در فوتبال ‌آسيا سابقه دارد. گاس هيدينگ در كره جنوبي سه ماه فوتبال باشگاهي كره جنوبي را تعطيل كرد و گفت بايد تمرينات بدنسازي بازيكنان با نظر من انجام شود. كي‌روش چنين درخواستي را نداشت او يك خواسته فني كرد كه ما با اين خواسته فني به شكل ديگري برخورد كرديم.

3- برخي از اين تنش‌ها و حاشيه‌ها منافعي دارند من وارد اين مساله كه چه اشخاصي از اين تنش‌ها سود مي‌برند نمي‌شوم و نمي‌خواهم هم به آن ورود كنم و بگويم زيربناي آن كجاست. شايد اگر دقت كنيم اين مساله به يك سال پيش و سخنراني يك مسوول عليه كي‌روش برگردد و اكنون صحبت از آلترناتيوهاي كي‌روش است. درخواست كي‌روش فني و فوتبالي بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون